The Jerusalem Bible (CZ) - 2 Maccabees - chapter 4

Výběr jazyka rozhraní:     

Velikost písma:   12345678910

Display settings Display settings

Výběr jazyka rozhraní:                    

Velikost písma:   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Informace o Studijní on-line bibli (SOB) (CZ)

   Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).

© 2011-2100
 

 

Information about the "Online Bible Study" (SOB) (EN)

   Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.

 

 

 

Kontakt

(kontaktné informácie - contact info - Kontaktinformationen - контактная информация - informacje kontaktowe - información de contacto - πληροφορίες επικοινωνίας)

 

Diviš Libor
URL: www.obohu.cz
E-mail: infoobohu.cz
Skype: libordivis

 

 

 

The Jerusalem Bible (CZ)

Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz

Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/

 

Guestbook



 

 



hudson   (27.1.2024 - 14:55)
E-mail: hudsonpotgmail.com
Hello, I would like to contact developers to tell me where I can get "portuguese almeida revised and updated (with strong’s numbers)" because I want to make a website for studies. Please, for the growth of the kingdom of God.

Lukáš Znojemský   (21.9.2022 - 09:55)
Rád tuto stránku navštěvuji a učím se z ní v posledních týdnech. Velmi mi pomohla jazykově a přiblížila mi význam některých veršů, jejichž plný význam nebo zabarvení bylo ztraceno v překladu. "Obsluha" (tady se za výraz velmi omlouvám) je pohotová a technicky znalá. Velmi doporučuji.

Carola Teach   (14.6.2022 - 19:43)
E-mail: carola24681gmail.com
Hallo Libor Vielen Dank für den Hinweis. Die kroatische Bibel reicht. Soweit ich eine Freundin verstand, ist bosnisch und kroatisch das gleiche und serbisch ähnlich, war ja früher auch ein Land, Jugoslawien , nur das eben da zwischen islamischen und traditionell christlichen Streit von aussen reingebracht und geschürrt wurde. Ich leite die kroatische Bibelsuche gleich weiter Einige können lesen, einige nicht und so ist das Super installiert, das man die Bibel auch auf Audio stellen kann. Toll ist es, das auch die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel in deutsch dabei ist, denn da finde ich vieles, speziell Psalm 91 als Beispiel authentischer formuliert, als in allen anderen deutschen Bibeln. Das jüdische Neue Testament von David H. Stern habe ich auch, aber die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel ist mir persönlich sehr wichtig. Vielen Dank Libor für diese kompakte Internet Webseiten- Arbeit für den Herrn, uns sein noch besser studieren und weiter geben zu können Shalom .

CarolaTeach   (14.6.2022 - 12:32)
E-mail: carola24681gmail.com
Wer hat diese Seite ermöglicht und wer wartet diese Seiteund bezahlt die Website Kosten ? Mit dieser Website dient ihr Gott dem Vater zum Bau der Gemeinde Gottes. Und wir wurden im Buch Korinther aufgerufen, da wo wir genährt werden, auch zu unterstützen. Ich bitte den Admin dieser Seite, mir per email die Kontonummer mitzuteilen, dass ich mit Gaben mtl.segnen kann und nicht nur fromme Sprüche loslasse, denn seit kurzem bekam ich den Link dieser Seite und arbeite sehr gerne auf dieser Seite und gebe den Link weiter. Bitte das sich der Webseitengründer meldet. Danke.

Herzlichen Dank für Ihr Angebot. Aber ich brauche Ihre Hilfe nicht, ich leide nicht an Mangel :-) Wenn Sie helfen möchten, helfen Sie bitte jemandem in Ihrer Nähe.    Libor

