Czech Study Bible Translation (CZ)Nahum - 1. chapter - Nahum - chapter 1

Výběr jazyka rozhraní:     

Velikost písma:   12345678910

Display settings Display settings

Výběr jazyka rozhraní:                    

Velikost písma:   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Informace o Studijní on-line bibli (SOB) (CZ)

   Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).

© 2011-2100
 

 

Information about the "Online Bible Study" (SOB) (EN)

   Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.

 

 

 

Kontakt

(kontaktné informácie - contact info - Kontaktinformationen - контактная информация - informacje kontaktowe - información de contacto - πληροφορίες επικοινωνίας)

 

Diviš Libor
URL: www.obohu.cz
E-mail: infoobohu.cz
Skype: libordivis

 

 

 

Czech Study Bible Translation (CZ)

Český studijní překlad chce přinést současnému českému čtenáři kvalitní a přesný překlad Bible. Jde o překlad studijní, v co největší míře konkordantní a důsledný. Je určen především pro každodenní studium a výklad Písma Písmem. Jeho nedílnou součástí je proto bohatý odkazový a poznámkový aparát. Naší cílovou skupinou jsou hlavně lidé, kteří chtějí jít hlouběji „do Písma“, ale nemají znalost originálních biblických jazyků. Rádi bychom, aby tento nový překlad navázal na národní písmáckou tradici, na kvality a duchovní význam Bible Kralické. Cílem překladatelského týmu je umožnit českému čtenáři, neznalému původních biblických jazyků, bibli nejen číst, ale skutečně hloubkově studovat.

Čím se ČSP snaží dosáhnout svých cílů? Na rozdíl od většiny jiných překladů se u mnoha veršů snaží nabídnout nejen tu překladovou variantu, která je překladatelům nejbližší, ale v poznámce pod čarou i další možnosti. Pokud je to možné, snaží se být tzv. konkordantní – tedy stejné slovo v originálním jazyce překládat stejným českým slovem. Používá speciálně vyvinutý bohatý poznámkový aparát, který zahrnuje mimořádný záběr desítek tisíc jazykových, historických a výkladových poznámek a odkazů. Poznámky se zabývají textem a faktografií a vyhýbají se teologickým interpretacím. Tím je ČSP dobrým kandidátem pro široké využití všemi křesťany bez ohledu na církevní příslušnost. Obsahuje také dohromady 70 stran dalších příloh a map. Specialitou ČSP je také to, že při jeho vzniku byl využíván unikátní překladatelský software BTr, vyvinutý na míru vedoucím týmu A. Zelinou. ČSP nechce rezignovat ani na krásu. Je přeložen soudobou a srozumitelnou češtinou a jeho netradiční vazbu navrhl přední český výtvarník Aleš Lamr.

Přesné překlady Bible, které umožňují všeobecný přehled, ale i hlubší studium biblických událostí, existuje prakticky ve všech zemích západní kulturní tradice. Jmenujme nejznámější New American Standard Bible (1965-1677), New Revised Standard Version (1989) v angličtině, Revidierte Elberfelder (1993), Schlachter version (1951) v němčině. U nás podobné dílo nemohlo kvůli desetiletím totalitní nesvobody vzniknout. Zaplnění této mezery v duchovním i kulturním dědictví českého národa je úkolem současné generace, která k tomu má znovu všechny podmínky. Český studijní překlad Bible by měl svému čtenáři umožňovat, aby se ve své mateřštině co nejvíce přiblížil původnímu znění, způsobu myšlení a poselství Písma.

