Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Pět knih Mojžíšových (Chamiša chumšej Tora)
Jedná se o nový (2012) hebrejsko-český překlad pěti knih Mojžíšových, který „má na svědomí“ vrchní zemský rabín Karol Efraim Sidon. A když říkám hebrejsko-český překlad, myslím to doslova. Na pravé stránce máte hebrejský text, na levé stránce pak český překlad. Takže bibli čtete (pro nás, co obvykle píšeme a čteme zleva doprava) od konce :-) Jedná se o velice přesný (doslovný) překlad, který se snaží i o zachování stylu originálního hebrejského textu (podání). Díky tomu je možné postřehnout styl hebrejského vyjadřování. Menším problémem pro někoho může být to, že autor přepisuje vlastní jména biblických postav tak, jak jsou v originále. S nakladatelstvím Sefer a autorem překladu se mi podařilo domluvit souhlas (5/2016) se zobrazením tohoto překladu zde ve Studijní on-line bibli (SOB).
1 A Hospodin mluvil k Mošemu a Aharonovi, říkaje:
2 „Mluvte k synům Jisraele a řekněte jim: Každý muž, který bude mít výtok ze svého těla, bude výtokem nečistý.
3 Výtok znečišťuje jeho tělo tím, že buď z jeho těla vytéká, anebo na jeho těle zatvrdl, tak či onak jej činí nečistým.
4 Nečistým se stane i každé lůžko, na němž muž s výtokem ležel, nečistou se stane i každá věc, na které seděl.
5 A každý, kdo se dotkl jeho lůžka, si musí vyprat šaty, vykoupat se ve vodě a je do večera nečistý.
6 Také kdo by seděl na věci, na které seděl muž s výtokem, si musí vyprat šaty, vykoupat se ve vodě a je do večera nečistý.
7 I kdo by se muže s výtokem dotkl, si musí vyprat šaty, vykoupat se ve vodě a je nečistý do večera.
8 A kdyby muž s výtokem plivl na čistého, musí si ten vyprat šaty, vykoupat se ve vodě a je do večera nečistý.
9 Nečistým se stane každé sedlo, na kterém by jel muž s výtokem.
10 Kdo by se dotkl něčeho, co bylo pod ním, bude do večera nečistý, a kdo by to nesl, vypere si šaty, vykoupe se ve vodě a je do večera nečistý.
11 A každý, jehož se muž s výtokem dotkl a neomyl si předtím ruce vodou, si musí vyprat šaty, vykoupat se ve vodě a je do večera nečistý.
12 Hliněné nádoby, jichž se muž s výtokem dotkl, musí být rozbity a všechno nádobí dřevěné musí být vymyto vodou.
13 A když se muž s výtokem od svého výtoku očišťuje, počítá si do svého očištění sedm dní, pak si vypere šaty, vykoupe své tělo v živé vodě a očistí se.
14 Osmého dne si vezme dva holuby nebo dvě hrdličky, přijde před tvář Hospodina ke vchodu stanu setkání a dá je knězi.
15 A kněz jednoho z nich udělá k oběti za hřích a jednoho k celooběti, a tak za něj kněz před tváří Hospodina usmíří za jeho výtok.
16 (Šestý volaný, jsou-li spojené, sedmý) Muž, z něhož vyjde výron semene, vykoupe ve vodě celé své tělo a je nečistý do večera.
17 Každý oděv a každá kůže, na nichž by výron semene ulpěl, musí být vyprány ve vodě a jsou do večera nečisté.
18 Souložil-li muž se ženou a ulpěl na ní výron semene, vykoupou se ve vodě a jsou do večera nečistí.
19 Pokud bude mít výtok žena a bude jí z dělohy vytékat krev, setrvá sedm dní v odloučení, a kdo by se jí dotkl, bude do večera nečistý.
20 Nečisté bude i vše, na čem ve svém odloučení leží, i na čem sedí, je nečisté.
21 Kdo by se dotkl jejího lůžka, vypere si šaty, vykoupe se ve vodě a je do večera nečistý.
22 I kdyby se dotkl něčeho, na čem ona sedí, vypere si šaty, vykoupe se ve vodě a je do večera nečistý.
23 A je-li něco na lůžku nebo na něčem jiném, kde ona sedí, znečistí se dotykem s tou věcí do večera.
24 A kdyby s ní muž souložil, přenese se na něj její odloučení; je pak nečistý sedm dní a nečistým se stane každé lůžko, na němž leží.
25 Bude-li mít žena několik dní mimo období svého odloučení krvotok nebo bude krvácet po své odluce, je krvotokem své nečistoty nečistá jako ve dnech svého odloučení.
26 Každé lůžko, na němž po celou dobu krvotoku leží, bude jako lůžko jejího odloučení, a každá věc, na niž usedne, bude nečistá jako při nečistotě jejího odloučení.
27 Každý, kdo se jich dotkne, bude nečistý a vypere si šaty, vykoupe se ve vodě a je nečistý do večera.
28 A když se očistila ze svého krvotoku a napočítala sedm dní, očistí se [ponořením v mikve].
29 (Sedmý volaný) Osmého dne si vezme dva holuby nebo dvě hrdličky a přinese je knězi ke vchodu stanu setkání.
30 Kněz jednoho z nich udělá jako oběť za hřích a jednoho jako celooběť, a tak za ni před tváří Hospodina kněz usmíří za výtok její nečistoty.
31 (Maftir) A budete-li syny Jisraele zdržovat od jejich nečistoty, kvůli své nečistotě nezemřou, znečišťujíce můj příbytek, který je v jejich nitru.
32 To je tedy nauka o muži s výtokem a o tom, z něhož vyjde výron semene a znečistí se jím.
33 A o ženě v jejím odloučení a o tom, kdo má výtok z mužského či ženského pohlaví, a o muži, který by ležel s nečistou.“