SOB (Studijní on-line bible) - Biblický program - free scripture study tool - online bible program

Výběr jazyka rozhraní:     

Velikost písma:   12345678910

Display settings Display settings

Výběr jazyka rozhraní:                    

Velikost písma:   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Informace o Studijní on-line bibli (SOB) (CZ)

   Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).

© 2011-2100
 

 

Information about the "Online Bible Study" (SOB) (EN)

   Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.

 

 

 

Kontakt

(kontaktné informácie - contact info - Kontaktinformationen - контактная информация - informacje kontaktowe - información de contacto - πληροφορίες επικοινωνίας)

 

Diviš Libor
URL: www.obohu.cz
E-mail: infoobohu.cz
Skype: libordivis

 

 

 

Webster Concordance - study with Strong numbers

... no information about this module ...

 

Guestbook

 

 

Guestbook



 

 



Ani Gallert   (4.7.2018 - 16:24)
E-mail: cactus.gomeragmail.com
Vielen, vielen Dank für diese Seite (und dass wir sie kostenfrei nutzen können)! Sie ist sehr gut gemacht und eröffnet beim Bibelstudium völlig neue Einblicke! Eine dringende Frage habe ich zur Adolf Ernst Knoch Bibel - die Begriffe, die kursiv und hell in den Versen dargestellt sind - bedeuteten diese, die Worte wurden von Knoch hinzugefügt, weil im Original nicht mehr erhalten? Oder wie ist das zu verstehen? Vielen Dank und Gottes Segen, Ani

Hallo, Ani. Kursiv und hell - das sind die Worte, die nicht im Originaltext sind, aber sie sind wichtig für das richtige Verständnis. Sie können es im VERGLEICHS-MODUS gut sehen. Schauen Sie sich zum Beispiel das Münchener Neues Testament an...     Libor

Andreas Boldt   (27.2.2018 - 05:41)
E-mail: andyp1gmx.net
Ich habe diese Seite gefunden um einfach Bibel online zu benutzen in verschiedenen Sprachen - ich bin überzeugt das Gott sein Wort bewahrt hat in allen Sprachen. Und weiß bis zum Ende hin wird sein Wort leuchten. "Denn mein Wort wird nicht leer zu mir zurückkehren..." - Gottes Segen für die segensreiche Arbeit die ihr tut. Leider kann ich kein Tscheschisch aber habe auch Bekannte in der Slowakei und bin Euch sehr verbunden im Sinne des Protestantismus. Ich benutze die Bibel jeden Tag. Andreas Boldt

Ich danke Ihnen, Andreas. Diese Anwendung ist viel mehr als nur eine Online-Bibel. Versuchen Sie bitte herauszufinden, welche Optionen und Funktionen SOB anbietet... (Anleitung) Libor

Juraj Kaličiak   (5.2.2018 - 11:06)
E-mail: juro.kaliciakgmail.com
Nech Vám pán odplatí Jeho spôsobom, toto je nejlepšia verzia práce s Božím slovom. Vyhladávanie, režim porovnávania sú skvelé. Pracujem s touto stránkou už celé roky a cítim povinnosť povzbudiť autorov, že je toto určite požehnaná práca. Veľa to používam aj na mobile, ako rýchlu online bibliu. Oceňujem odvahu vydania prekladu Jozefa Roháčka v edícii Dušana Seberíniho s doslovným prekladom Božieho mena. Výborná je možnosť porovnania s gréckymi originál textami so strongovými číslami. Buďte požehnaní bratia. Juraj

Vďaka Juraj. Je príjemné počuť, že tento biblický program používate už dlhší čas, a že ste s ním spokojný. Snažím sa SOB stále vylepšovať. Nie sú žiadni autori - je iba jeden amatér, ktorý chce (okrem bežných funkcií biblických programov) najmä sprístupniť originálny text biblie pre všetkých - aj bez znalosti biblických jazykov. Libor

John Builer   (30.1.2018 - 07:07)
E-mail: Johnbuilercontbay.com
Ganz, ganz grosse Klasse, diese Seite, besser, als alles andere!!! Vielen Dank!!! Bitte machen Sie so weiter!!! Danke! Regards, John Builer

Danke, ich schätze es wirklich ...

Zdeněk Staněk   (27.12.2017 - 15:34)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
WLC 5M 6:4 v prvním slově chybí souhláska ajin a v posledním slově dálet. Díval jsem se do jiných zpracování textu WLC a tam jsou.

