Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český katolický překlad - Nový Zákon čili tzv. "liturgický překlad" (vzniklý pod vedením V. Bognera) vyšel v roce 1988. Překlad vychází z překladu NZ od Ondřeje Petrů.
1 I ta první smlouva měla ovšem svoje předpisy pro bohoslužbu a svatyni, třebaže jen pozemskou.
2 Byl zařízen přední stánek, v něm byl svícen, stůl a předložené chleby; a tato místnost se nazývá svatyně.
3 Za druhou oponou byl stánek, kterému se říkalo velesvatyně,
4 se zlatým kadidlovým oltářem a s archou úmluvy, ze všech stran potaženou zlatem, v níž byla zlatá nádoba s manou, a Árónova hůl, která kdysi vypučela, a desky smlouvy.
5 Nad archou byli cherubové Boží velebnosti, kteří zastiňovali povrch archy. O tom však nemíním teď mluvit dopodrobna.
6 Od té doby, co je to tak všechno zařízeno, mohou do předního stánku vcházet vždy jenom kněží, aby konali bohoslužebné úkony.
7 Avšak do druhého stánku smí vstoupit pouze velekněz, a to jen jednou za rok, a ne bez krvavých obětí, které podává za přestupky své i lidu.
8 Tím Duch svatý naznačuje, že cesta vedoucí do svatyně není ještě uvolněna, dokud trvá první stánek.
9 To je předobraz pro dobu nynější, podle něhož se přinášejí dary a oběti, které však nemají moc, aby učinily ve svědomí dokonalým toho, kdo tak slouží Bohu.
10 Vždyť se jedná jen o ustanovení o pokrmech, nápojích a různých omýváních; jsou to jenom pozemská nařízení a platí do doby nového uspořádání.
11 Ale Kristus přišel jako velekněz budoucích hodnot; prošel stánkem větším a dokonalejším, který není udělán lidskýma rukama, to je: nenáleží k tomuto stvořenému světu,
12 a vešel jednou provždy do svatyně, ne s krví kozlů a telat, ale se svou vlastní krví, a tím nám získal věčné vykoupení.
13 Jestliže už samo pokropení krví kozlů, býků a popel z jalovice posvěcuje ty, kteří jsou nečistí, k čistotě těla,
14 čím spíše krev Krista, který skrze věčného Ducha sám sebe přinesl Bohu jako oběť bez poskvrny, očistí naše svědomí od mrtvých skutků, abychom mohli sloužit Bohu živému.
15 A proto on je prostředníkem nové smlouvy. Svou smrtí dal zadostiučinění za hříchy spáchané v době, kdy ještě platila dřívější smlouva. Tím se povolaným dostává splnění slibu o věčném dědictví.
16 Aby totiž vstoupila v platnost závěť, musí být napřed prokázána smrt toho, kdo tu závěť udělal.
17 Ta závěť je přece platná až po jeho smrti; dokud on žije, nemá jeho závěť právní účinnost.
18 Proto ani první smlouva nebyla uzavřena bez krve.
19 Neboť když Mojžíš ohlásil celému shromáždění všechna nařízení Zákona, vzal yzop se šarlatovou vlnou a pokropil jak knihu samu, tak všechen lid krví telat a kozlů smíchanou s vodou
20 a řekl: 'Toto je krev smlouvy, kterou s vámi uzavřel Bůh'.
21 Podobně pokropil krví i stánek a všechno bohoslužebné nářadí.
22 A skoro všechno - jak Zákon nařizuje - se očišťuje krví a bez prolití krve není odpuštění.
23 Takhle se tedy muselo očišťovat to, co nebeskou svatyni jen připomínalo, ale nebeská svatyně sama vyžaduje obětí vzácnějších, než jsou tyto.
24 Neboť Kristus nevešel do svatyně, zbudované lidskýma rukama, která je jenom napodobeninou té pravé, ale do samého nebe, aby se teď staral o naše záležitosti u Boha.
25 A není třeba, aby víckrát obětoval sám sebe, jako velekněz vchází do velesvatyně rok co rok s cizí krví,
26 jinak by byl musel trpět už mnohokrát od stvoření světa. Ale zjevil se teď na konci věků jednou provždy, aby svou obětí odstranil hřích.
27 A jako je lidem určeno, že musí jednou umřít, a pak nastane soud,
28 podobně je tomu i u Krista: když byl jednou podán v oběť, aby na sebe vzal hříchy celého množství lidí, objeví se podruhé - ne už pro hříchy - ale aby přinesl spásu těm, kteří na něho čekají.