Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 "Vpravdě, vpravdě vám říkám, ten, kdo nevchází do ovčína branou, ale přelézá ohradu jinudy, je zloděj a lupič;
2 ten, kdo vchází branou, je pastýř ovcí.
3 Vrátný mu otevírá a ovce poslouchají jeho hlas a on své ovce svolává jednu po druhé a vyvádí je ven.
4 Když vyvedl všechny, které mu náleží, kráčí před nimi a ovce jdou za ním, protože znají jeho hlas.
5 Za cizím nepůjdou; naopak před ním utečou, protože hlas cizích neznají."
6 Ježíš jim řekl toto přirovnání, oni však nepochopili, o čem k nim mluví.
7 Tu Ježíš opět řekl: "Vpravdě, vpravdě vám říkám, já jsem ta brána k ovcím.
8 Všichni, kdo přišli přede mnou, jsou zloději a lupiči; ale ovce je neposlouchaly.
9 Já jsem brána. Vchází-li někdo skrze mne, bude zachráněn; bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.
10 Zloděj přichází pouze, aby kradl, zabíjel a hubil. Já jsem přišel, aby měly život a aby ho měly přehojně.
11 Já jsem dobrý pastýř; dobrý pastýř dává život za své ovce.
12 Když námezdník, jenž není pastýřem a jemuž ovce nepatří, uvidí přicházet vlka, opouští ovce a prchá a vlk je uchvacuje a rozhání.
13 To protože je to námezdník a na ovcích mu nezáleží.
14 Já jsem dobrý pastýř; znám své ovce a mé ovce znají mne,
15 jako mě zná Otec a já znám Otce, a za své ovce dávám život.-
16 Mám ještě jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčína; i ty musím vodit; ony poslechnou mého hlasu; a bude jediné stádo, jediný pastýř;
17 proto mě Otec miluje, že dávám svůj život, abych jej opět přijal.
18 Nikdo mi jej neodnímá; ale dávám jej sám od sebe. Mám moc jej dát a mám moc jej opět přijmout; to je přikázání, které jsem obdržel od svého Otce."
19 Kvůli těm slovům došlo mezi Židy nanovo k roztržce.
20 Mnozí z nich říkali: "Má zlého ducha; třeští. Proč ho posloucháte?"
21 Jiní říkali: "Ta slova nejsou od posedlého zlým duchem. Což může nějaký zlý duch otevřít oči slepcům?"
22 Tehdy byl v Jeruzalémě Svátek posvěcení Chrámu. Bylo to v zimě.
23 Ježíš se procházel v Chrámě pod Šalomounovým sloupovím.
24 Židé ho obstoupili a řekli mu: "Jak dlouho nás ještě budeš držet v napětí? Jsi-li Kristus, řekni nám to otevřeně."
25 Ježíš jim odpověděl: "Řekl jsem vám to, a nevěříte. Skutky, které konám ve jménu svého Otce, o mně vydávají svědectví;
26 ale vy nevěříte, protože nejste z mých ovcí.
27 Mé ovce slyší můj hlas, znám je a ony jdou za mnou;
28 dávám jim věčný život; nezahynou na věky a nikdo mi je nevytrhne z ruky.
29 Můj Otec je v tom, co mi dal, větší než všichni. Nikdo nemůže nic vytrhnout z Otcovy ruky.
30 Já a Otec jedno jsme."
31 Židé zase přinášeli kameny, aby ho kamenovali.
32 Tu jim Ježíš řekl: "Ukázal jsem vám mnoho dobrých skutků pocházejících od Otce; za který z těch skutků mě kamenujete?"
33 Židé mu odpověděli: "Za dobrý skutek tě nekamenujeme, ale za rouhání a proto, že ty, ač jsi pouhý člověk, se činíš Bohem."
34 Ježíš jim odpověděl: "Což není psáno ve vašem Zákoně: Řekl jsem: jste bohové?
35 Třebaže on tedy nazývá bohy ty, kterým bylo určeno Boží slovo - a Písmo nelze zrušit -,
36 vy říkáte tomu, jehož Otec posvětil a poslal do světa: ‘Rouháš se,’ protože jsem řekl: ‘Jsem Boží Syn’!
37 Nekonám-li skutky svého Otce, nevěřte mi;
38 ale konám-li je, pak i kdybyste nevěřili mně, věřte těm skutkům, abyste jednou provždy poznali, že Otec je ve mně a já v Otci."
39 Pokoušeli se ho tedy opět zadržet, ale on unikl jejich rukám.
40 Znovu odešel za Jordán na místo, kde původně křtíval Jan, a zůstal tam.
41 Přicházeli k němu mnozí a říkali: "Jan neučinil žádné znamení; ale všechno, co o něm Jan řekl, je pravda."
42 A mnoho jich tam v něho uvěřilo.