 

Guestbook

 

 

Guestbook



 

 



Ani Gallert   (4.7.2018 - 16:24)
E-mail: cactus.gomeragmail.com
Vielen, vielen Dank für diese Seite (und dass wir sie kostenfrei nutzen können)! Sie ist sehr gut gemacht und eröffnet beim Bibelstudium völlig neue Einblicke! Eine dringende Frage habe ich zur Adolf Ernst Knoch Bibel - die Begriffe, die kursiv und hell in den Versen dargestellt sind - bedeuteten diese, die Worte wurden von Knoch hinzugefügt, weil im Original nicht mehr erhalten? Oder wie ist das zu verstehen? Vielen Dank und Gottes Segen, Ani

Hallo, Ani. Kursiv und hell - das sind die Worte, die nicht im Originaltext sind, aber sie sind wichtig für das richtige Verständnis. Sie können es im VERGLEICHS-MODUS gut sehen. Schauen Sie sich zum Beispiel das Münchener Neues Testament an...     Libor

Andreas Boldt   (27.2.2018 - 05:41)
E-mail: andyp1gmx.net
Ich habe diese Seite gefunden um einfach Bibel online zu benutzen in verschiedenen Sprachen - ich bin überzeugt das Gott sein Wort bewahrt hat in allen Sprachen. Und weiß bis zum Ende hin wird sein Wort leuchten. "Denn mein Wort wird nicht leer zu mir zurückkehren..." - Gottes Segen für die segensreiche Arbeit die ihr tut. Leider kann ich kein Tscheschisch aber habe auch Bekannte in der Slowakei und bin Euch sehr verbunden im Sinne des Protestantismus. Ich benutze die Bibel jeden Tag. Andreas Boldt

Ich danke Ihnen, Andreas. Diese Anwendung ist viel mehr als nur eine Online-Bibel. Versuchen Sie bitte herauszufinden, welche Optionen und Funktionen SOB anbietet... (Anleitung) Libor

Juraj Kaličiak   (5.2.2018 - 11:06)
E-mail: juro.kaliciakgmail.com
Nech Vám pán odplatí Jeho spôsobom, toto je nejlepšia verzia práce s Božím slovom. Vyhladávanie, režim porovnávania sú skvelé. Pracujem s touto stránkou už celé roky a cítim povinnosť povzbudiť autorov, že je toto určite požehnaná práca. Veľa to používam aj na mobile, ako rýchlu online bibliu. Oceňujem odvahu vydania prekladu Jozefa Roháčka v edícii Dušana Seberíniho s doslovným prekladom Božieho mena. Výborná je možnosť porovnania s gréckymi originál textami so strongovými číslami. Buďte požehnaní bratia. Juraj

Vďaka Juraj. Je príjemné počuť, že tento biblický program používate už dlhší čas, a že ste s ním spokojný. Snažím sa SOB stále vylepšovať. Nie sú žiadni autori - je iba jeden amatér, ktorý chce (okrem bežných funkcií biblických programov) najmä sprístupniť originálny text biblie pre všetkých - aj bez znalosti biblických jazykov. Libor

John Builer   (30.1.2018 - 07:07)
E-mail: Johnbuilercontbay.com
Ganz, ganz grosse Klasse, diese Seite, besser, als alles andere!!! Vielen Dank!!! Bitte machen Sie so weiter!!! Danke! Regards, John Builer

Danke, ich schätze es wirklich ...

Zdeněk Staněk   (27.12.2017 - 15:34)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
WLC 5M 6:4 v prvním slově chybí souhláska ajin a v posledním slově dálet. Díval jsem se do jiných zpracování textu WLC a tam jsou.

OK. Upravil jsem text podle textu Tanachu.

Vladimir Bartoš   (23.11.2017 - 23:15)
E-mail: bartos.vlemail.cz
Tyto stránky jsem objevil náhodou, když jsem hledal on line čtení Bible. Jsem úplně nadšený z toho, jaké jsou zde možností a chci za to poděkovat!!

Jsem rád, že Vás tento on-line biblický program tolik zaujal. Věřím, že se to ještě zlepší, když si prostudujete návod, případně novinky na Facebooku :-)

Libor Diviš   (14.10.2016 - 08:02)
Vítejte v knize hostů. Sem můžete vkládat své komentáře k nové verzi SOB (Studijní on-line bible). Jen bych Vás chtěl poprosit, abyste si předtím prostudovali návod k tomuto biblickému programu.

