The Jerusalem Bible (CZ) - Jeremiah - chapter 34

Výběr jazyka rozhraní:     

Velikost písma:   12345678910

Display settings Display settings

Výběr jazyka rozhraní:                    

Velikost písma:   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Informace o Studijní on-line bibli (SOB) (CZ)

   Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).

© 2011-2100
 

 

Information about the "Online Bible Study" (SOB) (EN)

   Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.

 

 

 

Kontakt

(kontaktné informácie - contact info - Kontaktinformationen - контактная информация - informacje kontaktowe - información de contacto - πληροφορίες επικοινωνίας)

 

Diviš Libor
URL: www.obohu.cz
E-mail: infoobohu.cz
Skype: libordivis

 

 

 

The Jerusalem Bible (CZ)

Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz

Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/

 

Guestbook



 

 



hudson   (27.1.2024 - 14:55)
E-mail: hudsonpotgmail.com
Hello, I would like to contact developers to tell me where I can get "portuguese almeida revised and updated (with strong’s numbers)" because I want to make a website for studies. Please, for the growth of the kingdom of God.

Lukáš Znojemský   (21.9.2022 - 09:55)
Rád tuto stránku navštěvuji a učím se z ní v posledních týdnech. Velmi mi pomohla jazykově a přiblížila mi význam některých veršů, jejichž plný význam nebo zabarvení bylo ztraceno v překladu. "Obsluha" (tady se za výraz velmi omlouvám) je pohotová a technicky znalá. Velmi doporučuji.

Carola Teach   (14.6.2022 - 19:43)
E-mail: carola24681gmail.com
Hallo Libor Vielen Dank für den Hinweis. Die kroatische Bibel reicht. Soweit ich eine Freundin verstand, ist bosnisch und kroatisch das gleiche und serbisch ähnlich, war ja früher auch ein Land, Jugoslawien , nur das eben da zwischen islamischen und traditionell christlichen Streit von aussen reingebracht und geschürrt wurde. Ich leite die kroatische Bibelsuche gleich weiter Einige können lesen, einige nicht und so ist das Super installiert, das man die Bibel auch auf Audio stellen kann. Toll ist es, das auch die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel in deutsch dabei ist, denn da finde ich vieles, speziell Psalm 91 als Beispiel authentischer formuliert, als in allen anderen deutschen Bibeln. Das jüdische Neue Testament von David H. Stern habe ich auch, aber die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel ist mir persönlich sehr wichtig. Vielen Dank Libor für diese kompakte Internet Webseiten- Arbeit für den Herrn, uns sein noch besser studieren und weiter geben zu können Shalom .

CarolaTeach   (14.6.2022 - 12:32)
E-mail: carola24681gmail.com
Wer hat diese Seite ermöglicht und wer wartet diese Seiteund bezahlt die Website Kosten ? Mit dieser Website dient ihr Gott dem Vater zum Bau der Gemeinde Gottes. Und wir wurden im Buch Korinther aufgerufen, da wo wir genährt werden, auch zu unterstützen. Ich bitte den Admin dieser Seite, mir per email die Kontonummer mitzuteilen, dass ich mit Gaben mtl.segnen kann und nicht nur fromme Sprüche loslasse, denn seit kurzem bekam ich den Link dieser Seite und arbeite sehr gerne auf dieser Seite und gebe den Link weiter. Bitte das sich der Webseitengründer meldet. Danke.

Herzlichen Dank für Ihr Angebot. Aber ich brauche Ihre Hilfe nicht, ich leide nicht an Mangel :-) Wenn Sie helfen möchten, helfen Sie bitte jemandem in Ihrer Nähe.    Libor

