Boží pohled na to, co je ohavnost (klikněte pro rozbalení):
Lv 18: Celá 18. kapitola 3. knihy Mojžíšovy (Leviticus) je o ohavnostech z Božího pohledu, a téměř celá se týká sexuální oblasti. Podle Boha je ohavností odhalování nahoty svých příbuzných, sex během menstruace, sex s manželkou někoho jiného (vše samozřejmě platí i pro opačné pohlaví), provedení někoho z potomstva ohněm Molekovi (upalování vlastních dětí), homosexuální styk, styk se zvířetem. Bůh tyto skutky označuje za příčinu toho, proč trestá kanaanskou zemi a dává ji Hebrejcům (pokud poslechnou a nebudou se zmiňovaných ohavností dopouštět).
Ve 20. kapitole Leviticu Bůh stejný seznam ohavností Hebrejcům znovu opakuje, s tím, že pokud se jich někdo přesto dopustí, má být ukamenován. Tento seznam ještě rozšiřuje o požadavek rozlišování mezi čistými a nečistými zvířaty a o příkaz kamenovat ty, ve kterých je duch zemřelých nebo věštecký duch.
Dt 7,25-26: Tesané modly jejich bohů spalte ohněm. Nedychti po stříbru a zlatu, které je na nich, a neber si ho, jinak se na něj chytíš. Je to ohavností pro יהוה, tvého Boha. Nevnášej do svého domu žádnou ohavnost, ať se nedostaneš pod klatbu jako ona. Naprosto si to oškliv a zcela tím opovrhuj, vždyť je to pod klatbou.
Dt 12,31: Nejednej tak vůči יהוה, svému Bohu. Vždyť oni dělali kvůli svým bohům všechno, co je pro יהוה ohavností, co nenávidí. Ano, dokonce své syny a své dcery spalují kvůli svým bohům ohněm.
13. kapitola 5. knihy Mojžíšovy (Deuteronomium) je o tom, že Bůh za ohavnost považuje navádění k službě jiným Bohům, pod trestem smrti.
14. kapitola 5. knihy Mojžíšovy (Deuteronomium) je o tom, že Bůh za ohavnost považuje konzumaci nečistých zvířat (nečistá zvířata jsou zde vyjmenována)
Dt 17,1: Neobětuj יהוה, svému Bohu, býka ani ovci, na kterých je vada, cokoliv špatného, protože je to pro יהוה, tvého Boha, ohavností.
Dt 18,9-12: Až přijdeš do země, kterou ti יהוה, tvůj Bůh, dává, neuč se jednat podle ohavností oněch pohanských národů. Ať se u tebe nenajde ten, kdo by provedl svého syna či svou dceru ohněm, věštec přinášející věštby, hadač ani ten, kdo vykládá znamení, ani čaroděj ani zaklínač ani ten, kdo se doptává ducha zemřelého, ani věštec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých. Vždyť každý, kdo dělá takové věci, je ohavností pro יהוה. Kvůli těmto ohavnostem je před tebou יהוה, tvůj Bůh, vyhání.
Dt 22,5: Ať není oblečení muže na ženě a muž nechť neobléká oděv ženy, protože každý, kdo dělá takové věci, je ohavností pro יהוה, tvého Boha.
Dt 23,18-19: Ať žádná z dcer Izraele není chrámovou nevěstkou ani žádný ze synů Izraele chrámovým smilníkem. Nenos do domu יהוה, svého Boha, mzdu prostitutky ani úhradu psa jako naplnění jakéhokoliv slibu, neboť obojí je ohavností pro Jehovu, tvého Boha.
Dt 24,1-4: Jestliže si muž vezme ženu, bude jejím manželem, ale pak se stane, že nenalezne milost v jeho očích, protože u ní našel nějakou hanebnost, napíše jí rozlukový lístek, dá jí ho a propustí ji ze svého domu. Odejde z jeho domu, půjde a bude patřit jinému muži. Když ji ten poslední muž začne nenávidět, napíše jí rozlukový lístek, dá jí ho a propustí ji ze svého domu, anebo jestliže ten poslední muž, který si ji vzal za ženu, zemře, její první manžel, který ji propustil, si ji nesmí znovu vzít, aby byla jeho ženou, poté, co byla poskvrněna. Byla by to ohavnost před יהוה. Neuvaluj hřích na zemi, kterou ti יהוה, tvůj Bůh, dává do dědictví.