Carola Teach   (14.6.2022 - 12:12)
E-mail: carola24681gmail.com
Vielen Dank für diese Möglichkeit Bibel-Ausgaben vergleichen zu können. Eine sehr gut aufgebaute Strukturierung und sehr bedien- freundlich. Ich hätte eine Bittende Frage. Habt Ihr auch die bosnische Bibel oder besteht da Möglichkeit, auch für Bosnieer, Kroaten, Serben die bosnische Bibel hier zu hinterlegen. Ich habe seit 2015 sehr viel Kontakt zu Bosnierer , Kroaten, Serben und Albanern Kosovo und muß Bibelstellen immer auf google übersetzen, um ihnen die Bibel näher zu bringen, was sie dankbar annehmen, aber bei Google habe ich nie die Sicherheit, dass die Übersetzung gut geprüft ist. Kommen auch Bibeln als bosnisch - und albanische Bibeln hinzu ? Danke

Außer der bosnischen Bibel ist alles, was benötigt wird, bereits hier in der SOB (Studien Online Bible) enthalten. Diese Übersetzungen sind im Abschnitt "Andere europäische Übersetzungen" zu finden. Serbische Bibel (Kyrillisch), Serbische Bibel (Đuro Daničić, Vuk Karadžić - 1865), Albanian Bibel und Kroatische Bibel. Sie können die bosnische Bibel im PDF-Format HIER herunterladen.    Libor

Joe   (4.3.2021 - 17:49)
E-mail: joe.jace.mail.de
Hallo und vielen Dank für die hilfreiche Suchfunktion bei den hebräischen Bibeln – ich benutze sie seit Jahren zur Überprüfung der masoretischen Zählungen von Wortpaaren. Ein Schreibfehler am Ende von Josua 11,16 (Elberfelder 1905) "und das ebirge Israel und seine Niederung", es müsste heißen "und das Gebirge Israel und seine Niederung". Grüße aus Zittau / Sachsen

Danke. Natürlich hast du recht - ich habe es bereits behoben.    Libor

Josef   (4.2.2021 - 15:51)
E-mail: pepas74seznam.cz
Tak tohle mě velmi potěšilo. Je to dobře ovladatelné na rozdíl od jiných zdrojů. Děkuji moc! :)

Lukáš   (24.11.2020 - 10:02)
E-mail: lukasnemecek536gmail.com
Chyba v textu Kat. lit. překlad. Zjevení 11, 10. protože tito dva poroci jim způsobili hodně trápení.

Zdeněk Staněk   (22.8.2020 - 14:36)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
Chybí 'ě': http://obohu.cz/csp.php?k=2Te&kap=3&v=4

Vskutku. Již jsem to opravil.    Libor

Ani Gallert   (4.7.2018 - 16:24)
E-mail: cactus.gomeragmail.com
Vielen, vielen Dank für diese Seite (und dass wir sie kostenfrei nutzen können)! Sie ist sehr gut gemacht und eröffnet beim Bibelstudium völlig neue Einblicke! Eine dringende Frage habe ich zur Adolf Ernst Knoch Bibel - die Begriffe, die kursiv und hell in den Versen dargestellt sind - bedeuteten diese, die Worte wurden von Knoch hinzugefügt, weil im Original nicht mehr erhalten? Oder wie ist das zu verstehen? Vielen Dank und Gottes Segen, Ani

Hallo, Ani. Kursiv und hell - das sind die Worte, die nicht im Originaltext sind, aber sie sind wichtig für das richtige Verständnis. Sie können es im VERGLEICHS-MODUS gut sehen. Schauen Sie sich zum Beispiel das Münchener Neues Testament an...     Libor

Andreas Boldt   (27.2.2018 - 05:41)
E-mail: andyp1gmx.net
Ich habe diese Seite gefunden um einfach Bibel online zu benutzen in verschiedenen Sprachen - ich bin überzeugt das Gott sein Wort bewahrt hat in allen Sprachen. Und weiß bis zum Ende hin wird sein Wort leuchten. "Denn mein Wort wird nicht leer zu mir zurückkehren..." - Gottes Segen für die segensreiche Arbeit die ihr tut. Leider kann ich kein Tscheschisch aber habe auch Bekannte in der Slowakei und bin Euch sehr verbunden im Sinne des Protestantismus. Ich benutze die Bibel jeden Tag. Andreas Boldt

