Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český katolický překlad - Nový Zákon čili tzv. "liturgický překlad" (vzniklý pod vedením V. Bognera) vyšel v roce 1988. Překlad vychází z překladu NZ od Ondřeje Petrů.
1 Chci vám, bratři, vyložit radostnou zvěst, kterou jsem vám už hlásal. Vy jste ji přijali a jste v tom pevní.
2 Ona vás vede ke spáse, když se jí držíte přesně tak, jak jsem vám to kázal; jinak jste uvěřili nadarmo.
3 Vyučil jsem vás především v tom, co jsem sám přijal, že Kristus umřel ve shodě s Písmem za naše hříchy;
4 že byl pohřben a že vstal z mrtvých třetího dne ve shodě s Písmem;
5 že se ukázal Petrovi a potom Dvanácti.
6 Pak se zjevil více než pěti stům bratřím najednou - většina z nich dosud žije, někteří však už zesnuli.
7 Potom se zjevil Jakubovi, pak všem apoštolům.
8 A po všech jako poslední jsem ho uviděl i já, nedochůdče.
9 Ano, já jsem nejnepatrnější z apoštolů; nejsem ani hoden, abych byl nazýván apoštolem, protože jsem pronásledoval Boží církev.
10 Ale Boží milostí jsem to, co jsem, a jeho milost, kterou mi udělil, nezůstala ležet ladem. Ano, pracoval jsem do únavy daleko více než všichni ostatní. Vlastně ne já, nýbrž Boží milost se mnou.
11 Ale ať už já, nebo oni: tak to kážeme a tak jste v to uvěřili.
12 Káže se o Kristu, že vstal z mrtvých. Ale jak potom mohou říkat někteří z vás, že vzkříšení mrtvých není?
13 Není-li však žádné vzkříšení mrtvých, nevstal ani Kristus!
14 A jestliže Kristus nevstal, marné je naše kázání, marná je vaše víra.
15 Pak ovšem my vypadáme jako lživí svědci o Bohu: je-li totiž pravda, že mrtví vůbec nevstávají, proti Bohu jsme svědčili, že Krista vzkřísil, ale on ho nevzkřísil.
16 Jestliže tedy mrtví nevstávají, ani Kristus nevstal.
17 A nevstal-li Kristus, vaše víra nemá cenu, protože pak jste ještě ve svých hříších,
18 a jsou ztraceni i ti křesťané, kteří už zesnuli.
19 Máme-li naději v Krista jen v tomto životě, pak jsme nejubožejší ze všech lidí.
20 Ale Kristus z mrtvých vstal, a to jako první z těch, kteří zesnuli.
21 Protože smrt přišla skrze člověka, přijde skrze člověka také vzkříšení mrtvých.
22 Jako totiž pro spojení s Adamem všichni propadli smrti, tak zase pro svoje spojení s Kristem všichni budou povoláni k životu.
23 Ale každý v tom pořadí, jaké mu patří: na prvním místě je Kristus, pak ti, kteří jsou Kristovi, až přijde.
24 Potom nastane konec, až odevzdá své království Bohu a Otci a až zlomí vládu všech mocných knížat, mocností a sil.
25 On totiž musí kralovat, 'dokud mu Bůh nepoloží všechny jeho nepřátele k nohám'.
26 Jako poslední nepřítel pak bude zničena smrt.
27 'Všechno' totiž Bůh 'podřídil pod jeho nohy'. Když však říká, že všechno je podřízeno, je samozřejmě z toho vyňat ten, který mu všechno podřídil.
28 A až mu bude všechno podřízeno, tehdy se i sám Syn podřídí tomu, který mu všechno podřídil, aby byl Bůh všechno ve všem.
29 Jaký má potom smysl, co dělají ti, kdo přijímají křest místo těch, kdo už zemřeli? Jestliže mrtví vůbec nevstávají, proč tedy přijímat za ně křest?
