Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český studijní překlad chce přinést současnému českému čtenáři kvalitní a přesný překlad Bible. Jde o překlad studijní, v co největší míře konkordantní a důsledný. Je určen především pro každodenní studium a výklad Písma Písmem. Jeho nedílnou součástí je proto bohatý odkazový a poznámkový aparát. Naší cílovou skupinou jsou hlavně lidé, kteří chtějí jít hlouběji „do Písma“, ale nemají znalost originálních biblických jazyků. Rádi bychom, aby tento nový překlad navázal na národní písmáckou tradici, na kvality a duchovní význam Bible Kralické. Cílem překladatelského týmu je umožnit českému čtenáři, neznalému původních biblických jazyků, bibli nejen číst, ale skutečně hloubkově studovat.
Čím se ČSP snaží dosáhnout svých cílů? Na rozdíl od většiny jiných překladů se u mnoha veršů snaží nabídnout nejen tu překladovou variantu, která je překladatelům nejbližší, ale v poznámce pod čarou i další možnosti. Pokud je to možné, snaží se být tzv. konkordantní – tedy stejné slovo v originálním jazyce překládat stejným českým slovem. Používá speciálně vyvinutý bohatý poznámkový aparát, který zahrnuje mimořádný záběr desítek tisíc jazykových, historických a výkladových poznámek a odkazů. Poznámky se zabývají textem a faktografií a vyhýbají se teologickým interpretacím. Tím je ČSP dobrým kandidátem pro široké využití všemi křesťany bez ohledu na církevní příslušnost. Obsahuje také dohromady 70 stran dalších příloh a map. Specialitou ČSP je také to, že při jeho vzniku byl využíván unikátní překladatelský software BTr, vyvinutý na míru vedoucím týmu A. Zelinou. ČSP nechce rezignovat ani na krásu. Je přeložen soudobou a srozumitelnou češtinou a jeho netradiční vazbu navrhl přední český výtvarník Aleš Lamr.
Přesné překlady Bible, které umožňují všeobecný přehled, ale i hlubší studium biblických událostí, existuje prakticky ve všech zemích západní kulturní tradice. Jmenujme nejznámější New American Standard Bible (1965-1677), New Revised Standard Version (1989) v angličtině, Revidierte Elberfelder (1993), Schlachter version (1951) v němčině. U nás podobné dílo nemohlo kvůli desetiletím totalitní nesvobody vzniknout. Zaplnění této mezery v duchovním i kulturním dědictví českého národa je úkolem současné generace, která k tomu má znovu všechny podmínky. Český studijní překlad Bible by měl svému čtenáři umožňovat, aby se ve své mateřštině co nejvíce přiblížil původnímu znění, způsobu myšlení a poselství Písma.
Dieser letzte Gedanke gibt indessen Veranlassung, vieler demselben entspringender Folgen und damit verbundener wichtiger Ereignisse Erwähnung zu tun. Die beiden ersten Folgen sind, daß Israel in den Besitz des ganzen Gebietes gesetzt werden soll, welches Gott ihm gegeben hatte. Feinde von außerhalb würden kommen, aber Jehova Selbst würde Sein Haus beschirmen, und das Ergebnis dieses unmittelbaren Einschreitens Seinerseits würde sein, daß kein Bedränger sie mehr überziehen würde. Jehova hatte bereits Selbst in der Sache dareingesehen (V. 8).
Dieses unmittelbare Einschreiten Jehovas, der für Sein Haus ein Lager aufschlägt - es ist damit die Beschirmung der Stadt dem letzten Angriff der Assyrer gegenüber, den wir des öfteren in den Propheten angetroffen haben, gemeint -, hat nun notwendig zur Folge, daß im Zusammenhang mit den Ereignissen der letzten Tage des Messias gedacht wird. Diesen Gegenstand behandelt Vers 9. In demselben wird der Messias in Seinem persönlichen Charakter, als Messias, der König, dargestellt, jedoch in zwei verschiedenen Beziehungen. Aus diesem Grunde wird auch im Neuen Testament nur der Teil des Verses angeführt, der sich auf das erste Kommen Jehovas bezieht. Der König Zions kommt zu ihr. Er ist gerecht und bringt in Seiner Person Kraft und Rettung. Das ist der allgemeine Gedanke hier; es ist das, was Zion bedurfte und was in den letzen Tagen in Erfüllung gehen wird. Der Heilige Geist fügt dann noch die persönlichen Eigenschaften des Herrn hinzu, die Gesinnung, in welcher Er vor Israel hintrat, nämlich: demütig und auf einem Esel reitend. Es ist uns allen bekannt, wie sich dieses Wort bei Seinem ersten Kommen erfüllt hat.
Nachdem der Messias in dieser Weise vorgestellt ist, wird in dem Folgenden die endgültige Wirkung Seiner Anwesenheit angekündigt. Es bildet dies eine Fortsetzung zu dem in Vers 8 Gesagten, indem nun in Betracht gezogen wird, wer es ist, auf den hingewiesen worden. Er wird dem Krieg in Israel ein Ende machen, wird unter den Nationen Frieden herstellen, und Seine Herrschaft wird reichen bis an die Enden der Erde (wobei das Land Israel den Mittelpunkt Seiner Macht bildet). Nachdem Jehova um des Blutes des Bundes willen das Volk, d. h. den gläubigen Überrest, der dann die Nation ausmachen wird, befreit hat, wird Er ihnen für all ihre Bedrängnis das Doppelte zurückgeben und sie benutzen, um die Inseln der Nationen Seiner Macht zu unterwerfen. Die Kraft Jehovas wird mit ihnen sein und Sein Volk wie eine Herde retten. Auf das Gebet des Überrestes Seines Volkes hin, welches gleich einer Herde ohne Hirten umhergeirrt war und bei seinen Götzen vergeblich Hilfe gesucht hatte, will Er Segen über das Land ausgießen. Jehova wird Sich Seiner Herde, des Hauses Juda, annehmen, und es wird Kraft aus ihm hervorkommen. Juda wird wie Sein Prachtroß im Streite sein. Er wird Juda stärken und Ephraim retten. Jehova wird sie in solchen Scharen sammeln, daß es nicht Raum genug für sie geben wird. Er wird das Meer und den Strom versiegen lassen, um für sie einen Weg zu bahnen, und die Hoffart ihrer Feinde wird niedergeworfen werden. Sie werden in Jehova, ihrem Gott, stark sein und in Seinem Namen wandeln.
Bis zum Ende von Sacharja 10 wird in allgemeiner Weise der Segen angekündigt, welcher Juda und Ephraim krönen soll, wenn sie durch die Güte Jehovas wieder in ihr Land zurückgebracht sein werden.