Ich danke Ihnen, Andreas. Diese Anwendung ist viel mehr als nur eine Online-Bibel. Versuchen Sie bitte herauszufinden, welche Optionen und Funktionen SOB anbietet... (Anleitung) Libor

Juraj Kaličiak   (5.2.2018 - 11:06)
E-mail: juro.kaliciakgmail.com
Nech Vám pán odplatí Jeho spôsobom, toto je nejlepšia verzia práce s Božím slovom. Vyhladávanie, režim porovnávania sú skvelé. Pracujem s touto stránkou už celé roky a cítim povinnosť povzbudiť autorov, že je toto určite požehnaná práca. Veľa to používam aj na mobile, ako rýchlu online bibliu. Oceňujem odvahu vydania prekladu Jozefa Roháčka v edícii Dušana Seberíniho s doslovným prekladom Božieho mena. Výborná je možnosť porovnania s gréckymi originál textami so strongovými číslami. Buďte požehnaní bratia. Juraj

Vďaka Juraj. Je príjemné počuť, že tento biblický program používate už dlhší čas, a že ste s ním spokojný. Snažím sa SOB stále vylepšovať. Nie sú žiadni autori - je iba jeden amatér, ktorý chce (okrem bežných funkcií biblických programov) najmä sprístupniť originálny text biblie pre všetkých - aj bez znalosti biblických jazykov. Libor

John Builer   (30.1.2018 - 07:07)
E-mail: Johnbuilercontbay.com
Ganz, ganz grosse Klasse, diese Seite, besser, als alles andere!!! Vielen Dank!!! Bitte machen Sie so weiter!!! Danke! Regards, John Builer

Danke, ich schätze es wirklich ...

Zdeněk Staněk   (27.12.2017 - 15:34)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
WLC 5M 6:4 v prvním slově chybí souhláska ajin a v posledním slově dálet. Díval jsem se do jiných zpracování textu WLC a tam jsou.

OK. Upravil jsem text podle textu Tanachu.

Vladimir Bartoš   (23.11.2017 - 23:15)
E-mail: bartos.vlemail.cz
Tyto stránky jsem objevil náhodou, když jsem hledal on line čtení Bible. Jsem úplně nadšený z toho, jaké jsou zde možností a chci za to poděkovat!!

Jsem rád, že Vás tento on-line biblický program tolik zaujal. Věřím, že se to ještě zlepší, když si prostudujete návod, případně novinky na Facebooku :-)

Libor Diviš   (14.10.2016 - 08:02)
Vítejte v knize hostů. Sem můžete vkládat své komentáře k nové verzi SOB (Studijní on-line bible). Jen bych Vás chtěl poprosit, abyste si předtím prostudovali návod k tomuto biblickému programu.

Welcome. Here you can write your comments relating to this new version of the online biblical program SOB (Online Bible Study) - your assessment, proposals, error notices etc.

 

 

   

The Jerusalem Bible (CZ)

