Five Books of Moses (2012) - Leviticus - chapter 13

Výběr jazyka rozhraní:     

Velikost písma:   12345678910

Display settings Display settings

Výběr jazyka rozhraní:                    

Velikost písma:   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Informace o Studijní on-line bibli (SOB) (CZ)

   Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).

 

 

Information about the "Online Bible Study" (SOB) (EN)

   Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.

 

 

 

Kontakt

 

Diviš Libor
URL:www.obohu.cz
E-mail:info@obohu.cz

 

 

 

Five Books of Moses (2012)

Pět knih Mojžíšových (Chamiša chumšej Tora)

Jedná se o nový (2012) hebrejsko-český překlad pěti knih Mojžíšových, který „má na svědomí“ vrchní zemský rabín Karol Efraim Sidon. A když říkám hebrejsko-český překlad, myslím to doslova. Na pravé stránce máte hebrejský text, na levé stránce pak český překlad. Takže bibli čtete (pro nás, co obvykle píšeme a čteme zleva doprava) od konce :-) Jedná se o velice přesný (doslovný) překlad, který se snaží i o zachování stylu originálního hebrejského textu (podání). Díky tomu je možné postřehnout styl hebrejského vyjadřování. Menším problémem pro někoho může být to, že autor přepisuje vlastní jména biblických postav tak, jak jsou v originále. S nakladatelstvím Sefer a autorem překladu se mi podařilo domluvit souhlas (5/2016) se zobrazením tohoto překladu zde ve Studijní on-line bibli (SOB).

 

Guestbook



 
Jochen Nuding   (5.6.2025 - 13:31)
E-mail: jochennuding-net.de
Hallo, heute bin ich für meinen neuen Blog "Bibel selber lesen" meine irgendwann gesammelten Tabs im Browser durchgegangen und deine Seite hier ist der Hammer: Sie erschlägt mich quasi fast schon mit den Daten und Möglichkeiten, die du hier auf den ersten Blick verbaut hast - herzlichen Dank dafür!

Hallo, Jochen. Ich freue mich, dass mein Programm für Sie von Nutzen ist.    Libor

General Konew   (26.1.2025 - 19:17)
E-mail: Generalkonewmailbox.org
Herzlichen Dank, Libor

General Konew   (25.1.2025 - 11:33)
E-mail: Generalkonewmailbox.org
Hallo Libor, wie kann ich den Vergleichsmodus ausschalten. Und wie kann ich es einstellen, dass jedesmal die gleiche Bibelübersetzung erscheint und nicht immer wechselt? Vielen Dank

Hallo, General Konew. Sie können den Vergleichsmodus ganz einfach deaktivieren, indem Sie auf die Abkürzung einer der zu vergleichenden Übersetzungen klicken. Eine andere Möglichkeit ist, die Einstellungen zurückzusetzen - durch Klicken auf das Programmlogo (oben rechts). Leider ist die Speicherzeit der SOB-Einstellungen durch den Webhosting-Anbieter festgelegt (etwa 22 Minuten).    Libor

hudson   (27.1.2024 - 14:55)
E-mail: hudsonpotgmail.com
Hello, I would like to contact developers to tell me where I can get "portuguese almeida revised and updated (with strong’s numbers)" because I want to make a website for studies. Please, for the growth of the kingdom of God.

Lukáš Znojemský   (21.9.2022 - 09:55)
Rád tuto stránku navštěvuji a učím se z ní v posledních týdnech. Velmi mi pomohla jazykově a přiblížila mi význam některých veršů, jejichž plný význam nebo zabarvení bylo ztraceno v překladu. "Obsluha" (tady se za výraz velmi omlouvám) je pohotová a technicky znalá. Velmi doporučuji.

Carola Teach   (14.6.2022 - 19:43)
E-mail: carola24681gmail.com
Hallo Libor Vielen Dank für den Hinweis. Die kroatische Bibel reicht. Soweit ich eine Freundin verstand, ist bosnisch und kroatisch das gleiche und serbisch ähnlich, war ja früher auch ein Land, Jugoslawien , nur das eben da zwischen islamischen und traditionell christlichen Streit von aussen reingebracht und geschürrt wurde. Ich leite die kroatische Bibelsuche gleich weiter Einige können lesen, einige nicht und so ist das Super installiert, das man die Bibel auch auf Audio stellen kann. Toll ist es, das auch die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel in deutsch dabei ist, denn da finde ich vieles, speziell Psalm 91 als Beispiel authentischer formuliert, als in allen anderen deutschen Bibeln. Das jüdische Neue Testament von David H. Stern habe ich auch, aber die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel ist mir persönlich sehr wichtig. Vielen Dank Libor für diese kompakte Internet Webseiten- Arbeit für den Herrn, uns sein noch besser studieren und weiter geben zu können Shalom .

