Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 Když se nám tedy dostalo ospravedlnění z víry, žijeme v pokoji s Bohem prostřednictvím našeho Pána Ježíše Krista,
2 skrze něhož jsme vírou získali přístup k této milosti, v níž stojíme, a naší chloubou je naděje na Boží slávu.
3 Ba co víc! Naší chloubou jsou i protivenství, neboť dobře víme, že protivenství plodí vytrvalost,
4 vytrvalost osvědčenou ctnost, osvědčená ctnost naději.
5 A naděje nezklame, protože do našich srdcí byla vlita Boží láska prostřednictvím Svatého Ducha, který nám byl dán.
6 Tehdy totiž, když jsme neměli žádnou sílu, tehdy, ve stanoveném čase, zemřel Kristus za bezbožníky -
7 sotva by se totiž někomu chtělo umřít za spravedlivého člověka; inu, za dobrého člověka se snad ještě někdo umřít odváží -,
8 je však důkazem, jak nás Bůh miluje, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšníky.
9 Oč spíše budeme nyní, když jsme ospravedlněni jeho krví, skrze něho zachráněni před hněvem.
10 Jestliže jsme byli s Bohem ještě jako nepřátelé smířeni smrtí jeho Syna, oč spíše, když smířeni už jsme, budeme zachráněni jeho životem,
11 a nejen to, ale naše chlouba je v Bohu skrze našeho Pána Ježíše Krista, skrze něhož jsme už nyní dosáhli usmíření.
12 A tak stejně jako skrze jediného člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, a smrt takto přešla na všechny lidi, protože všichni zhřešili
13 neboť před Zákonem ve světě hřích byl, ale hřích není přičítán, není-li žádný zákon;
14 přesto smrt vládla od Adama do Mojžíše i nad těmi, kteří nezhřešili podobným přestoupením jako Adam, předobraz toho, který měl přijít...
15 Ale s darem tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jedince zemřelo celé množství, oč spíše se v hojnosti vylily na celé množství milost Boží a dar daný milostí jediného člověka, Ježíše Krista.
16 A s darem tomu není tak jako s následky hříchu jedince: soud přicházející po jediném hříchu vedl k odsouzení, ale dílo milosti následující po velkém množství provinění vedlo k ospravedlnění.
17 Jestliže totiž skrze provinění jedince vládla kvůli onomu jedinému člověku smrt, oč spíše ti, kteří v hojnosti dostávají milost a dar spravedlnosti, budou vládnout v životě skrze jediného Ježíše Krista.
18 A tak tedy jako provinění jednoho jediného přivodilo na všechny lidi odsouzení, stejně tak dílo spravedlnosti jednoho jediného přináší všem ospravedlnění, které dává život.
19 Jako totiž neposlušností jediného člověka se stalo celé množství hříšníky, tak poslušností jednoho jediného se celé množství stane spravedlivými.
20 Zákon se pak do toho vložil, aby se rozmnožilo provinění; ale tam, kde se rozmnožil hřích, rozhojnila se mnohem víc i milost:
21 a tak jako hřích vládl ve smrti, tak bude skrze spravedlnost vládnout milost pro věčný život prostřednictvím Ježíše Krista, našeho Pána.