Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 Mezi farizeji byl jeden člověk, jmenoval se Nikodém, židovský předák.
2 Ten v noci přišel za Ježíšem a řekl mu: "Rabbi, víme, že jsi přišel od Boha jako učitel: nikdo nemůže dělat taková znamení, jaká děláš ty, není-li Bůh s ním."
3 Ježíš mu odpověděl: "Vpravdě, vpravdě ti říkám, pokud se někdo nenarodí shůry, nemůže spatřit Boží království."
4 Nikodém mu říká: "Jak se může člověk narodit, když je starý? Což může podruhé vejít do lůna své matky a narodit se?"
5 Ježíš odpověděl: "Vpravdě, vpravdě ti říkám, pokud se někdo nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího království.
6 Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch.
7 Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se narodit shůry.
8 Vítr vane, kam chce, a ty slyšíš jeho hlas, ale nevíš, odkud přichází ani kam jde. Tak je tomu s kýmkoli, kdo se narodil z Ducha."
9 Nikodém mu odpověděl: "Jak se to může stát?"
10 Ježíš mu odpověděl: "Jsi učitelem v Izraeli, a tyto věci ti nejsou zřejmé?
11 Vpravdě, vpravdě ti říkám, my mluvíme o tom, co víme, a dosvědčujeme, co jsme viděli; ale vy naše svědectví nepřijímáte.
12 Nevěříte-li, když jsem k vám mluvil o pozemských věcech, jak uvěříte, až k vám budu mluvit o věcech nebeských?
13 Nikdo nevystoupil do nebe, leč ten, jenž z nebe sestoupil, Syn člověka.
14 Jako Mojžíš vyvýšil hada na poušti, tak musí být vyvýšen Syn člověka,
15 aby každý, kdo uvěří, měl jeho prostřednictvím věčný život.
16 Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby každý, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl věčný život.
17 Neboť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby svět byl jeho prostřednictvím spasen.
18 Kdo v něho věří, není souzen; kdo nevěří, je již odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jediného Syna Božího.
19 A soud je takovýto: světlo přišlo na svět, a lidé měli raději tmu nežli světlo, neboť jejich skutky byly zlé.
20 Kdokoli totiž páchá zlo, nenávidí světlo a nepřichází ke světlu, aby jeho hříšné skutky nevyšly najevo,
21 ale ten, kdo činí pravdu, přichází ke světlu, aby se zjevilo, že jeho skutky jsou konány v Bohu."
22 Potom Ježíš přišel se svými učedníky do judské země a pobýval tam s nimi a křtil.
23 Jan také křtil v Ainonu, poblíž Salimu, neboť tam byly hojné vody, a lidé přicházeli a dávali se křtít.
24 Jan totiž dosud nebyl uvržen do žaláře.
25 A tu povstala rozepře mezi Janovými učedníky a jedním Židem o očišťování:
26 oni přišli k Janovi a řekli mu: "Rabbi, ten, jenž s tebou byl na druhém břehu Jordánu, ten, jemuž jsi vydal svědectví, hle, křtí a všichni chodí k němu!"
27 Jan odpověděl: "Člověk nemůže nic dostat, nebylo-li mu to dáno z nebe.
28 Vy mi sami dosvědčujete, že jsem řekl: ‘Já nejsem Kristus, ale jsem poslán před ním.’
29 Kdo má nevěstu, je ženich; ale ženichův přítel, jenž tam stojí a jenž ho slyší, se velice raduje z ženichova hlasu. To je moje radost a je úplná.
30 Je třeba, aby on rostl a já abych se zmenšoval.
31 Ten, jenž přichází shůry, je nade všemi; ten, kdo je ze země, je pozemský a mluví pozemsky. Ten, jenž přichází z nebe,
32 svědčí o tom, co viděl a slyšel, a jeho svědectví nikdo nepřijímá.
33 Kdo jeho svědectví přijímá, dotvrzuje, že Bůh je pravdomluvný;
34 ten totiž, jehož Bůh poslal, pronáší Boží slova, neboť dává Ducha neomezeně.
35 Otec miluje Syna a všechno mu odevzdal do rukou.
36 Kdo věří v Syna, má život věčný; kdo odmítá věřit v Syna, život neuzří; ale spočívá na něm Boží hněv."