OK. Upravil jsem text podle textu Tanachu.

Vladimir Bartoš   (23.11.2017 - 23:15)
E-mail: bartos.vlemail.cz
Tyto stránky jsem objevil náhodou, když jsem hledal on line čtení Bible. Jsem úplně nadšený z toho, jaké jsou zde možností a chci za to poděkovat!!

Jsem rád, že Vás tento on-line biblický program tolik zaujal. Věřím, že se to ještě zlepší, když si prostudujete návod, případně novinky na Facebooku :-)

Libor Diviš   (14.10.2016 - 08:02)
Vítejte v knize hostů. Sem můžete vkládat své komentáře k nové verzi SOB (Studijní on-line bible). Jen bych Vás chtěl poprosit, abyste si předtím prostudovali návod k tomuto biblickému programu.

Welcome. Here you can write your comments relating to this new version of the online biblical program SOB (Online Bible Study) - your assessment, proposals, error notices etc.

 

 

   

Webster Concordance - study with Strong numbers

Searching with Strong’s numbers
H1 ~ H8674   (Old Testament)
G1 ~ G5624   (New Testament)
G5325 G5326 G5327 G5328 G5329         G5331G5332G5333G5334G5335

Strong: G5330
Φαρισαῖος, ου, ὁ  [Farisaíos]
farizeus, farizej [98]
Strong: G5330
Word: φαρισαιος
Pronounc: far-is-ah'-yos
Orig: of Hebrew origin compare H6567; a separatist, i.e. exclusively religious; a Pharisean, i.e. Jewish sectary:--Pharisee.
Use: TDNT-9:11,1246 Noun Masculine
HE Strong:

