Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český katolický překlad - Nový Zákon čili tzv. "liturgický překlad" (vzniklý pod vedením V. Bognera) vyšel v roce 1988. Překlad vychází z překladu NZ od Ondřeje Petrů.
1 Melchizedech byl král Sálemu a kněz Boha Nejvyššího. Když se Abráham vracel po porážce králů, vyšel mu vstříc a požehnal mu.
2 Abrahám mu přidělil ze všeho desátek. Jméno Melchizedech se vykládá »král spravedlnosti« a král Sálemu zase znamená »král pokoje«.
3 Neuvádí se jeho otec, matka, rodokmen, kdy začal žít a kdy skonal; a tím se podobá Božímu Synu a zůstává knězem navždy.
4 Uvažte jen, jak velký musí být ten, jemuž dal Abrahám jako desátek nejlepší část z kořisti, on, patriarcha!
5 Léviovi potomci, kterým se dostává kněžského poslání, mají sice právo stanovené v Zákoně, že mohou vybírat desátky od lidu, to je od vlastních bratří, kteří přece také pocházejí od Abraháma.
6 Ale tady dostává od Abraháma desátek někdo, jenž nepochází z jejich středu, a uděluje požehnání tomu, kdo byl nositelem přislíbení!
7 O tom přece není vůbec sporu, že požehnání dostává nižší od vyššího!
8 A dále: tady dostávají desátek lidé smrtelní, tam však někdo, o němž se svědčí jako o živém.
9 A konečně: když dal desátek Abrahám, dal ho tím - abych tak řekl - i Lévi, ačkoliv on smí sám desátky vybírat.
10 Byl totiž ještě v bedrech svého praotce, když mu Melchizedech přišel naproti.
11 Kdyby se totiž bylo dosáhlo spravedlnosti kněžstvím levitským - neboť lid přijal Zákon za jeho působení - nač by ještě musel být ustanovován nějaký jiný kněz podle řádu Melchizedechova, o kterém by se už nemohlo říci, že je knězem podle řádu Árónova?
12 Neboť mění-li se kněžství, mění se nutně i Zákon.
13 A skutečně ten, o němž to všechno bylo řečeno, patří k jinému kmeni, z kterého nekonal nikdo službu u oltáře.
14 Je přece všem známo, že náš Pán pochází z kmene Judova, a o kněžích z tohoto kmene Mojžíš nic neřekl.
15 A je to ještě zřejmější, protože se objevuje jiný kněz Melchizedechovi podobný,
16 který se jím stal ne podle předpisu o tělesném původu, nýbrž mocí života nezničitelného.
17 Vždyť o něm je dosvědčeno: 'Ty jsi kněz navěky podle řádu Melchizedechova'!
18 Tím se ovšem ruší dřívější nařízení jako slabé a neužitečné -
19 Zákon totiž nic neudělal dokonalým - avšak místo toho přichází lepší naděje, kterou se přibližujeme k Bohu.
20 A platí to tím více, že se to nestalo bez přísahy; ti druzí se totiž stali kněžími bez přísahy,
21 ale Ježíš se jím stal s přísahou od toho, který mu řekl: 'Pán přísahal a nebude toho litovat: Ty jsi kněz navěky'.
22 A proto se stal Ježíš ručitelem lepší smlouvy.
23 Dříve se mnozí stávali kněžími, protože umírali, a nemohli tedy jimi být stále;
24 Ježíš však je navěky, a proto jeho kněžství nepřechází na někoho jiného.
25 Proto také je schopen přinést navždy spásu těm, kdo skrze něho přicházejí k Bohu, neboť je stále živ, aby se za ně přimlouval.
26 Ano, právě takového velekněze jsme potřebovali: aby byl svatý, nevinný, neposkvrněný, oddělený od hříšníků, vyvýšený nad nebesa,
27 který nemá zapotřebí, jako jiní velekněží, stále a stále podávat oběti nejprve za hříchy vlastní a teprve potom za hříchy lidu. Ježíš to učinil jednou provždy, když sám sebe přinesl v oběť.
28 Zákon totiž ustanovuje za velekněze lidi, kteří jsou podrobeni slabosti; ale ona přísaha - pozdější než Zákon - ustanovuje Syna, který dosáhl dokonalosti navždy.