Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 Jakub pozvedl oči a uviděl, že přichází Ezau v doprovodu čtyř set mužů. Tu rozdělil děti mezi Leu, Ráchel a obě služky,
2 do čela postavil služky s jejich dětmi, o něco dále Leu s jejími dětmi a ještě dále Ráchel a Josefa.
3 On sám je nicméně předešel dopředu, a než přistoupil ke svému bratru, sedmkrát se poklonil až k zemi.
4 Ezau mu však vyběhl naproti, vzal ho do náručí, vrhl se mu kolem krku a s pláčem ho políbil.
5 Když pozvedl oči a spatřil ženy a děti, otázal se: „Kdo je to tady s tebou?“ Jakub odpověděl: „To jsou děti, jimiž Bůh obdařil tvého služebníka.“
6 Služky přistoupily a ony i jejich děti se poklonily.
7 Přistoupila také Lea se svými dětmi a všichni se poklonili; nakonec přistoupili Ráchel a Josef a poklonili se.
8 Ezau se zeptal: „Co chceš dělat s celou tou výpravou, kterou jsem potkal?“ - Odpověděl: „To abych nalezl milost v očích svého pána.“
9 Ezau pokračoval: „Mám všeho dost, bratře, ponech si, co ti patří.“
10 Ale Jakub řekl: „Prosím tě, ne! Pokud jsem nalezl milost v tvých očích, přijmi z mých rukou můj dar. Já jsem totiž čelil setkání s tebou, jako se čelí setkání s Bohem, a tys mě přijal dobře.
11 Přijmi tedy dar, jejž ti přináším, neboť Bůh mi přál a já mám vše, co potřebuji,“ a Ezau na jeho naléhání souhlasil.
12 Potom řekl: „Zvedněme tábor a vykročme, já půjdu v čele.“
13 Ale Jakub mu odpověděl: „Můj pán ví, že děti jsou choulostivé a že musím myslet i na ovce a krávy se sajícími mláďaty; stačilo by je jediný den schvátit a všechen dobytek mi pojde.
14 Nechť tedy můj pán jde napřed před svým služebníkem a já poputuji pomalu, jak bude moci stádo, jež mám před sebou, jak budou moci děti, a nakonec také dojdu do Seiru ke svému pánovi.“
15 Tu Ezau řekl: „Ponechám tu s tebou aspoň část mužů ze svého doprovodu!“ Ale Jakub odpověděl: „Nač? Jen když naleznu milost v očích svého pána!“
16 Ezau se onoho dne vydal opět na cestu do Seiru,
17 avšak Jakub se odebral do Sukotu, postavil si tam dům a zhotovil také přístřešky pro dobytek; proto se tomu místu dostalo názvu Sukot.
18 Potom Jakub po návratu z Padan-Aramu přišel živ a zdráv do města Sichemu v kanaánské zemi a utábořil se naproti tomu městu.
19 Koupil si od synů Sichemova otce Chamora za sto stříbrných penízů kus pole, kde si postavil stan,
20 a vztyčil tam oltář, jejž pojmenoval: „El, Izraelův Bůh.“