1) A sect that seems to have started after the Jewish exile. In addition to OT books the Pharisees recognised in oral tradition a standard of belief and life. They sought for distinction and praise by outward observance of external rites and by outward forms of piety, and such as ceremonial washings, fastings, prayers, and alms giving; and, comparatively negligent of genuine piety, they prided themselves on their fancied good works. They held strenuously to a belief in the existence of good and evil angels, and to the expectation of a Messiah; and they cherished the hope that the dead, after a preliminary experience either of reward or of penalty in Hades, would be recalled to life by him, and be requited each according to his individual deeds. In opposition to the usurped dominion of the Herods and the rule of the Romans, they stoutly upheld the theocracy and their country's cause, and possessed great influence with the common people. According to Josephus they numbered more than 6000. They were bitter enemies of Jesus and his cause; and were in turn severely rebuked by him for their avarice, ambition, hollow reliance on outward works, and affection of piety in order to gain popularity.
Strong: G5330
Word: Φαρισαῖος
Transliter: Pharisaios
Pronounc: far-is-ah'-yos
Of Hebrew origin (compare [H6567]); a separatist that is exclusively religious; a Pharisaean that is Jewish sectary: - Pharisee.
Copyright, Abkürzungsverzeichnis samt grammatikalischen Erklärungen... Strongs Nummer: G5330
Pharisaios Synonyme siehe: G6014 < hebr. - vgl. 06567 (Pl.: w. d. Abgesonderten); Subst.mask. (99)
 I.) d. Pharisäer
  1) Selbstbezeichnung d. Frommen, d. in peinlicher Erfüllung d. Gesetzes d. Heil erblickten und daher das ganze Leben mit einem Zaun von Vorschriften umgaben. Obgleich sie ursprünglich keine eigtl. Sekte bildeten sondern nur eine Richtung d. volkstümlichen jüdischen Frömmigkeit repräsentierten, hat man sie später doch als solche bezeichnet. Sie führten ihren Ursprung auf Esra zurück. Sie glaubten an d. Unsterblichkeit d. Seele, an d. leibliche Auferstehung, an die Soverenität Gottes sowie an die göttliche Erwählung des Volkes Israel. Für sie waren alle Schriften des AT verbindlich und sie versuchten auch danach zu leben, indem sie die Gebote peinlichst genau und buchstäblich befolgten oder dies zumindest von anderen forderten. Deshalb rügt Jesus sie für ihre Heuchelei, für ihre Betonung von Nebensächlichkeiten auf Kosten des Wichtigeren, und dafür, dass sie die Überlieferungen der Alten gleich viel, ja manchmal sogar mehr, gelten lassen als Gottes Wort. Sie hatten ihre Anhänger eher bei der
 einfachen Bevölkerung. Nicht nur die Gebote der Schrift selbst waren
 für sie verbindlich, sondern auch, wie diese aufgrund der "Überlieferung
 der Ältesten" praktisch anzuwenden seien. Mt 3:7 5:20 9:11 Mr 2:18 Ac 23:6 26:5 Php 3:5 uva.
Strong: G5330
(farisaíos)
de origen hebreo [Compare H6567]; un separatista, i.e. exclusivamente religiosamente; fariseo, i.e. judío sectario:- fariseo.
----
Diccionario Tuggy
Φαρισαῖος
, ου, .Fariseo. Miembro de la secta religiosa judía de los fariseos: Mat 3:7; Mat 5:20; Mat 9:11; Mat 23:26; Mar 2:18; Mar 3:6; Mar 7:1; Luc 7:36; Luc 11:37-38; Luc 18:10-11; Jua 3:1; Hch 5:34; Hch 23:6; Hch 26:5; Flp 3:5.
----
Diccionario Vine NT
farisaios (φαρισαι̂ος, G5330)
, de una palabra aramea, peras (que se halla en Dan 5:28), que significa separar, debido a una manera de vivir diferente a la de la generalidad de la gente. Los fariseos y saduceos aparecen como partidos distintos en la última mitad del siglo II a.C., aunque representan tendencias que se pueden seguir mucho más atrás en la historia del judaísmo, tendencias que se acentuaron después del retorno de Babilonia (537 a.C.). Los progenitores inmediatos de los dos partidos fueron, respectivamente, los jasideos y los helenistas; los últimos, antecesores de los saduceos, tenían la intención de eliminar la estrechez del judaísmo, y participar en las ventajas de la vida y cultura griegas. Los jasideos, una transliteración del término hebreo jasidim , esto es, los piadosos, eran un grupo de hombres celosos de la religión, que actuaban bajo la conducción de los escribas, en oposición al impío partido helenizante; se refrenaron de oponerse al legítimo sumo sacerdote incluso cuando este se puso de parte de los helenistas. Así, los helenizantes eran una secta política, en tanto que los jasideos, cuyo principio fundamental era una separación completa de los elementos no judíos, eran el partido estrictamente legal entre los judíos, y llegaron finalmente a ser el partido más popular e influyente. En su celo por la ley casi llegaron a deificarla, y su actitud se tornó meramente externa, formal y mecánica. Ponían el énfasis no en la rectitud de la acción, sino en su corrección formal. Como consecuencia, fue inevitable su oposición a Cristo; su manera de vivir y su enseñanza eran esencialmente una condenación de las suyas; de ahí sus denuncias contra ellos (p.ej., Mat 6:2, Mat 6:5, Mat 6:16; Mat 15:7 y cap. 23).
Mientras los judíos seguían divididos en estos dos partidos, la expansión del testimonio del evangelio tiene que haber producido lo que para el público tiene que haber sido una nueva secta, y en el gran desarrollo que tuvo lugar en Antioquía (Hch 11:19-26), el nombre «cristianos» parece haber sido un nombre popular aplicado a los discípulos como una secta, siendo empero la causa primaria su testimonio de Cristo (véase crematizo en LLAMAR). La oposición tanto de fariseos como de saduceos (que no obstante seguían enfrentados entre sí, Hch 23:6-10) contra la nueva «secta» siguió sin disminuir durante la época apostólica.
----
Diccionario Swanson

