Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Český studijní překlad chce přinést současnému českému čtenáři kvalitní a přesný překlad Bible. Jde o překlad studijní, v co největší míře konkordantní a důsledný. Je určen především pro každodenní studium a výklad Písma Písmem. Jeho nedílnou součástí je proto bohatý odkazový a poznámkový aparát. Naší cílovou skupinou jsou hlavně lidé, kteří chtějí jít hlouběji „do Písma“, ale nemají znalost originálních biblických jazyků. Rádi bychom, aby tento nový překlad navázal na národní písmáckou tradici, na kvality a duchovní význam Bible Kralické. Cílem překladatelského týmu je umožnit českému čtenáři, neznalému původních biblických jazyků, bibli nejen číst, ale skutečně hloubkově studovat.
Čím se ČSP snaží dosáhnout svých cílů? Na rozdíl od většiny jiných překladů se u mnoha veršů snaží nabídnout nejen tu překladovou variantu, která je překladatelům nejbližší, ale v poznámce pod čarou i další možnosti. Pokud je to možné, snaží se být tzv. konkordantní – tedy stejné slovo v originálním jazyce překládat stejným českým slovem. Používá speciálně vyvinutý bohatý poznámkový aparát, který zahrnuje mimořádný záběr desítek tisíc jazykových, historických a výkladových poznámek a odkazů. Poznámky se zabývají textem a faktografií a vyhýbají se teologickým interpretacím. Tím je ČSP dobrým kandidátem pro široké využití všemi křesťany bez ohledu na církevní příslušnost. Obsahuje také dohromady 70 stran dalších příloh a map. Specialitou ČSP je také to, že při jeho vzniku byl využíván unikátní překladatelský software BTr, vyvinutý na míru vedoucím týmu A. Zelinou. ČSP nechce rezignovat ani na krásu. Je přeložen soudobou a srozumitelnou češtinou a jeho netradiční vazbu navrhl přední český výtvarník Aleš Lamr.
Přesné překlady Bible, které umožňují všeobecný přehled, ale i hlubší studium biblických událostí, existuje prakticky ve všech zemích západní kulturní tradice. Jmenujme nejznámější New American Standard Bible (1965-1677), New Revised Standard Version (1989) v angličtině, Revidierte Elberfelder (1993), Schlachter version (1951) v němčině. U nás podobné dílo nemohlo kvůli desetiletím totalitní nesvobody vzniknout. Zaplnění této mezery v duchovním i kulturním dědictví českého národa je úkolem současné generace, která k tomu má znovu všechny podmínky. Český studijní překlad Bible by měl svému čtenáři umožňovat, aby se ve své mateřštině co nejvíce přiblížil původnímu znění, způsobu myšlení a poselství Písma.
Wir haben gesehen, daß der untreue Zeuge schließlich selbst die Strafgerichte, von denen er betroffen wird, als solche anerkennt, wodurch dieselben dazu dienen, daß der Name Jehovas unter den Heiden bekannt und angebetet wird. Damit beginnt dann das zweite Bild, welches uns hier von dem Zeugnisse entworfen wird: Der Zeuge wird in seiner Stellung als Träger der ersten Botschaft vollständig und unbedingt verworfen. Er unterzieht sich dem Gericht Gottes und wird aus Seiner Gegenwart heraus in die Tiefen des Hades geworfen.
Das ist das Los, welches Israel gerechterweise verdient hat, da es sich als untreu im Ablegen des Zeugnisses Gottes, ja als völlig unfähig dazu erwiesen hat. Christus kam in unendlicher Gnade an diesen Platz herab, indem Er gerade um Seiner Treue willen verworfen wurde. In Jonas Gebet können wir aufs deutlichste den Geist des israelitischen Überrestes erkennen. Es geht dies besonders aus den Versen 7-9 von Kapitel 2 hervor.
Obwohl die Gnade in dem Überrest Israels Aufrichtigkeit bewirkt hat, so ist derselbe tatsächlich doch nur Fleisch; wenn ihm das Zeugnis Gottes anvertraut wird, kann er demselben nicht entsprechen. Das Fleisch hat keine Kraft; darum muß das Urteil des Todes über alles das ergehen, was vom Menschen ist. Dieser ist nichts als Eitelkeit; und wer ist imstande, ihn wieder aufzuwecken, wenn er in den Tod hinabfährt? Wer kann aus einem toten Manne einen Zeugen Gottes machen?
Aber Gott sei gepriesen - Christus stieg in den Tod hinab, und wie Jona drei Tage und drei Nächte in dem Bauche des Fisches war, so begab Sich auch der Sohn des Menschen für dieselbe Zeitdauer in den Schoß der Erde hinab. Wer aber hätte es verhindern können, daß Er wieder aufstand? In diesem Falle war es der Tod, der sich als kraftlos erwies, nicht der Mensch. Der Tod stritt hier gegen Einen, der die Macht des Lebens hatte. Mögen wir die Macht Gottes in Betracht ziehen, von welchem Christus Seine Auferweckung beanspruchen konnte, oder die Person des getreuen Zeugen Selbst: immer war es unmöglich, daß Er von den Banden des Scheol festgehalten würde. Er ist nicht nur der getreue Zeuge, sondern auch der Erstgeborene aus den Toten.