Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český katolický překlad - Nový Zákon čili tzv. "liturgický překlad" (vzniklý pod vedením V. Bognera) vyšel v roce 1988. Překlad vychází z překladu NZ od Ondřeje Petrů.
1 Mluvím pravdu - vždyť jsem Kristův - nelžu, a totéž mi dosvědčuje i svědomí osvícené Duchem svatým:
2 velký zármutek a neustálou bolest nosím v srdci.
3 Přál bych si totiž, abych já sám byl proklet, od Krista vzdálen, pro své bratry, s kterými jsem tělesně spřízněn.
4 Vždyť jsou to Izraelité, byli přijati za syny, Bůh s nimi bydlel, uzavřel s nimi smlouvu, dal jim zákonodárství, bohoslužbu i zaslíbení.
5 Jejich předkové jsou praotci izraelského národa a od nich podle lidské přirozenosti pochází i Kristus. Bůh, který je nade všecko, buď velebený navěky! Amen.
6 To však neznamená, že by slovo Boží přestalo proto platit. Neboť nejsou Izraelité všichni, kdo od Izraele pocházejí;
7 i když to jsou potomci Abrahámovi, nejsou všichni jeho děti, nýbrž jen 'z Izáka ti vzejde potomstvo'.
8 To znamená: ne všecky tvoje přirozené děti jsou také děti Boží, nýbrž jen ty, které se narodily na základě zaslíbení, jsou pokládány za pravé potomstvo.
9 A ono zaslíbení zní takto: 'V tomto čase napřesrok přijdu, a Sára bude mít syna'.
10 A bylo tomu tak nejen u ní, ale i u Rebeky. Měla děti s jedním a týmž mužem, s naším praotcem Izákem.
11 Neboť děti se ještě ani nenarodily, ani ještě neudělaly nic dobrého ani špatného. Aby se však zdůraznila svoboda Božího rozhodnutí o vyvolení
12 nezávisle na skutcích, ale závislého na něm, který povolává, bylo jí Rebece řečeno: 'Starší bude sloužit mladšímu'.
13 Ve shodě s tím stojí v Písmu: 'Jakubovi jsem projevil svou lásku, Ezaua jsem si však nevšiml'.
14 Co tedy řekneme? Je to od Boha nespravedlivé? Naprosto ne!
15 Mojžíšovi řekl: 'Projevím svou přízeň, komu ji chci projevit, a slituji se nad tím, nad kým se chci slitovat'.
16 Nezávisí to tedy na tom, že někdo chce nebo že někdo běží; závisí to na Božím smilování.
17 Písmo totiž říká faraónovi: 'Právě kvůli tomu jsem tě zachoval, abych na tobě ukázal svou moc, aby se tak rozhlásilo moje jméno po celé zemi'.
18 Tak projevuje svou přízeň, komu chce, a koho chce, nechává v zatvrzelosti.
19 Dáš mi tedy námitku: »Pročpak potom ještě něco vytýká? Neboť kdo se může vzepřít jeho vůli?« -
20 Ale, člověče, kdopak ty vůbec jsi, že si troufáš přít se s Bohem? Copak může říci výrobek mistrovi: »Proč jsi mě udělal zrovna takto?«
21 Či nemá hrnčíř moc nad svou hlínou, aby udělal z téže hmoty jednu nádobu k účelům vznešeným, jinou zase k účelům úplně všedním?
22 A co, jestliže chtěl Bůh ukázat svůj hněv a projevit svou moc, a proto s velkou shovívavostí snášel lidi hodné jeho hněvu, zralé k záhubě?
23 A také, aby projevil poklady své božské dobroty vůči těm lidem, které zahrnul milosrdenstvím a předem připravil ke slávě?
24 Tímto způsobem povolal i nás, a to nejen ze židů, nýbrž i z pohanů,
25 jak říká u Ozeáše: 'Z těch, kdo nebyli mým lidem, udělám svůj lid, a z té, kterou jsem nemiloval, udělám svou milovanou.
26 Kde jim bylo řečeno: Nejste mým lidem, tam budou nazváni syny živého Boha.'
27 O Izraeli pak Izaiáš s důrazem prohlašuje: 'I kdyby bylo Izraelitů jako mořského písku, bude zachráněna jen malá část.
28 Neboť Pán dokonale a rychle provede na zemi to, co řekl.'
29 A Izaiáš už dříve předpověděl: 'Kdyby Pán zástupů nebyl nám ponechal naživu zbytek potomstva, bylo by to s námi dopadlo jako se Sodomou, podobně jako s Gomorou.'
30 Co tedy řekneme? Že pohané, kteří o ospravedlnění neusilovali, ospravedlnění dostali, totiž ospravedlnění na základě víry.
31 Izraelité však, kteří se o spravedlnost ze Zákona snažili, k cíli Zákona nedospěli.
32 A proč se to stalo? Protože o to usilovali ne na základě víry, ale jako by to šlo na základě skutků. Narazili na kámen úrazu,
33 jak to stojí v Písmu: 'Hle, kladu na Sión kámen úrazu a skálu pohoršení. Kdo však v něj uvěří, nedojde hanby'.