Welcome. Here you can write your comments relating to this new version of the online biblical program SOB (Online Bible Study) - your assessment, proposals, error notices etc.

 

 

   

Czech Study Bible Translation (CZ)

display translators notes

1Výnos o Ninive. Kniha vidění Nahuma Elkóšského. 2Hospodin je Bůh žárlivý a mstící se; Hospodin se mstí a je plný hněvu. Hospodin se mstí svým protivníkům, drží hněv proti svým nepřátelům. 3Hospodin je pomalý k hněvu, avšak velký v moci; Hospodin jistě nenechá viníka bez trestu. Jeho cesta je ve vichřici a bouři, oblaka jsou prachem jeho nohou. 4Okřikne moře a vysuší ho, všechny řeky vysuší. Vadne Bášan a Karmel, i květ Libanonu vadne. 5Hory se před ním třesou, kopce se rozplývají, zvedá se před ním země, svět i všichni, kdo na něm bydlí. 6Před jeho rozhořčením kdo obstojí, kdo obstojí před jeho planoucím hněvem? Jeho zloba se rozlévá jako oheň a skály se před ním tříští. 7Hospodin je dobrý, je záštitou v den soužení, zná ty, kteří v něm mají útočiště. 8Avšak valící se povodní učiní konec jeho území, své nepřátele zažene do tmy. 9Co chcete vymýšlet proti Hospodinu? On učiní konec! Soužení dvakrát nepovstane. 10Jako zapletené trní a jako pijani opití svým pitím budou stráveni jako úplně vyschlé strniště. 11Z tebe, Ninive, vyšel ten, kdo vymýšlí zlo proti Hospodinu, ničemný rádce. 12Toto praví Hospodin: Ačkoliv byli plni síly, tak početní, stejně budou zničeni a zajdou. Jako jsem tě pokořil, již tě nepokořím. 13Nyní tedy zlomím jeho jho na tobě a tvá pouta zpřetrhám. 14Hospodin o tobě vydal příkaz: Tvému jménu již nebude získáno potomstvo. Z domu tvých bohů vyhladím tesanou i litou modlu. Nachystám ti hrob, neboť jsi byl shledán lehkým.


Carl Heinrich Riegers - Comments (GER)
(1-8) - Die vorhergehenden sechs Propheten sind mehrenteils etwas älter; die jetzt folgenden sechs etwas später. Die sechs Ersteren hatten es meistens zu ihrem Hauptzweck, dem Volk Israel und Juda noch Buße zu predigen, und sie damit vor ihrem endlichen Strafgericht zu warnen. Die sechs Letzteren aber fallen in die Zeiten, da entweder Assyrien schon dem Israelitischen, und Babel dem Jüdischen Königreich ein Ende gemacht hatten, oder da GOtt wieder anfing, Seinem Volk aufs Neue gnädig zu sein, und es nach der Babylonischen Gefangenschaft wieder in sein Land zu sammeln. Mithin haben die sechs letzteren Propheten hauptsächlich die Absicht, das Volk GOttes unter dem wirklichen Einbruch und Druck von ihrer Sünden = Strafe noch aufzurichten, und ihnen zu zeigen, wie der Eifer GOttes über sie zwar groß, aber Sein Zorn über ihre Feinde noch viel schwerer sei, und wie GOtt nach der durch ihre Züchtigung und Demütigung erreichten Absicht, es ihren Feinden erst vergelten, ihnen aber zum Besten an Seinen Bund gedenken werde. Große Absicht des göttlichen Worts, den Menschen nicht nur zur Buße zu leiten, und vor Schaden und Strafe zu verwarnen, sondern auch bei wirklich hereingebrochener Sünden = Strafe ihn wieder aufzurichten, und ihm Gnade und Erlösung anzutragen. Was nun den Nahum besonders anbetrifft, so zeigt die Aufschrift: Last über Ninive, seine Hauptabsicht schon an. Assyrien nämlich hatte nach dem Verhängnis GOttes dem Israelitischen Reich ein Ende gemacht und die zehn Stämme weggeführt; dessen überhob sich der nachmalige König Sanherib, daß er auch mit Juda und Jerusalem es so zu machen gedachte, und zu den Zeiten Hiskias den bekannten Trotz ausübte; aber GOtt fing da an, ihn nicht nur in Person zu demütigen, sondern auch bald seinem ganzen Reich ein Ende zu machen, besonders aber die Hauptstadt desselben, Ninive, das inne werden zu lassen, was geraume Zeit vorher schon Jona ihnen gepredigt hatte, und was durch die Buße der damaligen Leute zu Ninive noch abgewendet worden ist. Nahum 1 Einleitung Das erste Kapitel kündigt der Stadt Ninive ihr Strafgericht so an, daß eine majestätische Beschreibung von GOtt, dessen Eigenschaften und Regierung vorangeht, durch welche Vorstellung zugleich der Niniviten Sicherheit widerlegt, und alle Hoffnung zu abermaligem Aufschub der Strafe abgeschnitten wird.

