Czech Rabbinical Translation (Pentateuch - CZ) - Leviticus - chapter 13

Výběr jazyka rozhraní:     

Velikost písma:   12345678910

Display settings Display settings

Výběr jazyka rozhraní:                    

Velikost písma:   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Informace o Studijní on-line bibli (SOB) (CZ)

   Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).

 

 

Information about the "Online Bible Study" (SOB) (EN)

   Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.

 

 

 

Kontakt

 

Diviš Libor
URL:www.obohu.cz
E-mail:info@obohu.cz

 

 

 

Czech Rabbinical Translation (Pentateuch - CZ)

Pět knih Mojžíšových s renomovaným překladem rabínů Dr.Gustava Sichera a Dr.Isidora Hirsche. Praha 1932. Vydal svaz Pražských náboženských obcí židovských péčí Nejvyšší rady Svazů náboženských obcí židovských v čechách, na Moravě a ve Slezsku. Tiskl L. Ballenbergr, Praha

Copyright: Text získán ze stránky www.olam.cz a porovnán s OCR verzí knižní předlohy. Poděkování patří panu Martinu Volnému a jeho manželce za korektury textu.

 

Guestbook



 
Jochen Nuding   (5.6.2025 - 13:31)
E-mail: jochennuding-net.de
Hallo, heute bin ich für meinen neuen Blog "Bibel selber lesen" meine irgendwann gesammelten Tabs im Browser durchgegangen und deine Seite hier ist der Hammer: Sie erschlägt mich quasi fast schon mit den Daten und Möglichkeiten, die du hier auf den ersten Blick verbaut hast - herzlichen Dank dafür!

Hallo, Jochen. Ich freue mich, dass mein Programm für Sie von Nutzen ist.    Libor

General Konew   (26.1.2025 - 19:17)
E-mail: Generalkonewmailbox.org
Herzlichen Dank, Libor

General Konew   (25.1.2025 - 11:33)
E-mail: Generalkonewmailbox.org
Hallo Libor, wie kann ich den Vergleichsmodus ausschalten. Und wie kann ich es einstellen, dass jedesmal die gleiche Bibelübersetzung erscheint und nicht immer wechselt? Vielen Dank

Hallo, General Konew. Sie können den Vergleichsmodus ganz einfach deaktivieren, indem Sie auf die Abkürzung einer der zu vergleichenden Übersetzungen klicken. Eine andere Möglichkeit ist, die Einstellungen zurückzusetzen - durch Klicken auf das Programmlogo (oben rechts). Leider ist die Speicherzeit der SOB-Einstellungen durch den Webhosting-Anbieter festgelegt (etwa 22 Minuten).    Libor

hudson   (27.1.2024 - 14:55)
E-mail: hudsonpotgmail.com
Hello, I would like to contact developers to tell me where I can get "portuguese almeida revised and updated (with strong’s numbers)" because I want to make a website for studies. Please, for the growth of the kingdom of God.

Lukáš Znojemský   (21.9.2022 - 09:55)
Rád tuto stránku navštěvuji a učím se z ní v posledních týdnech. Velmi mi pomohla jazykově a přiblížila mi význam některých veršů, jejichž plný význam nebo zabarvení bylo ztraceno v překladu. "Obsluha" (tady se za výraz velmi omlouvám) je pohotová a technicky znalá. Velmi doporučuji.

Carola Teach   (14.6.2022 - 19:43)
E-mail: carola24681gmail.com
Hallo Libor Vielen Dank für den Hinweis. Die kroatische Bibel reicht. Soweit ich eine Freundin verstand, ist bosnisch und kroatisch das gleiche und serbisch ähnlich, war ja früher auch ein Land, Jugoslawien , nur das eben da zwischen islamischen und traditionell christlichen Streit von aussen reingebracht und geschürrt wurde. Ich leite die kroatische Bibelsuche gleich weiter Einige können lesen, einige nicht und so ist das Super installiert, das man die Bibel auch auf Audio stellen kann. Toll ist es, das auch die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel in deutsch dabei ist, denn da finde ich vieles, speziell Psalm 91 als Beispiel authentischer formuliert, als in allen anderen deutschen Bibeln. Das jüdische Neue Testament von David H. Stern habe ich auch, aber die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel ist mir persönlich sehr wichtig. Vielen Dank Libor für diese kompakte Internet Webseiten- Arbeit für den Herrn, uns sein noch besser studieren und weiter geben zu können Shalom .