Carola Teach   (14.6.2022 - 12:12)
E-mail: carola24681gmail.com
Vielen Dank für diese Möglichkeit Bibel-Ausgaben vergleichen zu können. Eine sehr gut aufgebaute Strukturierung und sehr bedien- freundlich. Ich hätte eine Bittende Frage. Habt Ihr auch die bosnische Bibel oder besteht da Möglichkeit, auch für Bosnieer, Kroaten, Serben die bosnische Bibel hier zu hinterlegen. Ich habe seit 2015 sehr viel Kontakt zu Bosnierer , Kroaten, Serben und Albanern Kosovo und muß Bibelstellen immer auf google übersetzen, um ihnen die Bibel näher zu bringen, was sie dankbar annehmen, aber bei Google habe ich nie die Sicherheit, dass die Übersetzung gut geprüft ist. Kommen auch Bibeln als bosnisch - und albanische Bibeln hinzu ? Danke

Außer der bosnischen Bibel ist alles, was benötigt wird, bereits hier in der SOB (Studien Online Bible) enthalten. Diese Übersetzungen sind im Abschnitt "Andere europäische Übersetzungen" zu finden. Serbische Bibel (Kyrillisch), Serbische Bibel (Đuro Daničić, Vuk Karadžić - 1865), Albanian Bibel und Kroatische Bibel. Sie können die bosnische Bibel im PDF-Format HIER herunterladen.    Libor

Joe   (4.3.2021 - 17:49)
E-mail: joe.jace.mail.de
Hallo und vielen Dank für die hilfreiche Suchfunktion bei den hebräischen Bibeln – ich benutze sie seit Jahren zur Überprüfung der masoretischen Zählungen von Wortpaaren. Ein Schreibfehler am Ende von Josua 11,16 (Elberfelder 1905) "und das ebirge Israel und seine Niederung", es müsste heißen "und das Gebirge Israel und seine Niederung". Grüße aus Zittau / Sachsen

Danke. Natürlich hast du recht - ich habe es bereits behoben.    Libor

Josef   (4.2.2021 - 15:51)
E-mail: pepas74seznam.cz
Tak tohle mě velmi potěšilo. Je to dobře ovladatelné na rozdíl od jiných zdrojů. Děkuji moc! :)

Lukáš   (24.11.2020 - 10:02)
E-mail: lukasnemecek536gmail.com
Chyba v textu Kat. lit. překlad. Zjevení 11, 10. protože tito dva poroci jim způsobili hodně trápení.

Zdeněk Staněk   (22.8.2020 - 14:36)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
Chybí 'ě': http://obohu.cz/csp.php?k=2Te&kap=3&v=4

Vskutku. Již jsem to opravil.    Libor

Ani Gallert   (4.7.2018 - 16:24)
E-mail: cactus.gomeragmail.com
Vielen, vielen Dank für diese Seite (und dass wir sie kostenfrei nutzen können)! Sie ist sehr gut gemacht und eröffnet beim Bibelstudium völlig neue Einblicke! Eine dringende Frage habe ich zur Adolf Ernst Knoch Bibel - die Begriffe, die kursiv und hell in den Versen dargestellt sind - bedeuteten diese, die Worte wurden von Knoch hinzugefügt, weil im Original nicht mehr erhalten? Oder wie ist das zu verstehen? Vielen Dank und Gottes Segen, Ani

Hallo, Ani. Kursiv und hell - das sind die Worte, die nicht im Originaltext sind, aber sie sind wichtig für das richtige Verständnis. Sie können es im VERGLEICHS-MODUS gut sehen. Schauen Sie sich zum Beispiel das Münchener Neues Testament an...     Libor

Andreas Boldt   (27.2.2018 - 05:41)
E-mail: andyp1gmx.net
Ich habe diese Seite gefunden um einfach Bibel online zu benutzen in verschiedenen Sprachen - ich bin überzeugt das Gott sein Wort bewahrt hat in allen Sprachen. Und weiß bis zum Ende hin wird sein Wort leuchten. "Denn mein Wort wird nicht leer zu mir zurückkehren..." - Gottes Segen für die segensreiche Arbeit die ihr tut. Leider kann ich kein Tscheschisch aber habe auch Bekannte in der Slowakei und bin Euch sehr verbunden im Sinne des Protestantismus. Ich benutze die Bibel jeden Tag. Andreas Boldt

Ich danke Ihnen, Andreas. Diese Anwendung ist viel mehr als nur eine Online-Bibel. Versuchen Sie bitte herauszufinden, welche Optionen und Funktionen SOB anbietet... (Anleitung) Libor

