Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 Je třeba se chlubit? (To přece není k ničemu.) Tak co! Přejdu k viděním a zjevením Páně.
2 Znám člověka v Kristu, který před čtrnácti lety - bylo to v jeho těle? Nevím; bylo to mimo jeho tělo? Nevím; Bůh to ví -... ten člověk byl uchvácen až do třetího nebe.
3 A ten člověk - bylo to v jeho těle? Bylo to bez jeho těla? Nevím, Bůh to ví - vím,
4 že byl uchvácen až do ráje a že uslyšel nevyslovitelná slova, která není člověku dovoleno říkat.
5 Tímto člověkem se budu chlubit; ale sebou se chlubit nebudu, leda svými slabostmi.
6 Ó, kdybych se chtěl chlubit, nebyl bych nerozumný, říkal bych pravdu. Ale upouštím od toho, aby si lidé o mně nedělali představy přesahující to, co se na mně vidí anebo co se ode mne slyší.
7 A abych samou znamenitostí těch vidění nezpychl, byl mi do těla vložen osten, Satanův anděl, jenž mě má políčkovat - abych nezpychl!
8 Třikrát jsem kvůli tomu prosil Pána, aby ho ode mne poslal pryč.
9 Ale on mi výslovně řekl: "Má milost ti postačí; vždyť síla se projevuje ve slabosti." A tak se z celého srdce budu chlubit zejména svými slabostmi, aby na mně spočinula Kristova moc.
10 Proto si libuji ve slabostech, v urážkách, v tísních, v pronásledování a v úzkostech zakoušených pro Krista; neboť když jsem slabý, tehdy jsem právě silný.
11 Ejhle, je ze mne nerozuma! Donutili jste mě k tomu vy. To vy jste mě měli doporučit. Vždyť nebylo nic, v čem bych se nevyrovnal oněm "arciapoštolům", třebaže nejsem ničím.
12 Známky, podle nichž se pozná apoštol, se u vás projevily; dokonalá stálost, znamení, divy i zázraky.
13 V čem jiném jste byli zkráceni oproti ostatním církvím nežli v tom, že jsem vám nebyl osobně na obtíž? Promiňte mi tu křivdu.
14 Hle, potřetí jsem připraven se k vám odebrat a nebudu vám na obtíž; vždyť neusiluji o vaše statky, jde mi o vás. Poklady totiž nemají shromažďovat děti pro rodiče, nýbrž rodiče pro děti.
15 Ale já budu plýtvat velmi rád a sám sebe cele vyplýtvám pro vaše duše. Je zapotřebí, abych, když vás více miluji, byl sám milován méně?
16 Budiž, řekne se; osobně jsem na obtíž nebyl. Ale s prohnaností sobě vlastní jsem vás obelstil.
17 Že bych vás tedy byl využíval prostřednictvím někoho z těch, které jsem k vám poslal?
18 Naléhal jsem na Tita a poslal jsem s ním toho bratra. Využíval vás snad Titus? Nekráčeli jsme v témže duchu? Nešli v týchž šlépějích?
19 Už dlouho se domníváte, že se před vámi obhajujeme. My mluvíme před Bohem, v Kristu. A to vše proto, milovaní, abychom vás nabádali k dobrému.
20 Obávám se totiž, abych při svém příchodu neshledal, že nejste takoví, jak bych si přál, a abyste vy neshledali, že já nejsem takový, jak byste si přáli vy; aby nepovstaly neshoda, žárlivost, nevole, hádky, pomluvy, klepy, drzosti, zmatky.
21 Obávám se, aby mě při mém příštím příchodu Bůh kvůli vám nepokořil a abych nemusel truchlit nad mnohými z těch, kdo předtím zhřešili a nekáli se za své skutky nečistoty, smilstva a prostopášnosti.