Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 Nakonec se, bratři moji, radujte v Pánu... Mně není na obtíž obracet se na vás se stejnými radami a vám to dodá jistotu.
2 Dávejte si pozor na psy! Dávejte si pozor na špatné dělníky! Dávejte si pozor na klamně obřezané!
3 Neboť obřezaní jsme my, kteří konáme bohoslužbu podle Božího Ducha a svou slávu máme od Krista Ježíše, místo abychom spoléhali na tělo.
4 Já bych měl přesto důvod spoléhat dokonce i na tělo; pokud někdo jiný věří, že má proč spoléhat na tělo, já tím spíš:
5 byl jsem obřezán osmého dne, jsem z pokolení Izraele, z Benjaminova kmene, Hebrej, syn Hebrejů; pokud jde o Zákon, tedy farizeus;
6 pokud jde o horlivost, pronásledovatel církve; pokud jde o spravedlnost, kterou může dát Zákon, bezúhonný.
7 Leč všechny tyto výhody, jimiž jsem byl obdařen, pokládám kvůli Kristu za újmu.
8 A ještě víc, napříště pokládám vše za újmu, protože poznání Krista Ježíše, mého Pána, je nade vše. Kvůli němu jsem souhlasil s tím, že vše ztratím, na vše pohlížím jako na brak, abych získal Krista
9 a nalezen byl v něm, nemaje už svou vlastní spravedlnost, tu, která pochází ze Zákona, ale spravedlnost skrze víru v Krista, tu, která pochází z Boha a opírá se o víru;
10 mám poznat Jeho spolu s mocí jeho vzkříšení a se společenstvím v jeho utrpení, připodobnit se mu ve smrti,
11 abych pak pokud možno dosáhl vzkříšení z mrtvých.
12 Ne že bych už byl u cíle, ani že už bych byl dosáhl dokonalosti; ale pokračuji ve svém běhu, abych se to pokoušel uchvátit, když jsem sám předtím byl uchvácen Kristem Ježíšem.
13 Ne, bratři, nenamlouvám si, že jsem to již uchvátil; říkám pouze toto: zapomínaje na to, co je za mnou, vzpínám se cele k tomu, co je přede mnou,
14 a běžím k cíli, abych získal cenu, k jejímuž dosažení tam nahoře, v Kristu Ježíši, nás povolává Bůh.
15 My všichni, kteří jsme,,dokonalí``, musíme smýšlet právě takto; a jestliže v některém ohledu smýšlíte jinak, i to vám objasní Bůh.
16 A ať jsme již dospěli kamkoli, kráčejme zatím týmž směrem.
17 Jděte o závod v mých stopách, bratři, a upírejte své zraky na ty, kteří si vedou podle příkladu, jejž vy máte v nás.
18 Říkal jsem vám to často a dnes to říkám znovu s pláčem, je totiž mnoho těch, kdo si vedou jako nepřátelé Kristova kříže:
19 jejich konec bude záhuba; za boha mají své břicho a chlubí se svou hanbou; váží si pouze věcí pozemských.
20 My máme svou vlast v nebesích, odkud dychtivě očekáváme jako spasitele Pána Ježíše Krista,
21 jenž promění naše bědné tělo a učiní je podobným svému tělu oslavenému onou silou, kterou si dokonce může všechno podřídit.