Juraj Kaličiak   (5.2.2018 - 11:06)
E-mail: juro.kaliciakgmail.com
Nech Vám pán odplatí Jeho spôsobom, toto je nejlepšia verzia práce s Božím slovom. Vyhladávanie, režim porovnávania sú skvelé. Pracujem s touto stránkou už celé roky a cítim povinnosť povzbudiť autorov, že je toto určite požehnaná práca. Veľa to používam aj na mobile, ako rýchlu online bibliu. Oceňujem odvahu vydania prekladu Jozefa Roháčka v edícii Dušana Seberíniho s doslovným prekladom Božieho mena. Výborná je možnosť porovnania s gréckymi originál textami so strongovými číslami. Buďte požehnaní bratia. Juraj

Vďaka Juraj. Je príjemné počuť, že tento biblický program používate už dlhší čas, a že ste s ním spokojný. Snažím sa SOB stále vylepšovať. Nie sú žiadni autori - je iba jeden amatér, ktorý chce (okrem bežných funkcií biblických programov) najmä sprístupniť originálny text biblie pre všetkých - aj bez znalosti biblických jazykov. Libor

John Builer   (30.1.2018 - 07:07)
E-mail: Johnbuilercontbay.com
Ganz, ganz grosse Klasse, diese Seite, besser, als alles andere!!! Vielen Dank!!! Bitte machen Sie so weiter!!! Danke! Regards, John Builer

Danke, ich schätze es wirklich ...

Zdeněk Staněk   (27.12.2017 - 15:34)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
WLC 5M 6:4 v prvním slově chybí souhláska ajin a v posledním slově dálet. Díval jsem se do jiných zpracování textu WLC a tam jsou.

OK. Upravil jsem text podle textu Tanachu.

Vladimir Bartoš   (23.11.2017 - 23:15)
E-mail: bartos.vlemail.cz
Tyto stránky jsem objevil náhodou, když jsem hledal on line čtení Bible. Jsem úplně nadšený z toho, jaké jsou zde možností a chci za to poděkovat!!

Jsem rád, že Vás tento on-line biblický program tolik zaujal. Věřím, že se to ještě zlepší, když si prostudujete návod, případně novinky na Facebooku :-)

Libor Diviš   (14.10.2016 - 08:02)
Vítejte v knize hostů. Sem můžete vkládat své komentáře k nové verzi SOB (Studijní on-line bible). Jen bych Vás chtěl poprosit, abyste si předtím prostudovali návod k tomuto biblickému programu.

Welcome. Here you can write your comments relating to this new version of the online biblical program SOB (Online Bible Study) - your assessment, proposals, error notices etc.

 

 

   

The Jerusalem Bible (CZ)

