Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 Za pět dní poté přišel velekněz Ananiáš s několika staršími a jedním právníkem, jistým Tertullem, a podali u místodržitele žalobu na Pavla.
2 Ten byl předvolán a Tertullus zahájil obžalobu těmito slovy:,,Hluboký mír, jemuž se díky tobě těšíme, a náprava věcí, za niž tento národ vděčí tvé prozřetelnosti,
3 to, slovutný Felixi, vždy a všude přijímáme se všemožným díkůčiněním.
4 Ale abych tě už déle neobtěžoval, prosím tě, abys nám chvíli naslouchal s laskavostí sobě vlastní.
5 Tento muž je, jak jsme zjistili, hotová morová nákaza: podněcuje nepokoje mezi všemi Židy po celém světě a je to vůdce nazorejské strany.
6 Pokusil se dokonce znesvětit Chrám a tehdy jsme ho zatkli.
7 ---
8 U něho si můžeš sám zjistit, vyslechneš-li ho, že veškeré naše žaloby proti němu jsou oprávněné.``
9 Židé ho podpořili a tvrdili, že tomu tak opravdu je.
10 Tu místodržitel pokynul Pavlovi, aby promluvil, a on odpověděl:,,U vědomí toho, že tento národ máš pod soudní pravomocí mnohá léta, budu hájit svou věc s důvěrou.
11 Můžeš si to zjistit: Není to více než dvanáct dnů, co jsem přišel na pouť nahoru do Jeruzaléma,
12 a ani v Chrámě, ani v synagogách, ani po městě mě nepřistihli, že bych s někým vedl spory anebo podněcoval dav ke srocování.
13 Navíc ti vůbec nemohou dokázat to, z čeho mě teď obviňují.
14 Nicméně ti přiznám toto: Bohu svých otců sloužím podle Cesty, kterou oni označují za stranu, a uchovávám víru ve vše, co je v Zákoně, i v to, co je psáno v Prorocích,
15 a přitom mám v Bohu naději, tak jako ji mají oni sami, že spravedliví i hříšníci budou vzkříšeni z mrtvých.
16 Proto se i já snažím, abych měl neustále před Bohem i před lidmi bezúhonné svědomí.
17 Přišel jsem po mnoha letech, abych přinesl almužny svému národu a předložil obětní dary:
18 to proto mě nalezli v Chrámě; očistil jsem se a nevyvolával jsem ani srocení, ani výtržnosti.
19 Ale několik Židů z Asie... - ti by byli měli před tebe předstoupit a obžalovat mě, kdyby proti mně něco měli!
20 A tihle zde ať aspoň řeknou, jaký zločin mi kladli za vinu, když jsem stanul před Veleradou!
21 Nejde-li o to jediné slovo, které jsem vykřikl, když jsem stál uprostřed nich: Dnes jsem před vámi pohnán k soudu pro vzkříšení z mrtvých.``
22 Felix, jenž byl velmi přesně obeznámen s tím, co je Cesta, je odkázal na pozdější dobu slovy: "Až sem přijde tribun Lysias, rozhodnu o vaší při."
23 Setníkovi nakázal, aby Pavla držel ve vazbě, ale poskytl mu určité úlevy a nebránil nikomu z jeho blízkých, kdyby mu chtěl posloužit.
24 Za několik dnů poté přišel Felix se svou ženou Drusillou, která byla Židovka. Dal si zavolat Pavla a poslouchal, jak mluví o víře v Krista Ježíše.
25 Ale jakmile přišel v řeči na spravedlnost, zdrženlivost, budoucí soud, dostal Felix strach a odpověděl: "Protentokrát můžeš jít. Při nejbližší příležitosti si tě zase zavolám."
26 Zároveň doufal, že mu Pavel dá peníze; proto pro něho často posílal a rozprávěl s ním.
27 Když uplynuly dva roky, nastoupil po Felixovi Porcius Festus. Protože se Felix chtěl Židům zavděčit, ponechal Pavla ve vězení.