Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 Potom hle, před očima se mi objevil Beránek; stál na hoře Sionu spolu se sto čtyřiceti čtyřmi tisíci těch, kteří mají na čele napsáno jeho jméno a jméno jeho Otce.
2 A uslyšel jsem jakýsi hlahol přicházející z nebe jako hukot velkých vod anebo hromobití divoké bouře a ten hlahol mi připomínal hráče na harfu, kteří rozezvučeli své nástroje;
3 zpívají novou píseň před trůnem a před těmi čtyřmi Živoucími i před Starci. A té písni se nemohl nikdo naučit kromě těch sto čtyřiceti čtyř tisíců, oněch vykoupených ze země.
4 Ti se neposkvrnili se ženami, jsou panicové; ti následují Beránka, kamkoli jde; ti byli vykoupeni z lidí jako prvotiny pro Boha a pro Beránka.
5 Jejich ústa nikdy nepoznala lež: jsou bez poskvrny.
6 Potom jsem uviděl jiného anděla, jenž letěl nadhlavníkem, měl těm, kdo přebývají na zemi, ohlásit věčnou radostnou zvěst, každému národu, rodu, jazyku i lidu.
7 Volal mocným hlasem: "Bojte se Boha a vzdávejte mu čest, neboť nadešla hodina jeho Soudu; klanějte se tedy Tomu, jenž učinil nebe i zemi i moře a prameny vod."
8 Jako druhý ho následoval jiný anděl a volal: "Padl, padl, ten velký Babylon, jenž napájel všechny národy vínem hněvu."
9 Jako třetí je následoval další anděl a volal mocným hlasem: "Kdokoli se klaní Šelmě a jejímu obrazu a dává se označit na čele nebo na ruce,
10 ten bude také pít víno Boží rozlícenosti, které je nezředěné připraveno v číši jeho hněvu. Podstoupí muka ohně a síry před svatými anděly a před Beránkem.
11 A dým jejich muk se vznáší na věky věků; ne, nedojdou pokoje ani ve dne, ani v noci ti, kdo se klanějí Šelmě a jejímu obrazu, ten, kdo přijímá znamení jejího jména."
12 Na tom stojí vytrvalost svatých, těch, kteří zachovávají Boží přikázání a víru v Ježíše.
13 Potom jsem uslyšel, jak mi jakýsi hlas z nebe říká: "Piš: Blahoslavení mrtví, kteří umírají v Pánu; od nynějška - ano, říká Duch - ať odpočinou od svého lopocení, neboť je provázejí jejich skutky."
14 A tu se mi před očima objevil bílý oblak a na tom oblaku seděl jakoby Syn člověka, na hlavě měl zlatou korunu a v ruce ostrý srp.
15 Potom vyšel z chrámu jiný anděl a zvolal mocným hlasem na toho, jenž seděl na oblaku: "Hoď ten svůj srp a žni, neboť nastává hodina žně, pozemská úroda dozrála."
16 Tehdy ten, jenž seděl na oblaku, hodil na zemi svůj srp a země byla požata.
17 Potom vyšel z chrámu v nebi další anděl a rovněž držel ostrý srp.
18 A jiný anděl vyšel od oltáře - anděl ustanovený nad ohněm - a zvolal mocným hlasem na toho, jenž držel srp: "Hoď ten svůj ostrý srp, sklízej hrozny na pozemské vinici, neboť její plody dozrály."
19 Ten anděl tedy hodil svůj srp na zemi, sklidil její vinici a vše vhodil do kádě Božího hněvu, do obrovské kádě!
20 Potom se v ní šlapalo mimo město a vytékala z ní krev, jež vystoupila až k udidlům koní na vzdálenost tisíce šesti set honů.