Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český studijní překlad chce přinést současnému českému čtenáři kvalitní a přesný překlad Bible. Jde o překlad studijní, v co největší míře konkordantní a důsledný. Je určen především pro každodenní studium a výklad Písma Písmem. Jeho nedílnou součástí je proto bohatý odkazový a poznámkový aparát. Naší cílovou skupinou jsou hlavně lidé, kteří chtějí jít hlouběji „do Písma“, ale nemají znalost originálních biblických jazyků. Rádi bychom, aby tento nový překlad navázal na národní písmáckou tradici, na kvality a duchovní význam Bible Kralické. Cílem překladatelského týmu je umožnit českému čtenáři, neznalému původních biblických jazyků, bibli nejen číst, ale skutečně hloubkově studovat.
Čím se ČSP snaží dosáhnout svých cílů? Na rozdíl od většiny jiných překladů se u mnoha veršů snaží nabídnout nejen tu překladovou variantu, která je překladatelům nejbližší, ale v poznámce pod čarou i další možnosti. Pokud je to možné, snaží se být tzv. konkordantní – tedy stejné slovo v originálním jazyce překládat stejným českým slovem. Používá speciálně vyvinutý bohatý poznámkový aparát, který zahrnuje mimořádný záběr desítek tisíc jazykových, historických a výkladových poznámek a odkazů. Poznámky se zabývají textem a faktografií a vyhýbají se teologickým interpretacím. Tím je ČSP dobrým kandidátem pro široké využití všemi křesťany bez ohledu na církevní příslušnost. Obsahuje také dohromady 70 stran dalších příloh a map. Specialitou ČSP je také to, že při jeho vzniku byl využíván unikátní překladatelský software BTr, vyvinutý na míru vedoucím týmu A. Zelinou. ČSP nechce rezignovat ani na krásu. Je přeložen soudobou a srozumitelnou češtinou a jeho netradiční vazbu navrhl přední český výtvarník Aleš Lamr.
Přesné překlady Bible, které umožňují všeobecný přehled, ale i hlubší studium biblických událostí, existuje prakticky ve všech zemích západní kulturní tradice. Jmenujme nejznámější New American Standard Bible (1965-1677), New Revised Standard Version (1989) v angličtině, Revidierte Elberfelder (1993), Schlachter version (1951) v němčině. U nás podobné dílo nemohlo kvůli desetiletím totalitní nesvobody vzniknout. Zaplnění této mezery v duchovním i kulturním dědictví českého národa je úkolem současné generace, která k tomu má znovu všechny podmínky. Český studijní překlad Bible by měl svému čtenáři umožňovat, aby se ve své mateřštině co nejvíce přiblížil původnímu znění, způsobu myšlení a poselství Písma.
Dann wird uns gesagt, wie sich die Waffengenossen Davids ihm nacheinander anschlossen, obwohl er noch lange verworfen und durch Saul verfolgt wurde und dem Anschein nach noch gering, ein Flüchtling und ohne Widerstandskraft war.
Die ersten, auf die hingewiesen wird, daß sie zu ihm kamen - ein Beweis, daß Gott und die Erkenntnis Seines Willens in ihren Augen wertvoller waren als Verwandtschaft und die aus ihr fließenden Vorteile -, sind von den Brüdern Sauls (d. h. aus dem Stamme Benjamin) Männer, die äußerst geschickt mit Bogen und Schleuder umgingen, mit den Waffen, durch die Saul in dem Kampfe, in den er gestürzt wurde, getötet ward.
Es waren einige, die von jenseits des Jordans zu David kamen, während er immer noch in der Wüste verborgen war, denn der Glaube und die Entfaltung der Macht Gottes neigen dazu, die Energie und Kraft derer, die sich mit ihr verbinden, in Bewegung zu setzen. Derjenige, mit dem Gott ist, zieht diejenigen an, in denen Gott wirkt; und ihre Lebenskraft entwickelt sich Seiner Gegenwart und Gunst gemäß. Viele von diesen waren mit Saul gewesen, doch während sie bei ihm waren, waren sie keine Helden; viele waren auch niemals bei ihm gewesen. Doch selbst im Lager Sauls war David imstande, die Philister zu erschlagen, als ganz Israel vor Furcht bebte. Danach werden solche Heldentaten beinahe zur Gewohnheit. Am Anfang erforderten solche Dinge unmittelbaren Umgang mit Gott, um den Einfluß von allem, was den Mann umgab, der diesen Umgang genoß, auszuschließen. Nachher war der umgebende Einfluß günstig, und in diesem Sinne pflanzt sich der Glaube selbst fort. Diese waren aber die Häupter der Helden, die David hatte. Wenn Gott mit Macht wirkt, verleiht Er dem Schwachen Kraft, und durch die Kraft des Glaubens und Seines Geistes erzeugt Er ein Heer von Helden.
Bei denen, die aus Benjamin und Juda kamen, sehen wir, daß dieses Band des Glaubens vorhanden war (Kap. 12, 16). Sie wußten, daß der Gott Davids ihm half. David verließ sich auf Gott in bezug auf diejenigen, die sich ihm anschlossen, da er gegen das Ende seiner Laufbahn der Prüfungen und der Trübsal in einer recht schwierigen Lage war. Diejenigen, denen Gott Energie und Kraft verliehen hatte, kamen in großen Scharen zu ihm, denn alles war für seine Erhöhung auf den Thron Israels und für die Übergabe des Königreiches Sauls an ihn reif.
Dieses Heerlager Gottes hatte mannigfaltige Charakterzüge: alle waren sie wegen ihrer Tapferkeit berühmt, einige unter ihnen hatten Einsicht in die Zeiten, um zu wissen, was Israel zu tun hatte, und in diesem Falle standen alle ihre Brüder David zu Gebote; andere waren zum Kampfe ausgerüstet; andere besaßen alle Kriegswaffen und kamen mit ungeteiltem Herzen. Alles dieses entsprach der Gabe Gottes, und sie kamen alle eines Herzens, um David zum König zu machen; ihre Brüder hatten alles in Fülle zugerichtet, denn es war Freude in Israel. Es ist immer so, wenn Christus wirklich durch aufrichtige Herzen, die nur nach Seiner Herrlichkeit trachten, erhöht wird.