CarolaTeach   (14.6.2022 - 12:32)
E-mail: carola24681gmail.com
Wer hat diese Seite ermöglicht und wer wartet diese Seiteund bezahlt die Website Kosten ? Mit dieser Website dient ihr Gott dem Vater zum Bau der Gemeinde Gottes. Und wir wurden im Buch Korinther aufgerufen, da wo wir genährt werden, auch zu unterstützen. Ich bitte den Admin dieser Seite, mir per email die Kontonummer mitzuteilen, dass ich mit Gaben mtl.segnen kann und nicht nur fromme Sprüche loslasse, denn seit kurzem bekam ich den Link dieser Seite und arbeite sehr gerne auf dieser Seite und gebe den Link weiter. Bitte das sich der Webseitengründer meldet. Danke.

Herzlichen Dank für Ihr Angebot. Aber ich brauche Ihre Hilfe nicht, ich leide nicht an Mangel :-) Wenn Sie helfen möchten, helfen Sie bitte jemandem in Ihrer Nähe.    Libor

Carola Teach   (14.6.2022 - 12:12)
E-mail: carola24681gmail.com
Vielen Dank für diese Möglichkeit Bibel-Ausgaben vergleichen zu können. Eine sehr gut aufgebaute Strukturierung und sehr bedien- freundlich. Ich hätte eine Bittende Frage. Habt Ihr auch die bosnische Bibel oder besteht da Möglichkeit, auch für Bosnieer, Kroaten, Serben die bosnische Bibel hier zu hinterlegen. Ich habe seit 2015 sehr viel Kontakt zu Bosnierer , Kroaten, Serben und Albanern Kosovo und muß Bibelstellen immer auf google übersetzen, um ihnen die Bibel näher zu bringen, was sie dankbar annehmen, aber bei Google habe ich nie die Sicherheit, dass die Übersetzung gut geprüft ist. Kommen auch Bibeln als bosnisch - und albanische Bibeln hinzu ? Danke

Außer der bosnischen Bibel ist alles, was benötigt wird, bereits hier in der SOB (Studien Online Bible) enthalten. Diese Übersetzungen sind im Abschnitt "Andere europäische Übersetzungen" zu finden. Serbische Bibel (Kyrillisch), Serbische Bibel (Đuro Daničić, Vuk Karadžić - 1865), Albanian Bibel und Kroatische Bibel. Sie können die bosnische Bibel im PDF-Format HIER herunterladen.    Libor

Joe   (4.3.2021 - 17:49)
E-mail: joe.jace.mail.de
Hallo und vielen Dank für die hilfreiche Suchfunktion bei den hebräischen Bibeln – ich benutze sie seit Jahren zur Überprüfung der masoretischen Zählungen von Wortpaaren. Ein Schreibfehler am Ende von Josua 11,16 (Elberfelder 1905) "und das ebirge Israel und seine Niederung", es müsste heißen "und das Gebirge Israel und seine Niederung". Grüße aus Zittau / Sachsen

Danke. Natürlich hast du recht - ich habe es bereits behoben.    Libor

Josef   (4.2.2021 - 15:51)
E-mail: pepas74seznam.cz
Tak tohle mě velmi potěšilo. Je to dobře ovladatelné na rozdíl od jiných zdrojů. Děkuji moc! :)

Lukáš   (24.11.2020 - 10:02)
E-mail: lukasnemecek536gmail.com
Chyba v textu Kat. lit. překlad. Zjevení 11, 10. protože tito dva poroci jim způsobili hodně trápení.