CarolaTeach   (14.6.2022 - 12:32)
E-mail: carola24681gmail.com
Wer hat diese Seite ermöglicht und wer wartet diese Seiteund bezahlt die Website Kosten ? Mit dieser Website dient ihr Gott dem Vater zum Bau der Gemeinde Gottes. Und wir wurden im Buch Korinther aufgerufen, da wo wir genährt werden, auch zu unterstützen. Ich bitte den Admin dieser Seite, mir per email die Kontonummer mitzuteilen, dass ich mit Gaben mtl.segnen kann und nicht nur fromme Sprüche loslasse, denn seit kurzem bekam ich den Link dieser Seite und arbeite sehr gerne auf dieser Seite und gebe den Link weiter. Bitte das sich der Webseitengründer meldet. Danke.

Herzlichen Dank für Ihr Angebot. Aber ich brauche Ihre Hilfe nicht, ich leide nicht an Mangel :-) Wenn Sie helfen möchten, helfen Sie bitte jemandem in Ihrer Nähe.    Libor

Carola Teach   (14.6.2022 - 12:12)
E-mail: carola24681gmail.com
Vielen Dank für diese Möglichkeit Bibel-Ausgaben vergleichen zu können. Eine sehr gut aufgebaute Strukturierung und sehr bedien- freundlich. Ich hätte eine Bittende Frage. Habt Ihr auch die bosnische Bibel oder besteht da Möglichkeit, auch für Bosnieer, Kroaten, Serben die bosnische Bibel hier zu hinterlegen. Ich habe seit 2015 sehr viel Kontakt zu Bosnierer , Kroaten, Serben und Albanern Kosovo und muß Bibelstellen immer auf google übersetzen, um ihnen die Bibel näher zu bringen, was sie dankbar annehmen, aber bei Google habe ich nie die Sicherheit, dass die Übersetzung gut geprüft ist. Kommen auch Bibeln als bosnisch - und albanische Bibeln hinzu ? Danke

Außer der bosnischen Bibel ist alles, was benötigt wird, bereits hier in der SOB (Studien Online Bible) enthalten. Diese Übersetzungen sind im Abschnitt "Andere europäische Übersetzungen" zu finden. Serbische Bibel (Kyrillisch), Serbische Bibel (Đuro Daničić, Vuk Karadžić - 1865), Albanian Bibel und Kroatische Bibel. Sie können die bosnische Bibel im PDF-Format HIER herunterladen.    Libor

Joe   (4.3.2021 - 17:49)
E-mail: joe.jace.mail.de
Hallo und vielen Dank für die hilfreiche Suchfunktion bei den hebräischen Bibeln – ich benutze sie seit Jahren zur Überprüfung der masoretischen Zählungen von Wortpaaren. Ein Schreibfehler am Ende von Josua 11,16 (Elberfelder 1905) "und das ebirge Israel und seine Niederung", es müsste heißen "und das Gebirge Israel und seine Niederung". Grüße aus Zittau / Sachsen

Danke. Natürlich hast du recht - ich habe es bereits behoben.    Libor

Josef   (4.2.2021 - 15:51)
E-mail: pepas74seznam.cz
Tak tohle mě velmi potěšilo. Je to dobře ovladatelné na rozdíl od jiných zdrojů. Děkuji moc! :)

Lukáš   (24.11.2020 - 10:02)
E-mail: lukasnemecek536gmail.com
Chyba v textu Kat. lit. překlad. Zjevení 11, 10. protože tito dva poroci jim způsobili hodně trápení.

Zdeněk Staněk   (22.8.2020 - 14:36)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
Chybí 'ě': http://obohu.cz/csp.php?k=2Te&kap=3&v=4

Vskutku. Již jsem to opravil.    Libor

Ani Gallert   (4.7.2018 - 16:24)
E-mail: cactus.gomeragmail.com
Vielen, vielen Dank für diese Seite (und dass wir sie kostenfrei nutzen können)! Sie ist sehr gut gemacht und eröffnet beim Bibelstudium völlig neue Einblicke! Eine dringende Frage habe ich zur Adolf Ernst Knoch Bibel - die Begriffe, die kursiv und hell in den Versen dargestellt sind - bedeuteten diese, die Worte wurden von Knoch hinzugefügt, weil im Original nicht mehr erhalten? Oder wie ist das zu verstehen? Vielen Dank und Gottes Segen, Ani

Hallo, Ani. Kursiv und hell - das sind die Worte, die nicht im Originaltext sind, aber sie sind wichtig für das richtige Verständnis. Sie können es im VERGLEICHS-MODUS gut sehen. Schauen Sie sich zum Beispiel das Münchener Neues Testament an...     Libor