25. kapitola 5. knihy Mojžíšovy (Deuteronomium) je o tom, že Bůh za ohavnost považuje každou nespravedlnost. Nejlépe to shrnují asi verše 13-16: Neměj ve svém měšci dvojí závaží, velké a malé. Neměj doma dvě míry, velkou a malou. Měj závaží správné a spravedlivé, měj míru správnou a spravedlivou, aby se prodloužily tvé dny v zemi, kterou ti יהוה, tvůj Bůh, dává. Neboť pro יהוה, tvého Boha, je ohavností každý, kdo dělá takové věci, každý, kdo páchá špatnosti.
Dt 27,15: Proklet buď muž, který si učiní tesanou či litou modlu, ohavnost pro יהוה, dílo řemeslníkových rukou, a tajně si ji uloží. A všechen lid ať odpoví: Amen.
Dt 32,16: Dráždili ho k žárlivosti cizími bohy, ohavnostmi ho provokovali ke hněvu.
1Kr 14,24: Dokonce i chrámoví smilníci byli v zemi. Páchali všechny ohavnosti pohanských národů, které יהוה před syny Izraele vyhnal.
2Kr 16,3: Chodil (Achaz) po cestě izraelských králů, a dokonce provedl svého syna ohněm podle ohavností pohanských národů, které יהוה před syny Izraele vyhnal.
2Kr 21,2: Páchal (Menaše) to, co je zlé v יהוה očích, podle ohavností pohanských národů, které יהוה před syny Izraele vyhnal.
2Kr 23,13: Také návrší, která byla naproti Jeruzalému na jih od Hory zkázy a jež postavil izraelský král Šalomoun pro Aštoretu, ohavnou modlu Sidóňanů, pro Kemóše, ohavnou modlu Moábců, a pro Milkóma, ohavnou modlu synů Amónových, král (Jóšijáš) znečistil.
Př 6,16-19: Šest věcí יהוה nenávidí a sedmá je pro něj ohavností: Povýšené oči, lživý jazyk, ruce, které prolévají nevinnou krev, srdce, které kuje zlé plány, nohy, které rychle běží za zlem, falešného svědka, který šíří lži, a toho, jenž zasévá sváry mezi bratry.
Př 11,1: Falešné váhy jsou pro יהוה ohavností, milé je mu správné závaží.
Př 11,20: Ti, kdo mají pokřivené srdce, jsou pro יהוה ohavností, avšak ti, kteří žijí bezúhonně, jsou mu milí.
Př 12,22: Lživé rty jsou pro יהוה ohavností, avšak milí jsou mu ti, kdo jednají věrně.
Př 15,8: Oběť ničemů je pro יהוה ohavností, ale modlitba přímých je mu milá.
Př 15,9: Pro יהוה je ohavností cesta ničemy, avšak toho, kdo následuje spravedlnost, bude milovat.
Př 15,26: Pro יהוה jsou ohavností zlé plány, ale laskavá slova jsou mu čistá.
Př 16,5: Pro יהוה je ohavností každý povýšenec, zcela jistě nezůstane bez trestu.
Př 16,12: Pro krále je ohavností páchat ničemnost, protože trůn bude pevně stát skrze spravedlnost.
Př 17,15: Kdo ospravedlňuje ničemu, i ten, kdo odsuzuje spravedlivého, oba jsou pro יהוה ohavností.
Př 20,10: Dvojí závaží a dvojí míra, obojí je pro יהוה ohavností.
Př 20,23: Pro יהוה je ohavností dvojí závaží, falešné váhy nejsou dobré.
Př 21,27: Oběť ničemů je ohavností, tím spíše, když ji přinese se zlým úmyslem.
Př 28,9: Kdo odvrací své ucho od slyšení zákona, i jeho modlitba je ohavností.
Jr 32,35: Vystavěli Baalova návrší, která jsou v údolí Hinómova syna, aby prováděli ohněm své syny a své dcery Molekovi, což jsem jim nepřikázal a ani mi nepřišlo na mysl, aby činili takovou ohavnost a sváděli Judu ke hříchu.
Jr 44,4: Posílal jsem vám všechny své otroky proroky, stále znovu jsem je posílal se slovy: Nečiňte tuto odpornou věc, kterou nenávidím (oběti cizím bohům).