Zdeněk Staněk   (22.8.2020 - 14:36)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
Chybí 'ě': http://obohu.cz/csp.php?k=2Te&kap=3&v=4

Vskutku. Již jsem to opravil.    Libor

Ani Gallert   (4.7.2018 - 16:24)
E-mail: cactus.gomeragmail.com
Vielen, vielen Dank für diese Seite (und dass wir sie kostenfrei nutzen können)! Sie ist sehr gut gemacht und eröffnet beim Bibelstudium völlig neue Einblicke! Eine dringende Frage habe ich zur Adolf Ernst Knoch Bibel - die Begriffe, die kursiv und hell in den Versen dargestellt sind - bedeuteten diese, die Worte wurden von Knoch hinzugefügt, weil im Original nicht mehr erhalten? Oder wie ist das zu verstehen? Vielen Dank und Gottes Segen, Ani

Hallo, Ani. Kursiv und hell - das sind die Worte, die nicht im Originaltext sind, aber sie sind wichtig für das richtige Verständnis. Sie können es im VERGLEICHS-MODUS gut sehen. Schauen Sie sich zum Beispiel das Münchener Neues Testament an...     Libor

Andreas Boldt   (27.2.2018 - 05:41)
E-mail: andyp1gmx.net
Ich habe diese Seite gefunden um einfach Bibel online zu benutzen in verschiedenen Sprachen - ich bin überzeugt das Gott sein Wort bewahrt hat in allen Sprachen. Und weiß bis zum Ende hin wird sein Wort leuchten. "Denn mein Wort wird nicht leer zu mir zurückkehren..." - Gottes Segen für die segensreiche Arbeit die ihr tut. Leider kann ich kein Tscheschisch aber habe auch Bekannte in der Slowakei und bin Euch sehr verbunden im Sinne des Protestantismus. Ich benutze die Bibel jeden Tag. Andreas Boldt

Ich danke Ihnen, Andreas. Diese Anwendung ist viel mehr als nur eine Online-Bibel. Versuchen Sie bitte herauszufinden, welche Optionen und Funktionen SOB anbietet... (Anleitung) Libor

Juraj Kaličiak   (5.2.2018 - 11:06)
E-mail: juro.kaliciakgmail.com
Nech Vám pán odplatí Jeho spôsobom, toto je nejlepšia verzia práce s Božím slovom. Vyhladávanie, režim porovnávania sú skvelé. Pracujem s touto stránkou už celé roky a cítim povinnosť povzbudiť autorov, že je toto určite požehnaná práca. Veľa to používam aj na mobile, ako rýchlu online bibliu. Oceňujem odvahu vydania prekladu Jozefa Roháčka v edícii Dušana Seberíniho s doslovným prekladom Božieho mena. Výborná je možnosť porovnania s gréckymi originál textami so strongovými číslami. Buďte požehnaní bratia. Juraj

Vďaka Juraj. Je príjemné počuť, že tento biblický program používate už dlhší čas, a že ste s ním spokojný. Snažím sa SOB stále vylepšovať. Nie sú žiadni autori - je iba jeden amatér, ktorý chce (okrem bežných funkcií biblických programov) najmä sprístupniť originálny text biblie pre všetkých - aj bez znalosti biblických jazykov. Libor

John Builer   (30.1.2018 - 07:07)
E-mail: Johnbuilercontbay.com
Ganz, ganz grosse Klasse, diese Seite, besser, als alles andere!!! Vielen Dank!!! Bitte machen Sie so weiter!!! Danke! Regards, John Builer

Danke, ich schätze es wirklich ...

Zdeněk Staněk   (27.12.2017 - 15:34)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
WLC 5M 6:4 v prvním slově chybí souhláska ajin a v posledním slově dálet. Díval jsem se do jiných zpracování textu WLC a tam jsou.

OK. Upravil jsem text podle textu Tanachu.

Vladimir Bartoš   (23.11.2017 - 23:15)
E-mail: bartos.vlemail.cz
Tyto stránky jsem objevil náhodou, když jsem hledal on line čtení Bible. Jsem úplně nadšený z toho, jaké jsou zde možností a chci za to poděkovat!!

Jsem rád, že Vás tento on-line biblický program tolik zaujal. Věřím, že se to ještě zlepší, když si prostudujete návod, případně novinky na Facebooku :-)

Libor Diviš   (14.10.2016 - 08:02)
Vítejte v knize hostů. Sem můžete vkládat své komentáře k nové verzi SOB (Studijní on-line bible). Jen bych Vás chtěl poprosit, abyste si předtím prostudovali návod k tomuto biblickému programu.

Welcome. Here you can write your comments relating to this new version of the online biblical program SOB (Online Bible Study) - your assessment, proposals, error notices etc.