Andreas Boldt   (27.2.2018 - 05:41)
E-mail: andyp1gmx.net
Ich habe diese Seite gefunden um einfach Bibel online zu benutzen in verschiedenen Sprachen - ich bin überzeugt das Gott sein Wort bewahrt hat in allen Sprachen. Und weiß bis zum Ende hin wird sein Wort leuchten. "Denn mein Wort wird nicht leer zu mir zurückkehren..." - Gottes Segen für die segensreiche Arbeit die ihr tut. Leider kann ich kein Tscheschisch aber habe auch Bekannte in der Slowakei und bin Euch sehr verbunden im Sinne des Protestantismus. Ich benutze die Bibel jeden Tag. Andreas Boldt

Ich danke Ihnen, Andreas. Diese Anwendung ist viel mehr als nur eine Online-Bibel. Versuchen Sie bitte herauszufinden, welche Optionen und Funktionen SOB anbietet... (Anleitung) Libor

Juraj Kaličiak   (5.2.2018 - 11:06)
E-mail: juro.kaliciakgmail.com
Nech Vám pán odplatí Jeho spôsobom, toto je nejlepšia verzia práce s Božím slovom. Vyhladávanie, režim porovnávania sú skvelé. Pracujem s touto stránkou už celé roky a cítim povinnosť povzbudiť autorov, že je toto určite požehnaná práca. Veľa to používam aj na mobile, ako rýchlu online bibliu. Oceňujem odvahu vydania prekladu Jozefa Roháčka v edícii Dušana Seberíniho s doslovným prekladom Božieho mena. Výborná je možnosť porovnania s gréckymi originál textami so strongovými číslami. Buďte požehnaní bratia. Juraj

Vďaka Juraj. Je príjemné počuť, že tento biblický program používate už dlhší čas, a že ste s ním spokojný. Snažím sa SOB stále vylepšovať. Nie sú žiadni autori - je iba jeden amatér, ktorý chce (okrem bežných funkcií biblických programov) najmä sprístupniť originálny text biblie pre všetkých - aj bez znalosti biblických jazykov. Libor

John Builer   (30.1.2018 - 07:07)
E-mail: Johnbuilercontbay.com
Ganz, ganz grosse Klasse, diese Seite, besser, als alles andere!!! Vielen Dank!!! Bitte machen Sie so weiter!!! Danke! Regards, John Builer

Danke, ich schätze es wirklich ...

Zdeněk Staněk   (27.12.2017 - 15:34)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
WLC 5M 6:4 v prvním slově chybí souhláska ajin a v posledním slově dálet. Díval jsem se do jiných zpracování textu WLC a tam jsou.

OK. Upravil jsem text podle textu Tanachu.

Vladimir Bartoš   (23.11.2017 - 23:15)
E-mail: bartos.vlemail.cz
Tyto stránky jsem objevil náhodou, když jsem hledal on line čtení Bible. Jsem úplně nadšený z toho, jaké jsou zde možností a chci za to poděkovat!!

Jsem rád, že Vás tento on-line biblický program tolik zaujal. Věřím, že se to ještě zlepší, když si prostudujete návod, případně novinky na Facebooku :-)

Libor Diviš   (14.10.2016 - 08:02)
Vítejte v knize hostů. Sem můžete vkládat své komentáře k nové verzi SOB (Studijní on-line bible). Jen bych Vás chtěl poprosit, abyste si předtím prostudovali návod k tomuto biblickému programu.

Welcome. Here you can write your comments relating to this new version of the online biblical program SOB (Online Bible Study) - your assessment, proposals, error notices etc.

 

 

   

Czech Rabbinical Translation (Pentateuch - CZ)

