Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Prof. Rudolf Col (29. října 1902 Vsetín – 21. srpna 1964 Olomouc) byl katolický kněz, biblista, profesor teologické fakulty v Olomouci a překladatel Nového zákona. Po maturitě na gymnáziu v Kroměříži vystudoval teologii v Olomouci a roku 1927 byl vysvěcen na kněze. Působil jako středoškolský profesor, od roku 1936 jako docent a později profesor biblistiky na teologické fakultě v Olomouci. Napsal několik odborných prací, jeho hlavním dílem je ale vlastní překlad Nového zákona z řečtiny, který poprvé vyšel roku 1947 a pak znovu 1961 a 1969.
1 Počátek evangelia Ježíše Krista, Syna Božího, byl takový,
2 jak je psáno u proroka Izaiáše: „Hle, já posílám svého posla před tváří tvou, který připraví ti cestu [před tebou].“
3 „Hlas volajícího na poušti: ,Připravte cestu Páně, urovnejte mu stezky!' „
4 Jan vystoupil na poušti, křtil a hlásal křest pokání na odpuštění hříchů.
5 I vycházela k němu celá krajina judská a všichni jerusalemští a byli od něho křtěni v řece Jordáně, vyznávajíce své hříchy.
6 Jan byl oděn v roucho ze srsti velbloudí, měl kožený pás okolo svých beder a živil se kobylkami a lesním medem. Kázal:
7 „Přichází za mnou mocnější, nežli jsem já; nejsem hoden, abych se před ním shýbl a rozvázal řemínky u jeho obuvi.
8 Já jsem vás křtil vodou, On však vás bude křtíti Duchem svatým.“
9 V oněch dnech přišel Ježíš z galilejského Nazareta a byl pokřtěn od Jana v Jordáně.
10 Hned, jak vystupoval z vody, uzřel nebesa otevřená a Ducha jako holubici sestupovati na sebe.
11 A s nebe zazněl hlas: „Ty jsi můj milý Syn, v tobě se mi zalíbilo.“
12 A hned vyvádí ho Duch na poušť.
13 I pobyl na poušti čtyřicet dní [a čtyřicet nocí] a byl pokoušen od ďábla. Žil se zvěří a andělé mu sloužili.
14 Když pak byl Jan uvězněn, přišel Ježíš do Galileje a hlásal evangelium [o království] Božím.
15 Pravil: „Čas se naplnil a království Boží se přiblížilo. Čiňte pokání a věřte v evangelium!“
16 A když šel podél jezera Galilejského, spatřil Šimona a jeho bratra Ondřeje, jak pouštějí sítě do jezera; byli totiž rybáři.
17 I řekl jim Ježíš: „Pojďte za mnou, a učiním vás rybáři lidí!“
18 A oni hned zanechali sítě a šli za ním.
19 Když odtud kousek popošel, spatřil Jakuba, syna Zebedeova, a jeho bratra Jana, jak na loďce opravují sítě.
20 A hned je povolal. Oni pak opustili svého otce Zebedea na loďce s pomocníky a odešli za ním.
21 I vešli do Kafarnaa; a hned v sobotu vešel do synagogy a učil.
22 A žasli nad jeho učením, neboť učil je jako ten, který má moc, a ne jako zákoníci.
23 Byl pak v tamější synagoze člověk posedlý nečistým duchem. Ten vzkřikl:
24 „Co je ti do nás, Ježíši Nazaretský? Přišel jsi nás zahubit? Vím, kdo jsi: Světec Boží.“
25 I přikázal mu Ježíš: „Umlkni a vyjdi z člověka!“
26 A nečistý duch jím zalomcoval, vykřikl silným hlasem a vyšel z něho.
27 I podivili se všichni, takže se tázali jeden druhého: „Co to znamená? Jaké je to nové učení? Neboť s mocí rozkazuje i duchům nečistým, a poslouchají ho!“
28 I roznesla se o něm pověst rychle po celé galilejské krajině.
29 Hned jak vyšli ze synagogy, přišli do domu Šimonova a Ondřejova s Jakubem a Janem.
30 Tchyně Šimonova ležela ve vysoké horečce; hned mu o ní pověděli.
31 I přistoupil a pozdvihl ji, vzav ji za ruku, a v tom okamžiku jí přestala horečka. I posluhovala jim.
32 Když pak nastal večer a slunce zapadlo, přiváděli k němu všechny nemocné a posedlé,
33 a celé město se shromáždilo u dveří.
34 I uzdravil mnoho těch, kteří byli trápeni rozličnými nemocemi, a vymítí mnoho zlých duchů; ale nedovoloval duchům mluviti, poněvadž ho znali.
35 Přede dnem ještě skoro ráno vstal, odešel na osamělé místo a modlil se tam.
36 Tu za ním pospíšil Petr a ti, kteří byli s ním.
37 Když ho nalezli, řekli mu: „Všichni tě hledají.“
38 I řekl jim: „Pojďme do okolních vesnic a měst, abych kázal i tam, neboť k tomu jsem přišel.“
39 A kázal v jejich synagogách po celé Galileji a vymítal zlé duchy.
40 Tu přišel k němu malomocný a prosil ho na kolenou takto: „Chceš-li, můžeš mě očistiti.“
41 Ježíš se nad ním slitoval, pozvedl ruku, dotkl se ho a řekl mu: „Chci, buď čist!“
42 Po těchto slovech hned odešlo od něho malomocenství, a byl očištěn.
43 A přísně mu domluviv, ihned jej propustil
44 se slovy: „Hleď, abys nikomu o tom neříkal; ale jdi, ukaž se knězi a na svědectví pro ně obětuj za své očištění, co přikázal Mojžíš!“
45 Jakmile však odešel, počal vypravovat a rozhlašovati tu událost, takže Ježíš nemohl již veřejně vejiti do města, nýbrž se zdržoval venku na osamělých místech; ale přicházeli k němu lidé odevšad.