Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Pět knih Mojžíšových (Chamiša chumšej Tora)
Jedná se o nový (2012) hebrejsko-český překlad pěti knih Mojžíšových, který „má na svědomí“ vrchní zemský rabín Karol Efraim Sidon. A když říkám hebrejsko-český překlad, myslím to doslova. Na pravé stránce máte hebrejský text, na levé stránce pak český překlad. Takže bibli čtete (pro nás, co obvykle píšeme a čteme zleva doprava) od konce :-) Jedná se o velice přesný (doslovný) překlad, který se snaží i o zachování stylu originálního hebrejského textu (podání). Díky tomu je možné postřehnout styl hebrejského vyjadřování. Menším problémem pro někoho může být to, že autor přepisuje vlastní jména biblických postav tak, jak jsou v originále. S nakladatelstvím Sefer a autorem překladu se mi podařilo domluvit souhlas (5/2016) se zobrazením tohoto překladu zde ve Studijní on-line bibli (SOB).
1 (Čtvrtý volaný) Třetího měsíce po východu synů Jisraele ze země Micrajim, téhož dne přišli do pouště Sinaj.
2 Putovali z Refidim, a když přišli do pouště Sinaj a utábořili se v poušti, rozložil se tam Jisrael naproti té hoře.
3 A Moše vystoupil k Bohu a Hospodin k němu z té hory volal, říkaje: „Takto mluv k rodině Jaakova a pověz synům Jisraele:
4 Sami jste viděli, co jsem způsobil Micrajim a vás že jsem nesl jak na orlích křídlech a přivedl vás k sobě.
5 Nyní však, budete-li poslušni mého hlasu a zachovávat mou smlouvu, budete mi výběrem ze všech národů, neboť má je celá země!
6 A vy budete moji: království kněží a svatý národ! – to jsou slova, která teď povězte synům Jisraele.“
7 (Pátý volaný) Moše přišel, svolal starší lidu a předložil jim slova, která mu Hospodin nakázal.
8 A všechen ten lid mu jednotně odvětil a řekli: „Učiníme vše, co pravil Hospodin!“, a Moše přinesl slova toho lidu nazpět Hospodinovi.
9 A Hospodin, když Moše Hospodinu slova lidu vypověděl, řekl Mošemu: „Hleď, přijdu k tobě ve sloupu mračna, aby lid slyšel, až s tebou budu mluvit, a uvěřili navěky také v tebe!“
10 A Hospodin řekl Mošemu: „Jdi k tomu lidu, dnes a zítra je posvěť, a ať si vyperou šaty.
11 A připraví se na třetí den, jelikož třetího dne sestoupí Hospodin na horu Sinaj před očima veškerého lidu.
12 Tomu lidu kolem dokola však vymez meze, řka: Střezte se stoupat na tu horu nebo se dotknout jejího okraje, zemřel by každý, kdo by se hory dotkl!
13 Ani ruka ať se jí nedotkne, protože by byl každý ukamenován nebo zasažen, muž ani dobytče nebude žít, a vystoupit na horu mohou až po odeznění rohu!“
14 Moše tedy sestoupil z hory k lidu, posvětil lid a vyprali si šaty.
15 Řekl lidu: „Buďte po tři dny v pohotovosti, nepřibližujte se k ženě!“
16 A za rozbřesku třetího dne byly na hoře hromy a blesky a těžké mračno a velmi silný zvuk šofaru, takže se všechen lid v táboře třásl.
17 A Moše vyvedl lid z tábora Bohu v ústrety a zůstali pod úpatím hory.
18 Hora Sinaj, jelikož na ni Hospodin sestoupil v ohni, byla zahalená dýmem, její dým stoupal jako dým z pece a celá hora se třásla.
19 A zatímco se rozléhal hlas šofaru a stále sílil, Moše měl mluvit a Bůh mu nahlas odpovídat.
20 (Šestý volaný) Ale když Hospodin sestoupil na horu Sinaj k vrcholku té hory, zavolal Hospodin Mošeho na vrchol hory, a Moše vystoupil.
21 A Hospodin Mošemu řekl: „Sestup a varuj ten lid, aby se nehrnuli k Hospodinu, že něco uvidí, a mnozí z nich nepadli.
22 Také kněží, přistupující k Hospodinu, se budou musit posvětit, aby je Hospodin nezabil!“
23 Moše řekl Hospodinu: „Lid nemůže na horu vystoupit, vždyť jsi nás upozornil, říkaje: Ohraď tu horu a posvěť je!“
24 Hospodin mu však pravil: „Jdi, sestup! Pak ať s tebou vystoupí jen Aharon, a kněží a lid ať se k Hospodinu nehrnou vystupovat, aby je nezabil!“
25 Moše tedy sestoupil a řekl jim to.