Main text block

1I mluvil Hospodin k Mošému a Aharonovi řka: 2Bude-li u některého člověka na kůži těla jeho vyvýšenina nebo vyrážka nebo skvrna a stane-li se tak na kůži jeho těla příznakem rány malomocenství, tak budiž přiveden k Aharonovi, knězi, nebo k jednomu z jeho synů, kněží. 3Shledá-li pak kněz chorobné místo na kůži těla takto: chlup v chorobném místě zbělel a na pohled jest chorobné místo hlubší než kůže těla jeho, to rána malomocenství jest; a jakmile to kněz spatří, za nečistého prohlásí ho. 4Je-li to však skvrna bílá na kůži jeho těla a není na pohled hlubší než kůže a chlup její nezbělel, tak nechť uzavře kněz tento chorobný případ na sedm dní. 5Když ho pak uvidí kněz dne sedmého a hle, vzezření chorobného místa zůstalo stejné, nerozšířilo se totiž chorobné místo v kůži, tu zavře ho kněz na sedm dní po druhé. 6A ohledá-li ho kněz dne sedmého po druhé: a hle, zbledlo chorobné místo a nerozšířilo se chorobné místo v kůži, tu za čistého prohlásí ho kněz, vyrážka to jest, i vypere šaty své a čistý jest. 7Rozšíří-li se však vyrážka v kůži, potom co už se ukázal knězi, aby byl prohlášen čistým, nechť se ukáže po druhé knězi. 8A ohledá-li ho kněz a hle: rozšířila se vyrážka v kůži, tu prohlásí ho kněz za nečistého, malomocenství to jest. 9Rána malomocenství když bude na člověku, tak budiž přiveden ke knězi. 10Podívá-li se kněz a hle vyvýšenina bílá jest v kůži a ona proměnila chlup v bílý a ve vyvýšenině jest místo, kde je živé maso. 11Malomocenství zastaralé to jest v kůži těla jeho, za nečistého prohlásí ho kněz, neuzavře ho, neboť nečistým jest. 12Propukne-li však malomocenství v kůži tak že pokryje malomocenství všecku kůži chorobného případu od hlavy jeho až do nohou jeho, jak daleko vidí zrak knězův 13a vidí-li kněz, a hle, pokrylo malomocenství celé jeho tělo, tu prohlásí chorobný případ za čistý, neboť všecko změnilo se v bělost, čistý jest. 14Toho dne však, jakmile se objeví v tom živé maso, nečistý bude. 15Uzří-li kněz maso živé, tak prohlásí ho nečistým, maso živé nečisté jest, malomocenství to jest. 16Jestliže se však živé maso zase obrátí v bílé, tu ať přijde ke knězi. 17I pohlédne naň kněz, a hle, chorobné místo zbělelo, tu prohlásí kněz chorobné místo za čisté, čistým on jest. 18A maso, když bude na něm, na jeho kůži vřed a ten se hojí, 19a povstane na místě vředu vyvýšenina bílá nebo skvrna bělavě zarudlá, nechť se ukáže knězi. 20I uvidí kněz, a hle, vypadá to místo nižší než kůže a jeho chlup zbělel, tak nečistým ho prohlásí kněz, rána malomocenství to jest, ve vředu propukla. 21A ohledá-li to místo kněz, a hle, není v něm chlupu bílého a není hlubší než kůže a jest vybledlé, tak uzavře ho kněz na sedm dní. 22A rozšíří-li se pak dále v kůži, nečistým prohlásí ho kněz, rána malomocenství to jest. 23Jestliže však na své místo omezena zůstane skvrna a nerozšíří se, jizva po vředu to jest, čistým prohlásí ho kněz. 24Anebo tělo, když bude na kůži jeho spálenina od ohně a živé maso spáleniny stane se skvrnou bělorudou nebo bílou. 25A kněz ji ohledá, a hle, chlup ve skvrně zbělel a ona vypadá hlubší než kůže, malomocenství to jest, jež vypuklo ve spálenině; a kněz prohlásí ho nečistým, rána malomocenství to jest. 26Když však ji ohledá kněz a, hle, není ve skvrně chlup bílý a skvrna není hlubší než kůže a vybledla, tak uzavře ho kněz na sedm dní. 27Když pak ho ohledá kněz dne sedmého, tak jestliže se rozšířila skvrna v kůži, za nečistého ho prohlásí kněz; rána malomocenství to jest. 28Zůstane-li však skvrna omezena na své místo, nerozšíří-li se v kůži a je vybledlá, vyvýšenina spáleniny to jest; čistým ho prohlásí kněz, neboť jizva po spálenině to jest. 29Když bude, u muže nebo u ženy chorobné místo na hlavě nebo na vousu, 30a ohledá kněz chorobné místo a, hle, vypadá hlubší než kůže a je v něm chlup zlatožlutý, tenký, tak nečistým prohlásí ho kněz, plíseň to jest, malomocenství