Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Překlad Nového zákona od evangelického teologa a historika, prof. dr. Františka Žilky (1. června 1871 Dolní Rosička, okres Žďár nad Sázavou – 9. února 1944 Praha), vyšel poprvé v celku roku 1933. Následovalo dalších pět vydání, dosud poslední v roce 1970. Jde o překlad z řečtiny do soudobé češtiny, s využitím historicko-kritické metody jak při volbě originálních textů (edice Nestle – Aland), tak při samotném překladu. Žilkův překlad nese stopy ohledu na tradici bible kralické, která v první polovině 20. století nadále byla v protestantském prostředí hlavním textem k soukromé četbě i bohoslužbě. Nicméně se necítí vázán předchozí českou překladatelskou tradicí ani souběžným úsilím katolických překladatelů (zejména o 20 let starší Sýkorův překlad) a opouští do značné míry archaické tradiční obraty. Tím vyvolal ve své době živý ohlas a zůstává zajímavým dokladem i pro současné zájemce o hlubší poznání Písma.
Copyright: Digitální verze pro tento modul vychází z 6. knižního vydání. Současného držitele autorských práv nebylo možné identifikovat vzhledem k nevypořádaným převodům práv mimo rodinu F. Žilky, k nimž dle dostupných informací v minulosti došlo.
1 Byl jeden farizeus jménem Nikodém, přední muž mezi Židy.(a)
2 Ten k němu přišel v noci a oslovil jej: „Mistře, víme, že jsi přišel jako učitel od Boha; neboť nikdo nedovede činiti taková znamení, jako ty činíš, kdyby Bůh s ním nebyl.“
3 Ježíš odpověděl: „Vpravdě, vpravdě ti pravím: Nikdo nemůže viděti království Boží, leč by se narodil shůry.“(a)
4 Nikodém se zeptá: „Jak se může člověk naroditi, když je starý? Přece nemůže po druhé vstoupiti do mateřského lůna a naroditi se!“
5 Ježíš odpověděl: Vpravdě, vpravdě ti pravím: Nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejíti do království Božího.
6 Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch.
7 Nediv se, že jsem ti řekl: »Musíte se naroditi shůry«.
8 Duch, kam chce, duje;(a) jeho hlas slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam odchází. Tak je s každým, kdo je zrozen z Ducha.“
9 Nikodém se zeptal: „Jak se to může státi?“
10 Ježíš odpověděl: „Ty jsi učitel Izraele, a tomu nerozumíš?
11 Vpravdě, vpravdě ti pravím: Mluvíme o tom, co známe, svědčíme o tom, co jsme viděli, ale vy nepřijímáte našeho svědectví.
12 Nevěříte-li, když jsem vám mluvil o věcech pozemských, jak uvěříte, až vám budu mluviti o nebeských?
13 Žádný nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, totiž Syn člověka.
14 Jako Mojžíš vyvýšil hada na poušti, tak musí býti vyvýšen Syn člověka,
15 aby každý, kdo v něho věří, měl věčný život.
16 Neboť tak miloval Bůh svět, že svého jediného Syna dal, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl věcný život.
17 Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby soudil svět, nýbrž aby svět byl spasen skrze něj.
18 Kdo v něj věří, není souzen; kdo nevěří, již jest souzen, poněvadž neuvěřil ve jméno jediného Syna Božího.
19 Soud pak je v tom: Světlo přišlo na svět, ale lidé si zamilovali více tmu než světlo, neboť jejich skutky byly zlé.
20 Každý totiž, kdo páchá zlo, nenávidí světlo a nepřichází k světlu, aby jeho skutky nebyly prozkoumány.
21 Kdo však jedná pravdivě, přichází k světlu, aby se jeho skutky objevily jako vykonané v Bohu.(a)
22 Potom odešel Ježíš se svými učedníky do země Judské, pobýval tam s nimi a křtil.
23 Jan také křtil v Ainonu blízko Salimu, poněvadž tam bylo hojnost vody, a lidé přicházeli a dávali se křtíti.
24 Jan totiž ještě nebyl uvržen do vězení.
25 Tu vznikl spor mezi Janovými učedníky a nějakým Židem o očišťování.
26 I přišli k Janovi a řekli mu: „Mistr, který byl s tebou za Jordánem a kterému jsi vydal svědectví, hle, on sám křtí a všichni jdou k němu.“
27 Jan odpověděl: „Člověk si nemůže nic vzíti, leč co by mu bylo dáno z nebe.
28 Vy sami mi dosvědčíte, že jsem řekl: »Já nejsem Kristus, ale jsem vyslán před ním.«
29 Kdo má nevěstu, je ženichem; přítel ženichův, který je s ním a slyší ho, srdečně se raduje z ženichova hlasu. Tato má radost je tedy dovršena.
30 On musí růsti, já však menšiti se.“
31 Kdo přichází shůry, jest nade všecky. Kdo přichází ze země, náleží k zemi a mluví o zemských věcech. Kdo jest z nebe,(a)
32 svědčí o tom, co viděl a slyšel, ale nikdo nepřijímá jeho svědectví.
33 Kdo však je přijal, zpečetil, že Bůh jest pravdivý.
34 Neboť ten, kterého Bůh poslal, mluví Boží slova, vždyť mu Bůh dává Ducha bez omezení.
35 Otec miluje Syna a všecko mu dal do ruky.
36 Kdo věří v Syna, má život věčný; kdo však neposlouchá Syna, nespatří života, ale Boží hněv spočívá na něm.“