display translators notes

1Výše zmíněný Šimon, z něhož se stal udavač pokladu i vlasti, pomlouval Oniáše, jako kdyby on byl dal přepadnout Heliodora a byl strůjcem onoho neštěstí. 2Z dobrodince města, z ochránce vlastních soukmenovců, z toho, jenž horlivě zachovával zákony, se odvážil dělat nepřítele státu. 3Ta nenávist vyrostla do té míry, že Šimonovi spřeženci páchali vraždy. 4Když uvážil, jak je takové soupeření těžko snesitelné a že Menestheův syn Apollonios, stratég Koile-Sýrie a Fénicie, Šimonovu zlobu jen rozmnožuje, 5odebral se Oniáš ke králi, ne aby obviňoval své spoluobčany, ale s ohledem na blaho všeho lidu, obce i jednotlivců. 6Dobře totiž viděl, že bez králova zásahu už nelze dosáhnout veřejného míru a že Šimon svého bláznovství nezanechá. 7Když Seleukos opustil tento svět a nastoupil po něm Antiochos, jemuž přezdívali Epifanes, uchvátil Oniášův bratr Jason velekněžský úřad: 8při jednom rozhovoru králi přislíbil tři sta talentů stříbra a osmdesát talentů, jež vybere z nějakého jiného důchodu. 9Kromě toho se zavázal, že zaplatí dalších sto padesát talentů, jestliže mu král dovolí zřídit gymnasion a efébii a sestaví seznam Antiochejců z Jeruzaléma. 10Když král souhlasil, přiměl Jason, hned jak se chopil moci, své soukmenovce k přijetí řeckého způsobu života. 11Zrušil výsady, které králové Židům lidumilně poskytli zásluhou Jana, otce onoho Eupolema, který byl později vyslán, aby sjednal smlouvu o přátelství a spojenectví s Římany; Jason zrušil zákonná ustanovení a nastolil zvyklosti protivící se Zákonu. 12Radoval se nad tím, že založil gymnasion přímo pod hradem a nejlepší z jinochů vodil pod petasos. 13Následkem nezměrné Jasonovy zvrácenosti - byl to neznaboh a vůbec ne velekněz - nabyl helénismus takové síly a cizácké obyčeje se natolik prosadily, 14že kněží vůbec nejevili horlivost pro službu u oltáře, pohrdali Chrámem a zanedbávali oběti, a jakmile zazněl gong, spěchali, aby se účastnili Zákonem zakázaného rozdílení oleje v palestře; 15ani trochu nedbali o čest své vlasti a na nejvyšší míru si cenili řeckých poct. 16Právě z těchto důvodů se potom ocitali v nepříjemných situacích a právě mezi těmi, jejichž životní způsoby se snažili napodobovat a jimž se chtěli ve všem podobat, nacházeli nepřátele a katy. 17Boží zákony se neporušují beztrestně, jak ukazuje, co následuje. 18Když se v Tyru za královy přítomnosti slavily čtyřleté hry, 19poslal podlý Jason ve jménu jeruzalémských Antiochejců vyslance, kteří nesli tři sta drachem stříbra k oběti Herakleovi. Ale dokonce i ti, kdo je nesli, usoudili, že se nesluší věnovat je k oběti a že je ponechají, aby byly utraceny jinak. 20A tak peníze určené odesilatelem na oběť Herakleovi, byly na popud těch, kdo je přinesli, věnovány na stavbu trojveslic. 21Menestheův syn Apollonios byl vyslán do Egypta, aby se účastnil svatby krále Filometora. Antiochos se dozvěděl, že tento král se staví nepřátelsky proti jeho zájmům, a staral se o své vlastní bezpečí: to ho přivedlo do Jafy, odkud se odebral do Jeruzaléma. 22Jason i město ho velkolepě přijali a byl uveden za svitu pochodní a uprostřed hlučného jásotu. Poté odvedl vojsko a utábořil se ve Fénicii. 23Po třech letech vyslal Jason Menelaa, bratra shora zmíněného Šimona, aby králi zanesl peníze a úspěšně ukončil vyřízení neodkladných záležitostí. 24Menelaos se dal u krále doporučit a vystupoval před ním jako významná osobnost a dosáhl toho, že velekněžský úřad byl přiřčen jemu samému, protože nabídl o tři sta talentů stříbra víc než předtím nabídl Jason. 25Vrátil se vyzbrojen královskými jmenovacími listy, neměl nic, co by bylo hodno velekněžství, avšak přinášel jen běsnění krutého tyrana a zuřivost divokého zvířete. 