hlavy nebo vousu to jest. 31Jestliže však kněz ohledá chorobné místo plísně a hle nevypadá sice hlubší než kůže, a však žádného černého chlupu není v ní, tak uzavře kněz případ plísně na sedm dní. 32Když pak ohledá kněz chorobné místo dne sedmého a, hle, nerozšířila se plíseň a nepovstal v ní chlup zlatožlutý, a plíseň se nejeví hlubší než kůže 33tak nechť postižený se oholí, plíseň však ať neoholí a kněz uzavře případ plísně po druhé na sedm dní. 34Když pak ohledá kněz plíseň dne sedmého a, hle, nerozšířila se plíseň v kůži a nevypadá hlubší než kůže, tak čistým prohlásí ho kněz; nechť vypere šaty své a jest čistý. 35Rozšíří-li se však plíseň v kůži po jeho očištění. 36A ohledá ho kněz a, hle, rozšířila se plíseň v kůži, nebude více kněz pátrati po chlupu zlatožlutém, nečistý jest. 37Zůstalo-li však vzezření plísně stejným a chlup černý vyrostl v ní, jest plíseň zahojena, čistý jest on a čistým ho prohlásí kněz. 38Muž nebo žena, když budou na kůži těla jejich skvrny, skvrny bílé 39a ohledá kněz, a hle, na kůži masa jejich jsou skvrny bledě bílé, lesklá lysina to-jest, propukla v kůži, čistý jest. 40Někdo pak, jehož hlava olysá, jest holohlavý na temeni takový jest čistý. 41A jestliže se strany obličeje jeho olysá hlava jeho, plešatec s čela jest, čistý jest. 42Jestliže však se objeví na lysině na temeni anebo na lysině čela chorobné místo bělorudé, jest to malomocenství propukající na jeho lysině na temeni nebo na jeho lysině s čela. 43A ohledá-li ho kněz a jest tu vyvýšené chorobné místo bělorudé na jeho lysině na temeni anebo na jeho lysině s čela, jež vypadá jako malomocenství na kůži těla, 44muž malomocný ten jest, nečistý jest, za naprosto nečistého prohlásí ho kněz, na hlavě jeho jest rána malomocenství jeho. 45A malomocný, na němž jest rána malomocenství - roucha jeho buďtež roztržena a kštice jeho buďtež volně vlající, knír zastře a "nečistý" "nečistý" volati bude. 46Po všechny dni, pokud jest rána malomocenství na něm, bude nečistý, nečistý jest, odloučen bude bydleti, vně tábora jest přebývání jeho. 47Roucho pak, když bude na něm rána malomocenství, na rouchu vlněném nebo na rouchu lněném, 48nebo v osnově nebo v útku ze lnu nebo z vlny nebo na kůži nebo na každém výrobku koženém. 49A bude-li to škoda zelenavá nebo zarudlá na rouchu nebo na kůži nebo na osnově nebo na útku anebo na kterémkoli náčiní koženém, rána malomocenství to jest a ukázána budiž knězi. 50I ohledá kněz postižené místo a zavře škodu na sedm dní. 51Shledá-li pak postižené místo sedmého dne, že se rozšířilo zlo na rouchu nebo na osnově nebo na útku nebo na kůži, ať jest kůže k jakémukoli tovaru zpracována, malomocenství žíravé jest to zlé místo, nečistý jest. 52A spáleno budiž roucho nebo osnova nebo útek z vlny nebo ze lnu nebo jakékoli náčiní z kůže, na němž bude škoda, neboť malomocenství žíravé to jest, ohněm spáleno budiž. 53Ohledá-li však to kněz, a, hle, nerozšířila se škoda v rouše nebo v osnově nebo v útku nebo na jakémkoliv náčiní koženém, 54tak rozkáže kněz, aby vyprali věc, na níž jest škoda, a uzavře ji na sedm dní po druhé. 55Ohledá pak kněz potom co byla škoda vyprána, a, hle, nezměnila škoda své vzezření, škoda se nerozšířila, nečistá ta věc jest, ohněm to spal, škodnina zžíravá to jest na jejím rubu a na jejím líci. 56A ohledá-li kněz, a hle, vybledla škoda potom, co byla vyprána, tak vytrhne ji z roucha nebo z kůže nebo z osnovy nebo z útku. 57Jestliže však se objeví opět v rouše nebo osnově nebo v útku nebo v kterémkoli náčiní koženém, bující malomocenství to jest, ohněm tu věc spálíš, na níž jest škoda 58Roucho však nebo osnovu nebo útko nebo všechno náčiní kožené, které vypereš, a zmizí z toho škoda, bude vypráno po druhé, pak jest čisté. 59To jest nauka o ráně malomocenství roucha vlněného nebo lněného nebo osnovy nebo útku nebo všeho náčiní koženého, jak za čistou nebo nečistou má býti považována.