Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český katolický překlad - Nový Zákon čili tzv. "liturgický překlad" (vzniklý pod vedením V. Bognera) vyšel v roce 1988. Překlad vychází z překladu NZ od Ondřeje Petrů.
1 Ptám se: Zavrhl snad Bůh svůj lid? Rozhodně ne! Já jsem přece také Izraelita, Abrahámův potomek z Benjamínova kmene.
2 Nezavrhl Bůh svůj lid, který si napřed vyhlédl. Nevíte, co říká Písmo ve zprávě o Eliášovi, když si naříkal Bohu na Izraelity?
3 'Pane, tvé proroky zabili, tvé oltáře vyvrátili. Já jsem zůstal sám, a nyní i mně ukládají o život.'
4 A co mu Bůh odpovídá? 'Ponechal jsem si sedm tisíc mužů, kteří před Bálem nikdy neklekli.'
5 Stejně tak i nyní je zde zbytek, to jsou vyvolení z Boží milosti.
6 Když však z milosti, tedy ne pro skutky. Jinak by milost nebyla už milostí.
7 Jaký je závěr? Oč Izraelité usilují, toho nedosáhli, ale dosáhli toho ti vyvolení. Ostatní se zatvrdili,
8 jak je psáno: 'Dal jim Bůh ducha omámení, oči, aby neviděli, uši, aby neslyšeli, a to až dodneška.'
9 A David říká: 'Jejich obětní stůl ať se jim stane pastí a léčkou, kamenem úrazu a odplatou.
10 Ať se jim zatemní oči, aby neviděli, dej, ať jejich záda jsou stále ohnutá.'
11 Ptám se tedy: Klopýtli tak, aby padli nadobro? Rozhodně ne! Ale pro jejich pád přešla spása na pohany, aby na ně začali žárlit.
12 Když však už jejich pád znamená pro svět bohatství a obrácení jejich malého počtu pohany obohatilo, tím spíše se to ukáže, až se židé obrátí v plném počtu!
13 Vám, bývalým pohanům, říkám: Já jako apoštol pohanů vykonávám svou službu s velikou pečlivostí.
14 Chtěl bych tím vzbudit žárlivost u svých krajanů a aspoň některé z nich zachránit.
15 To, že byli vyloučeni, přineslo světu smíření s Bohem. Co teprve bude znamenat, až budou znova přijati? To bude úplné vzkříšení z mrtvých!
16 Jsou-li první chleby svaté, je svaté i celé těsto, a když je kořen svatý, jsou i větve svaté.
17 Jestliže však některé větve byly odlomeny, ty pak, oliva planá, byls na jejich místo naroubován - a tak máš spojení s kořenem olivy ušlechtilé a s její mízou -
18 nevynášej se nad ostatní větve! Zmocňuje-li se tě domýšlivost, připomeň si že ty neneseš kořen, ale kořen nese tebe.
19 Ale namítneš: »Ty větve byly přece ulomeny, abych já byl naroubován!«
20 Dobře. Byly ulomeny pro nevěru, ty pak stojíš pro víru. Nebuď na to domýšlivý, ale spíše se boj.
21 Bůh neušetřil větví přirozeně narostlých, neušetří proto ani tebe.
22 Hleď z toho poznat Boží dobrotu i přísnost. Přísnost k těm, kdo klesli, k tobě však dobrotu, ovšem jen když setrváš v dobrotě. Jinak i ty budeš vyříznut.
23 A oni, když nezůstanou v nevěře, budou zase naroubováni; Bůh je přece dost mocný, aby je znova narouboval.
24 Ty jsi byl vyříznut z olivy plané, ke které jsi přirozeně patřil, a byl jsi naroubován na olivu ušlechtilou, ke které přirozeně nepatříš. Tím spíše mohou být oni naroubováni na vlastní olivu.
25 Bratři, nechci vás nechat v nevědomosti, jak je to s tímto tajemstvím, abyste se proto nespoléhali jen na svůj vlastní názor. Část Izraele se zatvrdila, dokud nevstoupí do církve pohané v plném počtu,
26 a tak bude zachráněn celý Izrael, jak je to v Písmu: 'Přijde ze Siónu vykupitel a odstraní od Jakuba bezbožnost.
27 A v tom bude záležet moje smlouva s nimi, že zahladím jejich hříchy.'
28 Pokud jde o evangelium, jsou Božími odpůrci, a to k vašemu prospěchu. Pokud však jde o vyvolení, jsou mu drazí kvůli svým praotcům.
29 Když totiž Bůh někomu něco daruje nebo když někoho povolá, je to neodvolatelné.
30 Vy jste se kdysi chovali k Bohu odmítavě, ale nyní se vám dostalo milosrdenství, protože židé odmítli přijmout víru.
31 Stejně tak se oni chovají nyní odmítavě, protože vám se dostává milosrdenství, aby se ho potom dostalo také jim.
32 Bůh totiž dopustil, že všichni upadli do neposlušnosti, aby všem prokázal milosrdenství.
33 Ó, jak bezedná je Boží štědrost, moudrost i poznání! Jak neproniknutelná jsou jeho rozhodnutí a neprobádatelné způsoby jeho jednání!
34 Neboť 'kdo pochopí myšlení Páně? Kdo mu byl rádcem?
35 Dal mu někdo dříve něco, aby se mu to muselo oplácet?'
36 Vždyť od něho, skrze něho a pro něho je všecko. Jemu buď sláva navěky! Amen.