(1-8) - Der Prophet fängt gleich nach der Aufschrift seiner Weissagung mit einer majestätischen Beschreibung GOttes an. In dieser Beschreibung GOttes sieht der Prophet meist auf dessen ernstliches Verhalten gegen die Bösen; doch kommt gegen den Beschluß noch ein lieblicher Strahl dazwischen hinein, von Seiner Freundlichkeit gegen die, so ihre Zuflucht zu Ihm nehmen. Alles in GOtt ist den Bösen schrecklich, Alles ist Denen, die Zuflucht zu Ihm nehmen, tröstlich. Der Eifer GOttes wird oft in der Schrift angezogen. Eifer hat eine verletzte Liebe zum Grund, und geht entweder über die, so man durch solchen Eifer wieder auf ihre Liebespflicht zurückführen will, oder wider die, die sich an dem Geliebten vergreifen, und durch deren Wegräumung man nun dem Geliebten Luft machen will. Die vormals bewiesene Geduld, und die Kraft, auch in die Länge über derselben zu halten, gibt, wenn endlich GOttes Zeit kommt heimzusuchen, Seinen Gerichten einen besondern Stachel in der Menschen Gewissen, der aber bei einer endlichen Demütigung noch gar heilsam werden kann. Man kann nichts furchtbarer bestrafen, als was man vorher einige Zeit mit Geduld getragen hat. GOtt kann an einzelnen Menschen und an ganzen Völkern solche Langmut brauchen, die uns unbegreiflich ist, Er kann aber auch solche Gerichte ergehen lassen, deren Gerechtigkeit erst der Ausgang bei der Offenbarung Seiner Gerichte rechtfertigen kann.

(9-14) - Aus dieser majestätischen Beschreibung GOttes leitet nun der Prophet den Schluß über Ninive her, daß ihr Gericht wohl verdient, und daher auch unvermeidlich sei. Wenn man die lästerlichen Worte, die der Assyrische König Sanherib durch seine Diener wider den GOtt Israels hat ausstoßen lassen, mit diesem ihm und seinem Samen hiermit gesprochenen Endurteil vergleicht, so kann man sehen, wie unvermögend auch der mächtigste Mensch auf Erden gegen den HErrn vom Himmel ist, und wie ineinandergewachsene Dornen, wohl projektierte, aller Orten her unterbaute, durch Gemeinschaft der Bösen befestigte Absichten, im besten Saft, ehe sie gar reif werden, wenn das Menschenherz noch voll ist, Böses zu tun, von GOttes Zorn so plötzlich können dahingerissen werden. Schrecklich ist es, in die Hände des lebendigen GOttes und in Seine Rache zu fallen. Wohl Allen, die auf Ihn trauen!


Display settings Display settings יהוהיהוה JehovaJehova
/ / 0.018 s.