26Tak Jasona, který vypudil svého vlastního bratra, vypudil zase někdo jiný a on musel uprchnout do země Amonitů. 27Menelaos pak měl nepochybně moc, ale králi z částek, které mu přislíbil, nic neodváděl. 28Ovšem velitel hradu Sostrates mu předkládal stížnosti, právě jemu totiž příslušelo vybírat daně. Stejně si je oba král povolal. 29Menelaos se dal ve velekněžství zastupovat svým vlastním bratrem Lysimachem, Sostrates velitelem Kypřanů Kratem. 30Mezitím se stalo, že se vzbouřili obyvatelé Tarsu a Malu, protože jejich města byla věnována darem králově vedlejší ženě Antiochidě. 31Král tedy šel spěšně tu záležitost urovnat a dal se zastupovat jedním ze svých vysokých hodnostářů Andronikem. 32V domnění, že se mu naskýtá vhodná příležitost, odcizil Menelaos několik zlatých nádob ze svatyně, některé z nich daroval Andronikovi a další se mu podařilo prodat v Tyru a sousedních městech. 33Když o tom Oniáš, který se uchýlil na nedotknutelné místo v Dafné u Antiochie, nabyl jistoty, činil mu výčitky. 34Menelaos si proto vzal Andronika stranou a naléhal na něho, aby Oniáše odstranil. Andronikos tedy přišel za Oniášem: uchýlil se ke lsti a podal mu pravou ruku s přísahou, přiměl ho, aniž však rozptýlil veškeré podezření, aby ze svého útočiště vyšel, a aniž se staral o spravedlnost, vydal ho ihned na smrt. 35Nejen Židé, ale i mnoho lidí z jiných národů bylo proto rozhořčeno a shledávali, že nespravedlivá vražda toho muže je nepřípustná. 36Když se král vrátil z kilikijských krajů, přišli za ním kvůli neospravedlnitelnému zavraždění Oniáše Židé z hlavního města i Řekové, kteří sdíleli jejich nenávist k násilí. 37Antiochos byl jat účastí a až do hloubi duše zarmoucen a proléval slzy při vzpomínce na nebožtíkovu obezřetnost a umírněnost. 38Vzplanul rozhořčením a Andronika ihned zbavil purpuru, roztrhl mu šat, dal ho vodit celým městem a pak onoho vraha sprovodil z tohoto světa právě na tom místě, kde se on dopustil bezbožnosti na Oniášovi; tak ho Pán postihl spravedlivým trestem. 39A jelikož se Lysimachos v dohodě s Menelaem ve městě dopustili celé řady svatokrádežných loupeží a zpráva o tom se vynesla ven, lid se proti Lysimachovi vzbouřil; mnoho zlatých předmětů už mezitím bylo rozchváceno. 40Protože zástup povstal a byl nanejvýš rozhněvaný, vyzbrojil Lysimachos asi tři tisíce mužů a dal popud k násilnostem; v čele jim kráčel jakýsi Auranos, muž stejně letitý jako pošetilý. 41Když si uvědomili, že Lysimachos útočí, vyzbrojili se jedni kamením, druzí kyji, někteří si plnými hrstmi nabírali popel, který tam ležel, a všichni se bezhlavě vrhali na Lysimachovy lidi. 42Také jich mnoho zranili a několik zabili; zbytek obrátili na útěk a zloděje svatokrádežníka samého ubili u pokladnice. 43Nato byl s Menelaem zahájen proces. 44Když král přišel do Tyru, tři muži, které vyslala vysoká rada, před ním hájili svou spravedlivou při. 45Vida, že už prohrává, slíbil Menelaos Dorymenovu synu Ptolemaiovi značné částky, aby tak krále získal na svou stranu. 46A tak Ptolemaios odvedl krále pod sloupořadí, jako by se šli nadýchat čerstvého vzduchu, a přiměl ho, aby změnil názor, 47takže on propustil Menelaa, strůjce všeho toho zla, zprostil ho obvinění, která proti němu byla vznesena, a odsoudil na smrt nešťastníky, kteří by, kdyby se hájili třeba i před Skyty, byli propuštěni jakožto nevinní. 48A tak ti, kteří se ujali obrany města, městeček i posvátných nádob, podstoupili bez odkladu nespravedlivý trest. 49Proto jim dokonce Tyřané, kteří byli takovou ničemností pobouřeni, přispěli k vystrojení nádherného pohřbu. 50A Menelaos se díky hrabivosti mocných udržel u moci, byl čím dál zlomyslnější a vystupoval jako hlavní protivník svých spoluobčanů.

Display settings Display settings