Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český katolický překlad - Nový Zákon čili tzv. "liturgický překlad" (vzniklý pod vedením V. Bognera) vyšel v roce 1988. Překlad vychází z překladu NZ od Ondřeje Petrů.
1 Copak má tedy žid navíc? Mají obřezaní nějakou výhodu?
2 Ano, velkou v každém směru. Především: jim byla od Boha svěřena zaslíbení.
3 Ale co potom, když někteří z nich odmítli uvěřit? To, že nechtějí věřit, snad způsobí, že Bůh přestane být věrný?
4 Naprosto ne! Spíše se musí ukázat, že Bůh je věrný, i když každý člověk klame. Tak to stojí v Písmu: 'Aby se o tobě uznalo, jak je tvůj rozsudek spravedlivý, abys vyšel jako vítěz, když tě někdo bude soudit'.
5 Jestliže však naše špatnost staví jen do většího světla Boží spravedlnost, co řekneme? Není potom Bůh - po lidsku řečeno - nespravedlivý, když ve hněvu trestá?
6 Naprosto ne! Jak by potom Bůh mohl soudit svět?
7 Jestliže však mým špatným životem Boží věrnost tím jasněji vynikla k jeho slávě, proč ještě já také mám být souzen jako hříšník?
8 A neplatí snad potom to, co o nás pomlouvačně roztrušují a co prý podle některých říkáme: »Čiňme zlo, aby z toho vzešlo dobro«? Takoví lidé jsou hodni odsouzení!
9 Co tedy? Jsme my na tom lépe? Vůbec ne! Vždyť jsme už dříve ukázali, že všichni - židé i pohané - propadli hříchu,
10 jak je to v Písmu: 'Nikdo není spravedlivý, ani jeden.
11 Nikdo není rozumný, nikdo na Boha nedbá.
12 Všichni sešli z cesty, nikdo z nich není k ničemu. Nikdo nedělá, co je správné, ani jeden.
13 Jejich hrdlo je jak otevřený hrob. Svým jazykem mluví lstivě, za rty ukrývají hadí jed.
14 Jejich ústa jsou plná zlořečení a hořkosti.
15 Jejich nohy jsou hbité k prolévání krve.
16 Zkáza a bída označují jejich cestu,
17 cestu k pokoji nepoznali,
18 bázeň před Bohem nemají.'
19 Víme však, že co Zákon říká, platí pro ty, kdo jsou Zákonu podrobeni. A tak musí všichni umlknout a celý svět musí uznat, že je před Bohem vinen.
20 Neboť ze skutků Zákona nebude před ním nikdo ospravedlněn; skrze Zákon přichází jen poznání hříchu.
21 V nynější době se stalo zřejmým, že Bůh dává spravedlnost nezávisle na Zákonu. Svědčí o tom už Zákon a Proroci.
22 Je to ospravedlnění, které dává Bůh na základě víry v Ježíše Krista, a to všem, kdo věří. Rozdílu není.
23 Vždyť všichni jsou hříšníky a nedostává se jim Boží slávy.
24 Z jeho milosti však docházejí ospravedlnění zdarma, protože je vykoupil Kristus Ježíš.
25 Aby Bůh ukázal svou spásnou spravedlnost, ustanovil ho jako smírnou oběť v jeho krvi, která působí skrze víru.
26 Bůh totiž ve své shovívavosti promíjel hříchy, které byly páchány v dřívější době, aby nyní projevil svou spásnou spravedlnost a ukázal, že sám je spravedlivý a že ospravedlňuje toho, kdo má víru v Ježíše.
27 Kde je tedy nějaké právo k vychloubání? Je vyloučeno. Kterým zákonem? Snad zákonem skutků? Ne, ale zákonem víry.
28 Jsme totiž přesvědčeni, že člověk je ospravedlňován skrze víru, beze skutků předepsaných Zákonem Mojžíšovým.
29 Nebo je Bůh jenom pro židy? Není také pro pohany? Jistě i pro pohany.
30 Vždyť je přece jenom jeden Bůh a ten židy ospravedlní na základě víry, pohany skrze víru.
31 Prohlašujeme tím Zákon za bezcenný? Naprosto ne! Spíše naopak: Zákon potvrzujeme.