 

 

   

Five Books of Moses (2012)

Main text block

1Hospodin mluvil k Mošemu a Aharonovi, říkaje: 2„Člověk, na jehož kůži je vyvýšenina, vyrážka nebo skvrna, bude s podezřením na malomocenství ve své kůži přiveden k Aharonovi, knězi, anebo k jednomu z kněží, jeho synů. 3A když si kněz na kůži okolního těla prohlédne postižené místo a zjistí, že chloupky postiženého místa zbělely a postižené místo je zapadlé do kůže těla kolem, je dotyčný postižen malomocenstvím, a vida to kněz, prohlásí jej za nečistého. 4Pokud by ale na kůži jeho těla byla bílá skvrna a nebyla patrná jamka a chloupky nezbělely, musí jej kněz na sedm dní izolovat. 5Viděl-li by pak kněz sedmého dne, že se postižené místo nezměnilo a nerozšířilo se po kůži, izoluje ho na dalších sedm dní. 6(Druhý volaný) Když ho kněz po sedmi dnech prohlédl podruhé a postižené místo se zarovnalo a nerozšířilo se po kůži, kněz ho očistí, byla to jen vyrážka, a on si vypere oděv a je čist. 7Jestliže se však vyrážka poté, co se knězi ukázal, aby jej prohlásil za čistého, po kůži rozšíří, musí se knězi ukázat znovu. 8A když kněz uvidí, že se vyrážka po kůži rozšířila, prohlásí ho kněz za nečistého, je to malomocenství. 9Každý malomocenstvím postižený musí být přiveden ke knězi. 10Spatří-li kněz, že je na kůži bílá vyvýšenina, jejíž chloupky zbělely, a v té vyvýšenině je živé maso, 11jde o chronické malomocenství na kůži jeho těla a nemusí ho izolovat, neboť je nečistý. 12Jestliže se však malomocenství rozšíří po kůži natolik, že při knězově prohlídce pokrylo malomocenství kůži postiženého od jeho hlavy až k patě, 13a kněz viděl, že malomocenství pokrylo celé jeho tělo, že celý zbělel, je čistý. 14Ode dne však, kdy by se na něm ukázalo živé maso, bude nečistý. 15Jestliže kněz spatří živé maso, prohlásí ho za nečistého, to živé maso značí, že je nečistý, jedná se o malomocenství. 16Anebo se živé maso vrátí do předchozího stavu a on přijde ke knězi. 17Kněz ho prohlédne, a vida, že celé tělo zbělalo, prohlásí kněz postiženého čistým a on je čist. 18(Třetí volaný) Tělo, na jehož kůži byl vřed a vyhojil se, 19ale na místě vředu zůstala bílá vyvýšenina anebo bílá začervenalá skvrna, je nutno ukázat knězi. 20Uvidí-li kněz, že je postižené místo zapadlé do kůže a jeho chloupky zbělaly, prohlásí kněz dotyčného za nečistého, je to malomocenství, šířící se po vředu. 21Pokud si je však kněz prohlédl a nebyl v něm bílý chlup a nebylo zapadlé v kůži, nýbrž zarovnané, musí jej kněz na sedm dní izolovat. 22Rozšíří-li se pak po kůži, prohlásí jej kněz za nečistého, to místo je postižené. 23Kdyby se ale skvrna nezměnila, nerozšířila se, to místo je jen zánětem po vředu. 24(Čtvrtý volaný, jsou-li spojené, druhý) Nebo máš tělo, na jehož kůži byla popálenina, a ve zhojené popálenině se objevila načervenalá nebo bílá skvrna. 25Kněz si ji prohlédne, a jestliže ve skvrně zbělel chlup a skvrna je zjevně zapadlá do kůže, z popáleniny se šíří malomocenství a kněz, protože je postižené místo malomocné, ho prohlásí za nečistého. 26Kdyby ji však kněz prohlédl a ve skvrně nezbělel chlup, nebyla do kůže zapadlá a byla by s ní zarovnaná, musí jej izolovat na sedm dní. 27A když ji sedmého dne prohlédne a ona se rozšířila po kůži, prohlásí ho kněz za nečistého, je to malomocenství. 28Kdyby se však skvrna nezměnila, nerozšířila se po kůži a byla zarovnaná, je to pozůstatek po popálenině, a kněz jej prohlásí za čistého, protože je to zanícené místo po popálenině. 29(Pátý volaný) Muž nebo žena mohou být postiženi i na hlavě nebo ve vousech. 30Kněz si prohlédne to postižené místo, a je-li zjevně zapadlé do kůže a je v něm žlutý tenký chlup, kněz je prohlásí za nečisté, jedná se o výpadek, malomocenství hlavy nebo vousů. 