Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Překlad Nového zákona od evangelického teologa a historika, prof. dr. Františka Žilky (1. června 1871 Dolní Rosička, okres Žďár nad Sázavou – 9. února 1944 Praha), vyšel poprvé v celku roku 1933. Následovalo dalších pět vydání, dosud poslední v roce 1970. Jde o překlad z řečtiny do soudobé češtiny, s využitím historicko-kritické metody jak při volbě originálních textů (edice Nestle – Aland), tak při samotném překladu. Žilkův překlad nese stopy ohledu na tradici bible kralické, která v první polovině 20. století nadále byla v protestantském prostředí hlavním textem k soukromé četbě i bohoslužbě. Nicméně se necítí vázán předchozí českou překladatelskou tradicí ani souběžným úsilím katolických překladatelů (zejména o 20 let starší Sýkorův překlad) a opouští do značné míry archaické tradiční obraty. Tím vyvolal ve své době živý ohlas a zůstává zajímavým dokladem i pro současné zájemce o hlubší poznání Písma.
Copyright: Digitální verze pro tento modul vychází z 6. knižního vydání. Současného držitele autorských práv nebylo možné identifikovat vzhledem k nevypořádaným převodům práv mimo rodinu F. Žilky, k nimž dle dostupných informací v minulosti došlo.
1 Na počátku bylo SLOVO, Slovo bylo u Boha, Bůh bylo to Slovo.
2 Bylo od samého počátku u Boha.
3 Všecko povstalo skrze ně, bez něho nepovstalo nic, co povstalo.
4 V něm byl život, a život byl světlo lidí.
5 To světlo svítí v temnosti, ale temnost ho nepojala.
6 Objevil se člověk poslaný od Boha, jeho jméno bylo Jan.
7 Ten přišel na svědectví, aby svědčil o tom světle, tak aby všichni skrze něj uvěřili.
8 On nebyl tím světlem, ale objevil se, aby svědčil o tom světle,
9 Pravé světlo, které osvěcuje každého člověka, byl ten, který přicházel na svět.
10 Byl na světě, svět povstal skrze něho, ale svět ho nepoznal.
11 Přišel do svého vlastnictví, ale jeho vlastní ho nepřijali.
12 Ale všem těm, kteří ho přijali, dal moc státi se dítkami Božími, těm, kteří věří v jeho jméno,
13 kteří byli zplozeni ne z krve ani z vůle tělesnosti, ani z vůle mužovy, nýbrž z Boha.
14 Slovo se stalo tělem a ubytovalo se mezi námi; patřili jsme na jeho slávu, slávu, jakou má jenom jediný Syn od Otce, plný milosti a pravdy.
15 Jan o něm svědčí a volá: „To je ten, o kterém jsem řekl, že ten, který přichází za mnou, jest přede mnou, poněvadž byl dříve než já.“
16 Z jeho plnosti jsme my všichni přijali, a to milost za milostí.
17 Neboť zákon byl dán skrze Mojžíše, milost a pravda nastala skrze Ježíše Krista.
18 Boha nikdo nikdy neviděl, jediný Syn, jenž jest v náručí Otcově, ten o něm vypověděl.
19 Toto jest svědectví Janovo: Když k němu Židé z Jeruzaléma poslali kněze a levity, aby se ho zeptali, kdo jest,
20 učinil vyznání a nezapřel. Vyznal: „Já nejsem Kristus.“
21 Zeptali se ho: „Co jsi tedy? Jsi Eliáš?“ Řekl: „Nejsem.“ „Jsi ten prorok?“ Odpověděl: „Ne.“
22 Otázali se ho: „Kdo jsi? Ať můžeme dáti odpověď těm, kteří nás poslali. Co říkáš sám o sobě?“
23 Děl: „Já jsem Hlas volajícího na poušti; »Vyrovnejte cestu Páně«, jak řekl prorok Izaiáš.“
24 Vyslaní byli z farizeů.
25 I otázali se ho: „Proč tedy křtíš, když nejsi Kristus ani Eliáš, ani prorok?“
26 Jan jim odpověděl: „Já křtím vodou, ale mezi vámi stojí kdosi, jehož nepoznáváte;
27 přichází po mně muž, kterému nejsem hoden rozvázati řemínek u sandálů.“
28 To se stalo v Betanii v Zajordání, kde Jan křtil.
29 Druhého dne vidí Ježíše, jak k němu přichází, a řekne: „Hle, beránek Boží, jenž snímá hřích světa.
30 To je ten, o kterém jsem řekl: »Za mnou přichází muž, jenž mě předešel, poněvadž byl dříve než já.«
31 Ani já jsem ho neznal, ale aby byl zjeven Izraelovi, k tomu jsem přišel křtít vodou.“
32 Jan vydal svědectví: „Spatřil jsem Ducha sestupovati jako holubici z nebe, a spočinul na něm.
33 Já jsem ho také neznal, ale ten, který mě poslal křtít vodou, mi řekl: »Ten, na kterého uvidíš sestupovati a na kterém uvidíš spočinouti Ducha, to je ten, jenž křtí Duchem svatým.«
34 Já pak jsem viděl a dosvědčil, že to je Syn Boží.“
35 Druhého dne zase stál Jan a dva z jeho učedníků.
36 Pohleděl na Ježíše, jak jde mimo, a řekl: „Hle, beránek Boží.“
37 Uslyšeli jeho slovo ti dva učedníci a následovali Ježíše.
38 Ježíš se obrátil, popatřil na ně, jak ho následují, a zeptal se: „Co hledáte?“ Odpověděli mu: „Rabbi (což přeloženo znamená Mistře), kde bydlíš?“
39 Řekl jim: „Pojďte, a uvidíte!“ Šli tedy, viděli, kde bydlí, a zůstali u něho ten den - bylo kolem čtvrté hodiny odpoledne.
40 Jedním z těch dvou učedníků, kteří slyšeli, co Jan řekl, a následovali ho, byl Ondřej, bratr Šimona Petra.
41 Ten ráno(a) nalezne svého bratra Šimona a řekne mu: „Nalezli jsme Mesiáše“ (což přeloženo znamená »Kristus - Pomazaný«).
42 Zavedl jej k Ježíšovi. Ježíš naň pohleděl a řekl: „Ty jsi Šimon, syn Janův. Budeš se jmenovati Kefas“ (což se překládá »Petr - Skála«).
43 Druhého dne se Ježíš rozhodl odejíti do Galileje. Nalezne Filipa a řekne mu: „Následuj mne!“
44 Filip byl z Betsaidy, z města Ondřejova a Petrova.
45 Filip nalezne Natanaela a řekne mu: „Nalezli jsme toho, o kterém psal Mojžíš v zákoně a proroci, - Ježíše, syna Jozefova z Nazareta.“
46 Natanael mu namítl: „Z Nazareta může pojíti něco dobrého?“ Filip odpoví: „Pojď a podívej se!“
47 Uviděl Ježíš Natanaele, jak k němu přichází, a řekl o něm: „Hle, pravý Izraelita, v kterém není lsti.“
48 Natanael mu odpověděl: „Odkud mě znáš?“ Ježíš mu řekl: „Dříve než tě Filip zavolal, viděl jsem tě pod fíkem.“
49 Natanael zvolal: „Rabbi, ty jsi Syn Boží, ty jsi král izraelský!“
50 Ježíš odpověděl: „Proto věříš, že jsem ti řekl: »Viděl jsem tě pod fíkem«? Uvidíš větší věci!“
51 A dodal: „Vpravdě, vpravdě vám pravím, uvidíte nebe otevřené a anděly Boží vystupující a sestupující na Syna člověka.“