Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český katolický překlad - Nový Zákon čili tzv. "liturgický překlad" (vzniklý pod vedením V. Bognera) vyšel v roce 1988. Překlad vychází z překladu NZ od Ondřeje Petrů.
1 Když jednoho dne učil v chrámě lid a hlásal radostnou zvěst, přistoupili k němu velekněží a učitelé Zákona se staršími
2 a otázali se ho: »Pověz nám, jakou mocí děláš tyto věci. Kdo ti k tomu dal plnou moc?«
3 Odpověděl jim: »Také já se vás na něco zeptám. Povězte mi:
4 Byl Janův křest z nebe, nebo od lidí?«
5 Oni se mezi sebou domlouvali: »Řekneme-li 'z nebe', namítne: 'Proč jste mu neuvěřili?'
6 Řekneme-li však 'od lidí', všechen lid nás bude kamenovat, protože je přesvědčen, že Jan byl prorok.«
7 Odpověděli tedy, že nevědí odkud.
8 A Ježíš jim řekl: »Ani já vám nepovím, jakou mocí tyto věci dělám.«
9 Potom lidu začal vypravovat toto podobenství: »Jeden člověk vysázel vinici, pronajal ji vinařům a odcestoval na dlouhou dobu.
10 V daný čas poslal k vinařům služebníka, aby mu odvedli podíl z výtěžku vinice. Ale vinaři ho zbili a poslali nazpět s prázdnou.
11 Poslal k nim ještě jiného služebníka. Oni však i toho zbili, potupili a poslali nazpět s prázdnou.
12 Poslal k nim ještě třetího. Ale i toho do krve zranili a vyhnali.
13 Řekl si pán vinice: 'Co mám dělat? Pošlu svého jediného syna; snad budou mít na něho ohled.'
14 Když ho však vinaři uviděli, uvažovali mezi sebou a řekli si: 'To je dědic. Zabijme ho, aby dědictví bylo naše!'
15 A vyhnali ho ven z vinice a zabili. Co jim tedy pán té vinice udělá?
16 Přijde, ty vinaře zahubí a vinici svěří jiným.« Když to uslyšeli, řekli: »To rozhodně ne!«
17 On však na ně pohlédl a řekl: »Co tedy znamená toto místo v Písmu: 'Kámen, který stavitelé zavrhli, stal se kvádrem nárožním'?
18 Každý, kdo na ten kámen padne, ten se potluče, a na koho padne, toho rozdrtí.«
19 Učitelé Zákona a velekněží se ho hleděli zmocnit hned v tu chvíli, ale měli strach z lidu. Poznali totiž, že tím podobenstvím mířil na ně.
20 Nepouštěli ho však z očí a poslali špehy, kteří měli předstírat, že jsou spravedliví, aby ho chytili za slovo, takže by ho pak mohli vydat vládní moci vladařově.
21 Ti mu položili tuto otázku: »Mistře, víme, že mluvíš a učíš správně a nikomu nenadržuješ, ale učíš cestě k Bohu podle pravdy.
22 Je dovoleno platit daň císaři, nebo ne?«
23 On však prohlédl jejich prohnanost a řekl jim:
24 »Ukažte mi denár! Čí má obraz a nápis?« Odpověděli mu: »Císařův.«
25 Řekl jim: »Nuže, dávejte, co je císařovo, císaři, a co je Boží, Bohu.«
26 A nepodařilo se jim chytit ho před lidem za slovo. Podivili se jeho odpovědi a umlkli.
27 Přistoupilo k němu několik saduceů, kteří tvrdí, že není vzkříšení,
28 a otázali se ho: »Mistře, Mojžíš pro nás ustanovil: 'Zemře-li někomu bratr, který měl manželku, ale byl bezdětný, ať si tu manželku vezme jeho bratr a zplodí svému bratru potomka.'
29 Bylo tedy sedm bratrů. První se oženil a zemřel bezdětný.
30 Ženu si vzal druhý
31 a třetí a stejně tak všech sedm, nezanechali však děti a zemřeli.
32 Nakonec zemřela i ta žena.
33 Kterému z nich bude tedy ta žena náležet při vzkříšení? Vždyť ji mělo za manželku všech sedm!«
34 Ježíš jim řekl: »Lidé tohoto světa se žení a vdávají.
35 Ale ti, kdo budou uznáni za hodné dosáhnout onoho světa a vzkříšení z mrtvých, nebudou se ženit ani vdávat.
36 Už přece nemohou zemřít, jsou totiž rovní andělům a jsou syny Božími, neboť mají účast na vzkříšení.
37 A že mrtví budou vzkříšeni, to naznačil i Mojžíš ve vyprávění o hořícím keři, když nazývá Pána 'Bohem Abrahamovým, Bohem Izákovým a Bohem Jakubovým'.
38 On přece není Bohem mrtvých, ale živých, neboť všichni žijí pro něho.«
39 Někteří z učitelů Zákona mu na to řekli: »Mistře, dobře jsi odpověděl!«
40 Nikdo se pak už neodvážil dát mu nějakou otázku.
41 Také jim řekl: »Jak se může tvrdit, že Mesiáš je syn Davidův?
42 Vždyť sám David říká v knize Žalmů: 'Řekl Hospodin mému Pánu: Zasedni po mé pravici,
43 dokud ti nepoložím tvé nepřátele jako podnož k nohám.'
44 David ho nazývá Pánem; jak tedy může být jeho synem?«
45 Když mu naslouchal všechen lid, řekl svým učedníkům:
46 »Mějte se na pozoru před učiteli Zákona! Chodí rádi v dlouhých řízách, mají rádi pozdravy na ulicích, přední sedadla v synagógách a čestná místa při hostinách;
47 vyjídají vdovám dům pod záminkou dlouhých modliteb. Ty stihne tím přísnější soud.«