31Kdyby však kněz onen výpadek viděl a on nebyl zjevně zapadlý do kůže a nebyl by v něm ani černý vlas, musí kněz místo raněné výpadkem na sedm dní izolovat. 32A když si kněz sedmého dne ránu prohlédne a výpadek se nerozšířil, nebyl v něm žlutý vlas a výpadek by nebyl zjevně zapadlý do kůže, 33budiž dotyčný vyholen, ale výpadek ať vyholen není, a potom ať kněz výpadek znovu izoluje na sedm dní. 34Sedmého dne si kněz ten výpadek prohlédne, a jestliže se po kůži nerozšířil a není zjevně zapadlý do kůže, kněz dotyčného očistí, ten si vypere svůj oděv a je očištěn. 35Kdyby se však výpadek po jeho očištění rozšířil, 36kněz jej prohlédne, a jestliže by zjistil, že se výpadek rozšířil po kůži, nemusí již kněz hledat žlutý vlas, je nečistý. 37Jestliže se však výpadek nezměnil a vyrostl v něm černý vlas, znamená to, že se výpadek zahojil, je čistý a kněz jej očistí. 38Budou-li mít muž nebo žena na kůži skvrny, a to bílé, 39a kněz si je prohlédne a zjistí, že na kůži jejich těl jsou skvrny zarovnané, bílé, je to způsobeno nedostatkem barviva v kůži a dotyčný je čistý. 40(Šestý volaný, jsou-li spojené, třetí) Muž, jemuž vypadají vlasy na hlavě, je holohlavý, ale čistý. 41A i když mu vypadají na spáncích, je lysý a čistý. 42Bude-li však na jeho holé lebce nebo na jeho lysině načervenalé bílé místo, jde o šířící se malomocenství na lebce či lysině. 43Když jej kněz prohlédl a na jeho lebce nebo na jeho lysině zjistil zarudlou bílou vyvýšeninu jako při malomocenství kůže na ostatním těle, 44ten muž je malomocný a kněz ho pro postižení na hlavě prohlásí za nečistého. 45Člověk postižený malomocenstvím nechť chodí s roztrženými šaty, nechá si volně růst vlasy, šatem zakrývá ústa a volá: Nečistý! Nečistý! 46Poněvadž je nečistý, bude nečistý po všechny dny, kdy je malomocenstvím postižen, a musí bydlit odděleně, jeho bydliště bude mimo tábor. 47Malomocenstvím může být postižen i oděv, oděv z vlny nebo ze lnu, 48na lněné nebo vlněné osnově či na látce z nich, anebo kůže nebo kožený výrobek. 49Bude-li na oděvu nebo na kůži, na osnově nebo na látce či na jakékoli kožené věci nazelenalé nebo načervenalé postižení, jedná se o ránu malomocenství a je nutno ji ukázat knězi. 50Kněz si tu ránu prohlédne a na sedm dní ji izoluje. 51A když sedmého dne uvidí, že se postižené místo rozšířilo na oděvu, na osnově nebo na látce, na kůži nebo na čemkoli, k čemu se kůže používá k práci, je to malomocenství, rozežírající postižené místo, a ta rána je nečistá. 52Musí proto oděv nebo osnovu nebo látku z vlny či ze lnu, anebo každou koženou věc, které jsou postiženy malomocenstvím, spálit, musí je spálit v ohni, poněvadž je to rozežírající malomocenství. 53Jestliže však kněz uvidí, že se rána na oděvu, osnově nebo na látce nebo na kterékoliv kožené věci nerozšířila, 54kněz přikáže, a po vyprání toho, na čem je postižení, izoluje to znovu na sedm dní. 55(Sedmý volaný, jsou-li spojené, čtvrtý) Potom si kněz prohlédne postiženou věc, jež byla vyprána, a jestliže rána nezměnila svou barvu a nerozšířila se, je ta věc nečistá, spalte ji v ohni, jsou to úbytě na jejím rubu či líci. 56Jestliže však kněz uvidí, že rána po vyprání ustoupila, vytrhne jen postižené místo z oděvu nebo z kůže či z osnovy nebo z látky. 57(Maftir) Kdyby se však na oděvu, na osnově, na látce nebo čemkoli z kůže ukázala znovu, je to recidiva, a tu věc, na které je postižení, je nutno spálit v ohni. 58Ale vypraný oděv, osnova, látka nebo jakákoliv kožená věc, z nichž bylo postižení odstraněno, ať jsou vyprány podruhé a budou čisté. 59To je nauka o postižení vlněného nebo lněného oděvu, osnovy, látky nebo kterékoli kožené věci malomocenstvím vzhledem k jejich označení za čisté nebo nečisté.“

JehovaJehova