30 Proč také my se vydáváme v nebezpečí každou hodinu?
31 Den co den umírám - jakože jste moje chlouba, bratři, kterou mám před Kristem Ježíšem, naším Pánem!
32 Když jsem v Efesu musel zápasit - jak se říká - se šelmami, co z toho mám? Jestliže mrtví nevstávají, pak platí: 'Jezme a pijme, vždyť zítra zemřeme!'
33 Nedávejte se už svádět k mylným názorům: »Špatné rozhovory kazí dobré mravy.«
34 Vystřízlivějte, jak se sluší, a nehřešte! Někteří z vás nevědí nic o Bohu. Styďte se, že k vám musím takto mluvit!
35 Někdo snad řekne: »Jak mohou mrtví vstát? A jaké to budou mít tělo, až přijdou?«
36 Ty bláhový člověče! Když zaséváš semeno, nezačne projevovat známky života, jestliže napřed neodumře.
37 A zaséváš přece ne už tu budoucí rostlinu, ale jen pouhé semeno, na příklad zrnko pšeničné nebo nějaké jiné.
38 A Bůh mu dává tělo, jak sám chtěl, a každému semenu vlastní tělo.
39 A nejsou všecka těla stejná, ale jiné je tělo lidí, jiné zase tělo dobytka, jiné je tělo ptáků, jiné tělo ryb.
40 A jsou tělesa nebeská a jsou tělesa pozemská. Jiný je lesk těles nebeských, jiný těles pozemských.
41 Jinak září slunce, jinak září měsíc, jinak září hvězdy. Dokonce i hvězda od hvězdy se liší leskem.
42 Tak je tomu i se vzkříšením mrtvých. Do země se klade tělo, které podléhá zkáze, vstane však tělo, které zkáze nepodléhá.
43 Do země se klade tělo, které budí ošklivost, vstane však tělo, které budí úctu. Do země se klade tělo slabé, vstane však silné.
44 Do země se klade tělo živočišné, vstane však tělo zduchovnělé. Jako je tělo živočišné, tak je i zduchovnělé.
45 Stojí přece i v Písmu: První 'člověk', Adam, 'se stal živou bytostí', poslední Adam však bude oživujícím duchem.
46 Ale není napřed to, co je zduchovnělé, nýbrž to, co je živočišné, a potom teprve přijde to, co je zduchovnělé.
47 První člověk byl utvořen ze země, je pozemský, druhý člověk je z nebe.
48 Když někdo pochází ze země, ze země jsou i jeho děti. Když někdo pochází z nebe, z nebe jsou i jeho děti.
49 My jsme na sobě nesli podobnost s tím člověkem, který pocházel ze země. Stejně tak poneseme i podobnost s tím, který je z nebe.
50 Říkám vám, bratři, toto: člověk jak je, nemůže mít účast v Božím království, ani člověk s tělem porušitelným nemůže mít účast v neporušitelnosti.
51 Povím vám teď tajemnou pravdu: všichni nezemřeme, ale všichni budeme proměněni.
52 Stane se to rázem, v jediném okamžiku, na konečné zatroubení polnice. Polnice zazní, a mrtví vstanou s tělem neporušitelným, a my budeme proměněni.
53 Toto tělo porušitelné musí totiž na sebe vzít neporušitelnost, a toto tělo smrtelné musí na sebe vzít nesmrtelnost.
54 A až toto tělo porušitelné vezme na sebe neporušitelnost, a toto tělo smrtelné vezme na sebe nesmrtelnost, potom se vyplní to, co stojí v Písmu: 'Vítězně je smrt navždy zničena!
55 Smrti, kdepak je tvoje vítězství? Smrti, kdepak je tvůj bodec?'
56 Ten bodec smrti je hřích, a hřích zase čerpal svou moc ze Zákona.
57 Ale Bohu díky! On nám popřává vítězství skrze našeho Pána Ježíše Krista.
58 Proto buďte pevní, moji milí bratři, nedejte se zviklat a vždy vynikejte v díle Páně. Víte přece, že vaše námaha není marná, když ji konáte ve spojení s Pánem.