display translators notes

1Slovo, jež se Jeremiášovi ozvalo od Jahva v době, kdy babylonský král Nabuchodonozor a celé jeho vojsko, všechna pozemská království pod jeho nadvládou a všechny národy vedli boj proti Jeruzalému a proti všem jeho městům. 2Takto mluví Jahve, Bůh Izraele: Jdi! Promluvíš k judskému králi Sedechiášovi a řekneš mu: Takto mluví Jahve. Hle, já vydám toto město do rukou babylonského krále a on je vypálí. 3A ty neunikneš jeho ruce, ale budeš zaručeně zajat a vydán do jeho rukou. Očima budeš hledět babylonskému králi do očí a on s tebou bude hovořit tváří v tvář. Potom půjdeš do Babylonu. 4Přesto slyš, judský králi Sedechiáši, Jahvovo slovo! Takto o tobě mluví Jahve: Nezemřeš mečem, 5zemřeš v pokoji. A jako se pálily vůně pro tvé předky, dávné krále, kteří byli před tebou, právě tak se budou pálit vůně na tvou počest a bude se nad tebou naříkat: „Běda! Pane!“ To prohlašuji já, Jahvův výrok. 6Prorok Jeremiáš ohlásil všechna tato slova judskému králi Sedechiášovi v Jeruzalémě; 7vojsko babylonského krále tehdy vedlo boj proti Jeruzalému a proti všem judským městům, která ještě odolávala, totiž proti Lakiši a Azece, neboť z opevněných měst zůstávala mezi judskými městy jenom tato dvě. 8Slovo, jež se Jeremiášovi ozvalo od Jahva poté, co král Sedechiáš uzavřel se vším jeruzalémským lidem smlouvu, kterou se vyhlašovalo osvobození: 9každý měl propustit na svobodu své hebrejské otroky, muže i ženy, nikdo neměl nadále držet v otroctví žádného Judovce, svého bratra. 10Všechna knížata a všechen lid, kteří se na této smlouvě podíleli, souhlasili s tím, že každý propustí na svobodu své otroky, muže i ženy, a nadále je nebude držet v otroctví; souhlasili a propustili je. 11Ale potom si to rozmysleli a zase si vzali otroky, muže i ženy, které předtím osvobodili, a znovu je uvrhli do otroctví. 12Tehdy se Jeremiášovi takto ozvalo Jahvovo slovo: 13Takto mluví Jahve, Bůh Izraele. Uzavřel jsem s vašimi otci, když jsem je vyvedl z domu otroctví z egyptské země, smlouvu a řekl jsem: 14„Každý z vás po sedmi letech osvobodí svého hebrejského bratra, který se ti prodal; šest let bude tvým otrokem, potom ho od sebe propustíš na svobodu.“ Ale vaši otcové mě neposlouchali a nepopřáli mi sluch. 15A vy jste se dnes obrátili, udělali jste, co je v mých očích spravedlivé, když jste vyhlásili osvobození svého bližního; uzavřeli jste přede mnou smlouvu v Chrámě, jenž nese mé jméno. 16Potom jste si to rozmysleli, znesvětili jste mé jméno a každý jste si vzali nazpět svého otroka, muže či ženu, které jste předtím propustili na svobodu, a přinutili jste je, aby se znovu stali vašimi otroky. 17Proto mluví Jahve takto. Neuposlechli jste mě a nedali jste svobodu, každý svému bratru, každý svému bližnímu. Nuže, já dám svobodu - Jahvův výrok - meči, moru a hladu proti vám a způsobím, že budete budit úděs u všech království země. 18A způsobím, že ti muži, kteří zradili mou smlouvu, kteří nezachovali slova smlouvy, kterou přede mnou uzavřeli, se budou podobat teleti, jež rozsekli na dva kusy a pak mezi nimi procházeli. 19Judská knížata a jeruzalémská knížata, kleštěnce a všechen lid země, kteří prošli mezi kusy telete, 20vydám do rukou jejich nepřátel a do rukou těch, kdo jim ukládají o život: jejich mrtvoly poslouží za potravu nebeskému ptactvu a pozemským zvířatům. 21I judského krále Sedechiáše a jeho knížata vydám do rukou jejich nepřátel, do rukou těch, kdo jim ukládají o život a do rukou vojska babylonského krále, které se teď právě stáhlo daleko od vás. 22Hle, vydám příkaz - Jahvův výrok - a přivedu je nazpět k tomuto městu, aby na ně zaútočili, dobyli je a vypálili je. A z judských měst udělám pustinu, kde nikdo nebydlí.


Jamieson Fausset Brown Bible Commentary
 1   CAPTIVITY OF ZEDEKIAH AND THE PEOPLE FORETOLD FOR THEIR DISOBEDIENCE AND PERFIDY. (Jer. 34:1-22)
Jerusalem and . . . all the cities thereof--(see on Jer 19:15). It was amazing blindness in the king, that, in such a desperate position, he should reject admonition.

 3   (Jer 32:4).

 4   Mitigation of Zedekiah's punishment.

 5   the burnings of thy fathers--Thy funeral shall be honored with the same burning of aromatic spices as there was at the funerals of thy fathers (2Chr 16:14; 2Chr 21:19). The honors here mentioned were denied to Jehoiakim (Jer 22:18).
Ah, lord!--The Hebrews in their chronology (Sederolam) mention the wailing used over him, "Alas! King Zedekiah is dead, drinking the dregs (that is, paying the penalty for the sins) of former ages."