(Swanson 5757)
Φαρισαῖος (Pharisaios), ου (ou),(ho): s.pr.masc.; ≡ Strong 5330; TDNT 9.11-LN 11.49 fariseo (Mat 3:7; Mat 5:20; Mat 23:2; Mat 27:62; Mar 8:15; Mar 12:13; Luc 7:30; Luc 18:10; Jua 3:1; Jua 11:47; Hch 5:34; Hch 15:5; Hch 23:6; Hch 26:5; Flp 3:5; Jua 8:3 v.l.)
Hомер Стронга: G5330
Оригинал: Φαρισαιος
Транслитерация: Φарисаиос
Произношение: Φарьйсэοс
Часть речи: Существительное мужского рода
Этимология: еврейского происхождения сравн. G6567 - фарисей (член иудейской религиозной секты, характеризующейся строгим соблюдением внешних сторон закона и предания иудейских религиозных учителей). Словарь Дворецкого: Φαρισαιος ο фарисей Новый Завет
Numéro de Strong: G5330
Mot: Φαρισαῖος  (Pharisaios)
Pharisiens 99; 99
Strong: G5330
Word: Φαρισαῖος
Pharisaios {far-is-ah'-yos}
源自希伯來文H6567;陽性名詞
➊一個猶太教派,似乎發軔於猶太人被擄之後。除了舊約書卷之外,法利賽人還認可口傳的信仰與生活準則。表面上恪守禮儀,諸如潔淨、禁食、禱告、賙濟,藉此沽名釣譽;以自以為是的好行為自豪,相對之下卻忽略了敬虔實質。堅信有善惡天使,也期待彌賽亞降臨;所懷的盼望是,死人在陰間先經過賞罰之後,神使之復活,再按著個別的行為報應各人。與執政的羅馬當局唱反調,擁護神權政治並家國利益,對普羅大眾有舉足輕重的影響力。根據猶太史學家約瑟夫的研究,他們總共有六千多人;對耶穌恨之入骨,耶穌也痛斥他們人心不足蛇吞象、野心勃勃、假冒為善。
Strong: G5330
Φαρισαῖος (Pharisaîos) {far-is-ah'-yos}
φαρισαιος - pharisaios de origem hebraica cf H6567 פרושים tdnt - 9 11 1246 n m 1 seita que parece ter iniciado depois do exilio alem dos livros do at os fariseus reconheciam na tradicao oral um padrao de fe e vida procuravam reconhecimento e merito atraves da observancia externa dos ritos e formas de piedade tal como lavagens ceremoniais jejuns oracoes e esmolas comparativamente negligentes da genuina piedade orgulhavam-se em suas boas obras mantinham de forma persistente a fe na existencia de anjos bons e maus e na vinda do messias e tinham esperanca de que os mortos apos uma experiencia preliminar de recompensa ou penalidade no hades seriam novamente chamados a vida por ele e seriam recompensados cada um de acordo com suas obras individuais em oposicao a dominacao da familia herodes e do governo romano eles de forma decisiva sustentavam a teocracia e a causa do seu pais e tinham grande influencia entre o povo comum de acordo com josefo eram mais de 6000 eram inimigos amargos de jesus e sua causa foram por outro lado duramente repreendidos por ele por causa da sua avareza ambicao confianca vazia nas obras externas e aparencia de piedade a fim de ganhar popularidade


Webster Concordance (1833)
Strong: G5330
Transliter & Pronounc: Pharisaios {far-is-ah'-yos}
Total Webster Occurrences: 100

Pharisee, 11
Matt 23:26; Luke 7:39; Luke 11:37; Luke 11:38; Luke 18:10; Luke 18:11; Acts 5:34; Acts 23:6(2); Acts 26:5; Phil 3:5

Pharisees, 87
Matt 3:7; Matt 5:20; Matt 9:11; Matt 9:14; Matt 9:34; Matt 12:2; Matt 12:14; Matt 12:24; Matt 12:38; Matt 15:1; Matt 15:12; Matt 16:1; Matt 16:6; Matt 16:11; Matt 16:12; Matt 19:3; Matt 21:45; Matt 22:15; Matt 22:34; Matt 22:41; Matt 23:2; Matt 23:13; Matt 23:14; Matt 23:15; Matt 23:23; Matt 23:25; Matt 23:27; Matt 23:29; Matt 27:62; Mark 2:16; Mark 2:18(2); Mark 2:24; Mark 3:6; Mark 7:1; Mark 7:3; Mark 7:5; Mark 8:11; Mark 8:15; Mark 10:2; Mark 12:13; Luke 5:17; Luke 5:21; Luke 5:30; Luke 5:33; Luke 6:2; Luke 6:7; Luke 7:30; Luke 7:36; Luke 11:39; Luke 11:42; Luke 11:43; Luke 11:44; Luke 11:53; Luke 12:1; Luke 13:31; Luke 14:1; Luke 14:3; Luke 15:2; Luke 16:14; Luke 17:20; Luke 19:39; John 1:24; John 3:1; John 4:1; John 7:32(2); John 7:45; John 7:47; John 7:48; John 8:3; John 8:13; John 9:13; John 9:15; John 9:16; John 9:40; John 11:46; John 11:47; John 11:57; John 12:19; John 12:42; John 18:3; Acts 15:5; Acts 23:6; Acts 23:7; Acts 23:8; Acts 23:9

Pharisee’s, 2
Luke 7:36; Luke 7:37



Display settings Display settings
/ / 0.226 s.
SOB - version for mobiles, PDA, .. | SOB - the old version