 7   these . . . retained--alone (compare 2Chr 11:5, 2Chr 11:9).

 8   By the law a Hebrew, after having been a bond-servant for six years, on the seventh was to be let go free (Exod 21:22; Deut 15:12).
Zedekiah made a covenant--with solemn ceremonial in the temple (Jer 34:15, Jer 34:18-Jer 34:19).
them--bond-servants (Jer 34:9).

 9   none . . . serve himself of a Jew-- (Lev 25:39-Lev 25:46).

 11   During the interruption of the siege by Pharaoh-hophra (compare Jer 34:21-Jer 34:22, with Jer 37:5-Jer 37:10), the Jews reduced their servants to bondage again.

 13   The last year of Zedekiah was the sabbatical year. How just the retribution, that they who, against God's law and their own covenant, enslaved their brethren, should be doomed to bondage themselves: and that the bond-servants should enjoy the sabbatical freedom at the hands of the foe (Jer 52:16) which their own countrymen denied them!

 14   At the end of seven years--that is, not on the eighth year, but within the limit of the seventh year, not later than the end of the seventh year (Exod 21:2; Exod 23:10; Deut 15:12). So "at the end of three years" (Deut 14:28; 2Kgs 18:10), and "after three days, I will rise again" (Matt 27:63), that is, on the third day (compare Matt 27:64).

 15   in the house . . . called by my name--the usual place of making such covenants (2Kgs 23:3; compare 1Kgs 8:31; Neh 10:29).

 16   polluted my name--by violating your oath (Exod 20:7).

 17   not . . . proclaiming liberty--Though the Jews had ostensibly emancipated their bond-servants, they virtually did not do so by revoking the liberty which they had granted. God looks not to outward appearances, but to the sincere intention.
I proclaim a liberty--retribution answering to the offense (Matt 7:2; Matt 18:32-Matt 18:33; Gal 6:7; Jas 2:13). The Jews who would not give liberty to their brethren shall themselves receive "a liberty" calamitous to them. God will manumit them from His happy and safe service (Ps 121:3), which is real "liberty" (Ps 119:45; John 8:36; 2Cor 3:17), only to pass under the terrible bondage of other taskmasters, the "sword," &c.
to be removed--The Hebrew expresses agitation (see on Jer 15:4). Compare Deut 28:25, Deut 28:48, Deut 28:64-Deut 28:65, as to the restless agitation of the Jews in their ceaseless removals from place to place in their dispersion.

 18   passed between the parts thereof--The contracting parties in the "covenant" (not here the law in general, but their covenant made before God in His house to emancipate their slaves, Jer 34:8-Jer 34:9) passed through the parts of the animal cut in two, implying that they prayed so to be cut in sunder (Matt 24:51; Greek, "cut in two") if they should break the covenant (Gen 15:10, Gen 15:17).

 20   I will even give--resuming the sentence begun, but not completed (Jer 34:18), "I will give," &c.
seek their life--implacably: satisfied with nothing short of their blood; not content with booty.
dead bodies--The breakers of the covenant shall be cut in pieces, as the calf between whose parts they passed.

 21   gone up--that is, raised the siege in order to meet Pharaoh-hophra (Jer 37:7-Jer 37:10). The departure of the Chaldeans was a kind of manumission of the Jews; but as their manumission of their bond-servants was recalled, so God revoked His manumission of them from the Chaldeans.

 22   I will command--Nebuchadnezzar, impelled unconsciously by a divine instigation, returned on the withdrawal of the Egyptians.
By the obedience of the Rechabites to their father, Jeremiah condemns the disobedience of the Jews to God their Father. The Holy Spirit has arranged Jeremiah's prophecies by the moral rather than the chronological connection. From the history of an event fifteen years before, the Jews, who had brought back their manumitted servants into bondage, are taught how much God loves and rewards obedience, and hates and punishes disobedience.


Display settings Display settings